Hvordan klare å ha nok selvdisiplin til en varig livsstilsendring?

Isthabeth

Forumet er livet
Jeg er misfornøyd med egen kropp, har gått fra syltynn til tjukkas på ti år. Jeg skjønner teorien, spis mindre, spis sunnere, bevege meg mer, allikevel klarer jeg ikke å gjøre disse enkle grepene. Mistrives i egen kropp, hater mitt eget speilbilde, og hater at jeg går med "telt" i stedet for pene gensere og topper. Hater at jeg ikke får på meg fine støvletter, for leggene er for tjukke.  I kommunen jeg bor er det ingen som holder noe kurs som jeg kan melde meg på, så jeg må klare det på egenhånd. 

Har du noen tips til hvordan en kan klare å motivere seg selv til å legge om livsstilen?
 
Jeg sliter med akkurat det det samme, trener noe, ikke hver dag, men så ofte som jeg kan, spinning, styrke og aqua gym, men det er hjemme og i kosten det ikke går så bra. Klarer ikke fordi ingen støtter og hjelper meg, sambo spiser mye sukker og usunne varer og jeg klarer ikke å motstå fristelsene...

Trenger selvdisiplin, men er grusomt vanskelig. 
 
Du virker egentlig ganske motivert til å legge om livsstilen, viljen er iallefall der! Har du tenkt på hvilken vei du skal gå for å oppnå målet ditt? Jeg følte at jeg hadde prøvd alle diettene i verden før lavkarbo dietten kom, kan anbefale denne på det varmeste, enten om det er for en kort periode for å gå av de verste kiloene eller som en livsstilendring. 
 
Hei,

Høres tungt ut!

Først, vi har nettkurs hvor du kan få hjelp! Og det fungerer kjempegodt!!

Det er ikke enkle grep, slik som du skisserer - det hjelper ikke bare å ha kunnskapen. Du må ha støtte, motivasjon, ork, ... masse. Også kan det kanskje virke litt overveldene, med alt du må gjøre for å bli sunn...?
Kan du gjøre en liten endring hver måned? Ikke gå for fort frem - jeg vet ikek hvor du strever, men det kan være som å begynne å spise frokost, eller feks hvis du spiser mye snacks og søtsaker - så kan du kutte ned til bare 3 dager i uken, og når det går greit - ned til to eller en. Gå ut en tur hver kveld, behøver ikke være mer enn 100 meter ut og så tilbake. Rutinen vil kanskje sette seg, og etterhvert blir det kanskje naturlig å ta lenger turer?Poenget er, med all kunnskapen du har, kan du sakte men sikkert bare gjøre bitte bitte små endringer? Jeg lover deg at du vil merke stor forskjell på bare litt.

Ring oss gjerne for en prat - vi har hjulpet mange, og du er ikke alene om å føle det sånn. Alle våre kursledere for eksempel, har selv slitt med vekten - og nå vil de hjelpe andre med det samme!

Lykke lykke til!
Hilsen Jeanette
 
Back
Topp