Hvordan klage på fastlege? Er så sint!

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Går det å klage på fastlegen på nett? Eller på det gjøres skriftlig? Finner ikke noe sted på nettet på hvordan jeg kan få gjort dette. har bytta fastlege i dag så har ny fra 01.12.15...

Når jeg var på føden pga premature rier i forrige uke så ville de at jeg skulle ta ny celleprøve. Men det er ganske få som skal få lov til å "rote" der nede på meg nå da det kan fremprovosere fødsel, Er moden, å har en livmortapp på 2.5 cm. bebi ligger festet i bekkenet å har vært en del på kontroll på føden pluss at jeg har vært innlagt å må ta det helt med ro.

Min fastlege er ekstremt hardhent å gikk selv inn å sjekker for 6 uker siden når vi fant ut av at jeg var moden pga en del nedpress å sterke kynnere. I følge sykehuset er dette noe han ALDRI skulle gjort!
Så i dag hadde jeg time, å ba om at han skal sende meg videre til gynekolog så det ikke skal bli noe mer tull å at de som virkelig kan det skal gjøre dette.
Da svarte han med at det kunne han gjøre, men da MÅTTE han sjekke med der nede først??
Aldri vært noe problem av tidligere leger å bli sendt til gynekolog for prøver.
For da må jo han inn der alikevel, å da kunne han jo like gjerne ha tatt prøva!?

Jeg ble rett å slett kvalm å uvel av å sitte å prate med han! Hvorfor i alle dager skal han sjekke meg først? Han kan da ikke se med det blåtte øye om jeg har celleforandringer igjen eller ikke???
Likte virkelig ikke det der, så sa til han at han burde ikke bry seg om å sette om noen flere timer til meg!

Hvordan hadde du reagert?
Jeg sitter med en ekstrem ekkel følelse av at han er en stor gris!

Hvis sykehuset mener at legen har gjort noe feil, kan du henvende deg til dem og spørre om de kan hjelpe deg å sende inn en klage på den behandlingen.

Når det gjelder behandlingen i dag tror jeg det er fylkeslegen du må sende klage til, men jeg er ikke sikker. Du kan ringe legekontoret og sjekke, for jeg mener at helsesekretærene skal vite hvor du kan klage.

Jo, du kan klage til fylkeslegen. For en ekkel opplevelse da! :( Jeg hadde også takket for meg, tror jeg. Jeg har nektet en undersøkelse hos lege som jeg mente var helt unødvendig selv.

Går det å klage på fastlegen på nett? Eller på det gjøres skriftlig? Finner ikke noe sted på nettet på hvordan jeg kan få gjort dette. har bytta fastlege i dag så har ny fra 01.12.15...

Når jeg var på føden pga premature rier i forrige uke så ville de at jeg skulle ta ny celleprøve. Men det er ganske få som skal få lov til å "rote" der nede på meg nå da det kan fremprovosere fødsel, Er moden, å har en livmortapp på 2.5 cm. bebi ligger festet i bekkenet å har vært en del på kontroll på føden pluss at jeg har vært innlagt å må ta det helt med ro.

Min fastlege er ekstremt hardhent å gikk selv inn å sjekker for 6 uker siden når vi fant ut av at jeg var moden pga en del nedpress å sterke kynnere. I følge sykehuset er dette noe han ALDRI skulle gjort!
Så i dag hadde jeg time, å ba om at han skal sende meg videre til gynekolog så det ikke skal bli noe mer tull å at de som virkelig kan det skal gjøre dette.
Da svarte han med at det kunne han gjøre, men da MÅTTE han sjekke med der nede først??
For da må jo han inn der alikevel, å da kunne han jo like gjerne ha tatt prøva!?

Jeg ble rett å slett kvalm å uvel av å sitte å prate med han! Hvorfor i alle dager skal han sjekke meg først? Han kan da ikke se med det blåtte øye om jeg har celleforandringer igjen eller ikke???
Likte virkelig ikke det der, så sa til han at han burde ikke bry seg om å sette om noen flere timer til meg!

Hvorfor skal det tas prøver ang celleforandringer nå? Jeg har celleforandringer og skulle ha tatt ny prøve I august, men fikk ikke lov av sykehuset siden jeg var gravid, det ble utsatt til april!

Æsj... Må si jeg syns dette var en rett og slett ekkel oppførsel, virker nesten som at han ønsker å rote der nede :/ jeg har selv skikkelig angst for underlivsundersøkelser og min lege har alltid videresendt meg til gynekolog uten noen videre spørsmål om det...

Hvis sykehuset mener din lege har oppført seg merkelig syns jeg du burde få med deg de på klagen... Sånne ting er jo kjempe alvorlig og jeg syns absolutt du burde klage på dette...

Syns det var skikkelig vemmelig :( men skal ta dette med jordmor på fredag, å se om hun kan hjelpe meg i riktig retning. For hvem vet hvor mange han gjør sånn med??

Vemmelig! Bare det at han prøver å overbevise/tvinge deg til GU er kvalmt mener nå jeg, hvertfall når du er gravid og i faresonen for tidlig fødsel. Hadde blitt rasende!

Er da ikke greit å tvinge til en slik undersøkelse! Jeg hadde gitt beskjed til kotordamen om at det ikke var greit, ringt og klaget. Og så hadde jeg snakket med JM eller andre og prøvd å finne ut hvordan jeg kunne levere skriftlig formell klage og så levert det i tillegg.

Hvorfor skal det tas prøver ang celleforandringer nå? Jeg har celleforandringer og skulle ha tatt ny prøve I august, men fikk ikke lov av sykehuset siden jeg var gravid, det ble utsatt til april!
Vet ikke hvorfor hun skal. Men jeg har også måtte tatt. Tok en før i år, var i vår en gang. Den var negativ. Tatt en til i uke 11 tror jeg pga blødninger og så har jeg tatt enda en for ca 2 uker siden. Også pga blødninger.
Jeg trodde også en ikke skulle gjøre slikt under graviditeten. Men det gjør de altså..
De i uke 11 var negativ. Den siste har jeg ikke fått svar på enda.

Off. Vet ikke hvordan man klager men håper du finner ut av det, for det der hørtes ikke greit ut. :/

Fikk beskjed om å ringe direkte til fylkeslegen å snakke med han i morgen. Også forteller han meg veien videre.
Grunnen til at føden ville at jeg skulle ta prøven var at hvis det er forandringer der nå, så kan det ha betydning for de premature riene jeg fikk forrige uke. Så de vil utelukke at det kan ha noe med det å gjøre :)
Fikk også vite av en venninne som har samme legen at når hun mistet sin i uke 6 så skulle han sjekke om alt var kommet ut å at det var normalt der nede. Han bare hentet den man åpner med å brukte ikke gelé ikke hansker ingenting! Fy så smertefullt det må ha vært! Så ho skulle også legge inn klage nå når hun får vite hvordan jeg går fram. Så denne legen kan jo ikke være helt bevart :-/
Tenker også på om jeg ikke visste å kanskje dette hadde vært min første å bare hadde gjort som legen sa... tenk hvor mange han kan gjøre sånn her mot?
Sånne skulle virkelig ikke fått vært lege! :(

Back
Topp