Hvordan klarer dere dere til nå?

MammaOkt

Forumet er livet
VIP
Jeg hadde sååå store planer for svangerskapet:
Skulle spise sunt, trene og ta vare på meg selv..
Regnet ikke med kvalme, ekstrem tretthet og kviseutbrudd..
Har dårlig samvittighet for den lille at jeg ikke får i meg nok ( og sunn ) næring og kroppen bare forfaller. [:(]
Venter bare på at jeg skal få energien tilbake- er nå 15 uker komt.

Er det andre som opplever at svangerskapet ikke fortoner seg som "planlagt"?

Godt å høre at det blir bedre iallfall!
Et par tre uker igjen så er jeg der [:)]

Oijj! Jeg har ikke vært så mye flinkere med kostholdet.. Skulle egentig spise masse frukt og grønt, men det frister ikke i det hele tatt. Uansett hvor fin fruktskål jeg lager! Men prøver å spise mere fiber og tar vitaminer og omega 3.
Blir lite turgåing da jeg er så sliten etter jobb at jeg kunne sovet til jeg skal på igjen..

Håper på å bli flinkere etter hvert! Tar det med små skritt. hehe![;)]

Jeg startet veldig bra egentlig, men så sklei det skikkelig ut..
Spiser mye godteri i helgene, men det er vel lov... er sugen på noe søtt hele tiden, spesiellt is.. spiser det flere ganger i uken[&o]

Ellers så lager jeg mye smoothies, bananer, epler, appelsiner (av og til frossenfrukt) blandet med biola.. Kjempe godt og døyver sukkersuget!

æ har faktisk vært vældi flenk me å spise sundt å gå iallefall en tur dagli.
men nu e æ så lei at d æ går tur å kjøpe mæ softis kvær dag i dag jorde æ d 2 ganga. men gikk ekstra langre tura i dag å då (men mest før å få tia t å gå å kanskje æ klare å gå ut deinna ungen snart

Takk, nå føler jeg meg ikke fullt så "syndig" lenger.. [;)]
Men skal prøve på det tipset jeg fikk om å lage smoothies - kan lure inn litt sunne ting der.
Men pistasje-isen nekter jeg å gi fra meg, må bare ha den! [:D]
Og salt lakris, og sjokolade og litt chips....

Føler med deg. Syns alt bare er fælt: er kvalm hele tiden. Er så uendelig sliten. Har halsbrann uansett hva jeg putter i munnen. Tenkte jeg skulle være flink jente å leve på salat en stund fremover. ER så redd for å legge på meg. Tenkte jeg skulle ha litt å gå på til senere i svangerskapet. Men får forferdelig halsbrann av salat/kinakål ol. Blir gal jeg. oppe 5- 7 ganger om natta for å tisse jada.... la det bli ei jente sier jeg, så skal jeg glemme alt det vonde[:D]

ER ni uker på vei i morgen, sist så ga det seg rundt 12-13 uke. håper veldig[:D]

Kjenner meg litt igjen ja på treningen, men eg synes ikkje at eg spiser så usunt. Men er nå ikkje noe sunhets bilde heller da..

Jeg kjenner meg helt igjen!
Jeg er kvalm hele tiden, og gleder meg fortsatt veldig lite.. syns det er veldig rart alt sammen enda.. Men tror at når kvalmen gir seg vil ting bli bedre.. jeg er i min 9. uke, og håper kvalmen snart forsvinner..

Her kjenner jeg meg igjen!

Spiste kjempesynt før jeg ble gravid..pleide å følge en Grete Rhoede-kokebok. men etter at jeg ble gravid har jeg spist masse som ikke er sunt...du vil ikke tro de haugene med godis jeg har stappet i meg! Får jo dårlig samvittighet. vet jo at babyen ikke har godt av dette. Skal jobbe hardt med å kutte ned på sukkeret og heller spise sunt!

Blææææh! Har jo gått opp noen kilo pga denne usunne spisingen også!

Vi får prøve å motivere hverandre til å holde ut! Vil slutte med dette nå jeg! Vil ha sunn og frsik baby og sunn og frisk mamma også!

M

Back
Topp