hvordan kle baby når det er over 20 grader ute

nøffenaff

Forelsket i forumet
Hvor mye klær skal baby ha på seg når det er over 20 grader ute? Min baby er litt over 3 mnd. Hun blir fort varm og hater å ha lue på. nå de to siste dagene har det vært opp mot 25 grader ute da har hun kun hadd kortarmet body, shorts og sokker når hun har vært ute på verandaen. da har hun sittet i vippestolen med et teppe under/ og litt rundt seg. (så det er lunt der hun har vært).
synes det er vanskelig :-/

Vært 27-28 grader her, og har hatt på kortermet body og en bukse når vi har kjørt.
Hjemme på verandaen har det vært for varmt, og ikke noe vind, så vi har gått inn og satt på ac. Og kun hatt på kortermet body. Han er 5 uker.

Vært rundt 24 grader her. Har brukt langermet body og bukse. Synes det er så vanskelig å kle en baby i varmen. Spesielt siden har fortsatt hoster( og surkler litt) etter å vært syk lenge nå.

Her går det i kortbukse og t-skjorte og kortbukse og kjole uten armer + Tynn solhatt når de er ute i sola.
Husk at de små ikke sier ifra hvis de blir for varme, de blir søvnige :)

Kortermet body, playsuit/pysj med korte armer og korte bein, evt bare bleie? Vi fikk sommerbarn en veldig varm sommer. Da dekk det stort sett kun i bleie. Men da var det godt over 30 grader da.

Husk alltid skygge for så små :)

Fikk barn juli 13 og hu endte ofte i bare bleie. Husk god solbeskyttelse og sjekk i nakken til barna. Er de varme der så kan man kle av dem. Gjør det ofte på større barn også. Mine er straks 5 år og straks 2.5 år. Var på ett litt kaldere sted i helga men de gikk i kortermet og korte underdeler. Kan bli varmt på babyer også. Ble litt hysterisk med eldste da sykehuset så hu kom til å fryse siden hu ble født kald. Men de tok feil og babyen min kokte nesten. Heldigvis var jeg i nærheten av svigermor og tanten til mannen. Begge mine var varme babyer selv om sykehuset påstod noe annet når de ble født. Kjenn på barnet så blir du mer sikker på hva som trengs

Kortermet body og solkrem. Babisene sier i fra om de blir for varme. Holder oss i skyggen og 50 solfaktor. Han er tre måneder [emoji4]

Kortermet body og solkrem. Babisene sier i fra om de blir for varme. Holder oss i skyggen og 50 solfaktor. Han er tre måneder [emoji4]

Jeg trodde de bare ble søvnige når de ble for varme, at overopphetet babyer bare sovner. Har jeg tatt feil?

Jeg trodde de bare ble søvnige når de ble for varme, at overopphetet babyer bare sovner. Har jeg tatt feil?

Helsesøster fortalte oss at de surver og viser tegn til ubehag. Varmen gjør dem nok uansett mer slappe. Verre med kulde, for det viser de visst ikke tegn til.

Det har jeg også "lært", men lillegutt her våkner og sutrer hvis han blir varm :eek: men er nok forskjellig fra baby til baby, tenker jeg :) jeg vet selv at hvis jeg blir varm så blir jeg mer søvnig, når jeg har jobbet nattevakt så har jeg hatt vinduene på bilen på vidt gap for gjennomlufting :p

Back
Topp