Hvordan klarer du å holde matbudsjettet nede??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Er inne i en "sløv" periode nå, og merker det koster mer da ja! De beste er at man handler en gang i uka (det meste) og skriver handleliste. Og handle på Rema 1000 og Kiwi fremfor Ica og Meny og sånn. Må jo handle der om man skal ha noe fra ferskeller fiskedisken da! Eller kan man spare på å handle i Sverige om man bor nærme grensa!

Klarer ikke :-P
Kunne sikkert på mange måter, men er mer opptatt av å spise god mat enn å spare, så lenge vi har råd :-)

Vi prøver å skrive ukesmeny, handleliste, og storhandle 1 gang i uka.. I perioder går det veldig bra, men så har vi de periodene vi er mer sløve, og drar på butikken flere ganger i uka.. Det merkes godt på lommeboka når vi er sløve, for det er veldig vanskelig å ikke handle mer enn man må, hvis man ikke har med handleliste f.eks..
Nå har ikke vi verdens beste økonomi, vi har sånn at vi klarer oss helt fint, men vi prøver å bli flinkere til å spare litt ekstra, å da er dagligvarer et fint sted å spare inn litt:D.. Handler stortsett på rema/kiwi, men ikke dermed sagt at vi bare kjøper billigprodukter, da vi er opptatt av at maten skal smake godt, og ikke minst være sunn og næringsrik:)..

Klarer ikke :p
Kunne sikkert på mange måter, men er mer opptatt av å spise god mat enn å spare, så lenge vi har råd :)

Enig med deg :)
Jeg elsker tilbud, og hamstrer gjerne. Men samtidig gidder jeg ikke spise vondt mat eller drikke billig brus kun fordi det er billig. Jeg liker at det smaker godt og er samtidig opptatt av at det er sunt :)

Vi planlegger så godt vi kan, og handler inn litt til å sette i skap og legge i fryser når det er tilbud. Men jevnt over så har vi ikke en strategi for å holde matbudsjettet nede. Men vi handler nok sånn passe fornuftig hele tiden.

Nå har vi de siste ukene prøvd å få brukt opp ting fra fryser og skap :)

Vi forsøker å ha en ukesplan, og da handle en gang i uken. Kostholdet blir bedre og kostnadene mindre enn de ukene hvor vi ikke har ukesplanen :)

Back
Topp