Hvordan klarer dere det?

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Til dere andre som også enda er hjemme med babyen deres. Eller før dere startet jobb.
Hvordan får man tid til alt?
Når dusjer dere? Når vasker dere huset? Når rydder man? Nårtid kan man egentlig få gjort alt som trenger å gjøres i et hus? Å hvordan i all verden skal man rekke å lage middag hver eneste dag å attpåtil rydde opp etterpå??
Jeg føler virkelig ikke at jeg strekker til for tiden.
Mini har akkurat bikket 9 mnd nå. Vi er alene hele dagen fra morgen til ca. 5 på ettermiddagen.
Han sover 2 gang på dagen. Ca 1,5 time hver gang (30 min minimum av tiden går til trilling) og legger seg kl 19 hver kveld, med leggerutiner fra kl 18.
Når han sover på dagen får jeg jo gjort litt. Men stort sett går det i å prioritere en pust i bakken og å få spist.
Når han er våken så leker vi gjerne på gulvet, jeg kan ikke gå fra han for da krabber han etter og vil bli tatt opp.
Å når mannen kommer hjem å overtar så er det bare 1 time til rådighet før leggerutinene starter. Selve leggingen er det kun jeg som kan ta fordi han ammes i søvn. Det tar ca 1 time. Da er klokken 20.00 av og til mer. Etter det så våkner han ofte 2-3 ganger før jeg legger meg ca. Kl 11. Da er det kun jeg som kan roe han. Dette med sovingen har vi planer om å jobbe med nå i oktober. Men er det noen andre som har det som meg? Hvordan har dere det? Føler alle andre får gjort så mye mens her går det fort 3 dager før jeg rekker snike til meg en dusj.
 
Er nok slik for mange [emoji6]
Jeg dusjer om natten om jeg orker. Da er jeg uforstyrret og kan dusj så lenge jeg vil.
Ang middager lager jeg frysemiddager og bruker slow-cooker til å lage middagen klar før 17:00 tiden. (Maten koker sakte i den uten at jeg må følge med.) ris er 18min i ris koker.
Setter sammen lasagne og gratenger i hopetall og fryser dem rå. Varmer den i ovnen når trengs på 50min
Det spares mye tid på matfronten og på energien. For jeg er så trøtt.
Rydding er ikke like bra, vi laget en plan med hvem som skal rydde/vaske på hvilken dager. Men vi føler den aldri.
Snuppa elsker å jakte/sitte på støvsugeren. Så det er lett.
Men vi henger alltid etter med klesvask. Og til tider ser det helt bombet ut. Jeg rydder helst når barna sover. Men ser ikke helt hvorfor [emoji28] det blir jo like rotete dagen etter.
Er så heldig at begge sover natten igjennom. Men bruker ikke frikvelden på noe fornuftigere en TV
 
Her ser det til tider helt bombet ut!:) jeg er alene hele dagen, og ofte kommer ikke pappaen hjem før etter at mini har lagt seg. Når han er hjemme en sjelden gang så er det likevel jeg som må ta legginga, ellers roer han seg ikke....
Pappen jobber og går på kveldsskole, og sånn blir det en stund fremover,
Når mini sover på dagen så prøver jeg å få ryddet litt og tatt en dusj, men ofte trenger jeg å bare sette meg ned og spise litt og drikke en kopp kaffe. Jeg får ikke gjort det når han er våken, for han er virkelig OVERALT for tiden så jeg er på beina konstant føler jeg .
Tørrshampo og vaskeklut har blitt gode venner den siste tiden...
Når besteforeldrene eller venninner kommer innom så benytter jeg sjansen til å rydde litt, begynne på middagen eller få tatt meg en dusj( ikke verdens beste vertinne for tida mao:))
Jeg lurer ofte på hvordan andre klarer å ha et superryddig hus, se helt smashing ut og gjerne har flere barn. Jeg fatter det virkelig ikke!:woot: Har meeeer enn nok med en liten fyr.
 
Last edited:
Her får begge mme nå men kjenner meg igjen i det du skriver og har samme problem ifht mannens jobb (minst 45 min reise hver vei). Her står mannen opp når første baby våkner. Han skifter og så lar baby leke på baderomsgulvet mens han dusjer. Når neste våkner så tar han den også eller så kjører jeg samme rutine. De har alltid elsket å kikke på vann/dusj :p nå må vi sette opp alt av toalettpapir/toalettbørste etc, og legger gjerne feks håndkle på gulvet da de er veldig aktive. Når mannen kommer hjem har han som regel «hovedansvar» for barna til de legges. Etter at babyene sover så lager mannen mat fra matkasse («ekspress» versjon, gull verd) på typ 30 min. Hus«vask» (blir kun støvsugd og rydda her i hus :p) tas litt innimellom noen dager jeg orker, og ellers samler alt seg opp til helga hvor vi tar en skikkelig runde en av dagene når begge er hjemme:p Heldigvis sovner mine fort i vogn stillestående på dag og som regel fort på natta, men har slitt med at de våkner hundre ganger, veldig slitsomt. Har også fått familie til å komme og hjelpe mer med at de passer mens vi rydder etc :p Når det er sagt har jeg lett gått en uke uten dusj noen ganger bare for å få de ekstra minuttene søvn/hvile :hilarious:
Det blir bedre! :) Babyene tåler også å sutre litt mens du feks lage en skive (jeg pleide å spise mens jeg trillet :p) :)
 
Jeg har en mann og to storesøstre som kan passe vesla mens jeg tar en dusj eller lager middag. Husvasken er som regel et fellesprosjekt på lørdager nå da vesla har sovenekt i senga si på dagen [emoji31] hun sover maks 30 minutter der, oftest 15 min og så triller jeg laaaang tur for dupp nummer to så da blir lite gjort. Klesvasken blir som regel liggende litt for lenge før den blir lagt sammen.
Legging på kvelden (19/19.30)går kjapt, bruker ca 15 min på soverommet og hun sover som regel til 05, og da er det morgen etter pupping. Men storesøstrene legger seg 20 og 21 så det blir lite voksentid da jeg er i seng klokken 22.
Har ei reiseseng på stua som fungerer som fengsel når jeg skal ordne noe og ingen andre kan se etter vesla [emoji23] hun trives hvertfall godt der på morgenen når jeg lager lunsjbokser og frokost mens pappaen har morgenmøte på telefon eller går gjennom mailene som har kommet iløpet av natta. Ikke fullt så poppis å sitte der når hun er trøtt på ettermiddagen.
 
Så glad for å lese dette. Travelt her også. Rekker ikke over. Nettopp fått vaskehjelp annenhver uke. Det er stort sett meg som gjør husarbeid og jeg fikk helt nok! Det må vaskes mye uansett. Vi kjører blw så blir mye gris.

Ellers har jeg dager med litt energi der jeg sminker meg og tar en frisk dusj, men tørrshampoo og/eller lue blir fort nødvendig pga en god del bad hair days:eek:

Klesvasken tar ingen ende og jeg skulle ønske den i det minste kunne fly fra 1
til 3 etg da den var tørr...
 
Jeg putter bebis i tripp trapp stolen eller i sprinkelsenga med masse leker mens jeg dusjer, som regel rett etter morgenstellet hans. Så leker han enten på stua eller på kjøkkenet(laget en skuff med div kjøkkenredskaper han har lov å ta) mens jeg rydder opp det som trengs fra evnt gårsdagen og preparerer dagens frokost. Støvsuging er easy...han følger etter og syns det er spennende. Vasking av klær skjer mye på kveldstid når han har lagt seg. Han våkner gjerne opp 1 gang før jeg legger meg og 1 gang etter. Jeg og pappa bytter på å ta kveldsstellet/og rydde opp alt etter middag/dagen[emoji4] Så ammer jeg i søvn tilslutt. Tar 15 min-30 min ish....Jeg spiser samtidig som baby. Vi gjør BLW, så han spiser selv, samtidig som meg og det samme som meg ish[emoji4] Har ikke noe imot å høre småsutring, men i verste fall tar jeg han opp i sjal på ryggen mens jeg lager middag/må få gjort ting, hvis han blir utålmodig ;) Jeg har 1 barn bare, så er nok mer stress når nestemann kommer [emoji85][emoji23][emoji111]️[emoji1] Begynner i jobb i morgen, så da er det mannen som skal gjøre alt jeg gjør om dagen, så blir spennende å se om han er like effektiv eller om det blir dobbelt arbeid på meg [emoji848][emoji85]
 
Back
Topp