Hvordan kjennes...

Krøsamållo

Blir kjent med forumet
Kan noen her beskriv hvordan kynnere/ rier kjennes ut,noe det kan sammenlignes med? Gikk glipp av alt sånt sist svangerskap.

vell er jo STOOOOOOORRRR forskjell på kynnere og rier....

Kynnere er vell som svak til moderate smerter (ømhet) og kan kjennes ut som magen strammes litt kanskje mer når man er langt på vei.. Kynnere kommer med stor forskjell på tiden det tar før neste kommer om det skulle komme flere

Rier er vell ganske smertefulle, strammer magen seg på max, og man (jeg iallefall) får en slags trang til å havne i foster stilling.. man kan og kjenne de med at de er kontinuerlige og kommer med gjevne mellomrom.... Rier bygger seg også opp fra noe de teller fra 0 - 100... mens kynnere gjerne er ganske konstante på smerte skala...

Dette er MIN opplevelse av disse....

Jadda26 skrev:
vell er jo STOOOOOOORRRR forskjell på kynnere og rier....

Kynnere er vell som svak til moderate smerter (ømhet) og kan kjennes ut som magen strammes litt kanskje mer når man er langt på vei.. Kynnere kommer med stor forskjell på tiden det tar før neste kommer om det skulle komme flere

Rier er vell ganske smertefulle, strammer magen seg på max, og man (jeg iallefall) får en slags trang til å havne i foster stilling.. man kan og kjenne de med at de er kontinuerlige og kommer med gjevne mellomrom.... Rier bygger seg også opp fra noe de teller fra 0 - 100... mens kynnere gjerne er ganske konstante på smerte skala...

Dette er MIN opplevelse av disse....

Enig, hadde glemt det med fosterstilling.. Jeg kjente riene best i korseryggen, kjenner ingenting der når jeg har kynnere.

Når jeg får kynnere så strammer hele magen seg til, og man må liksom stoppe litt opp til det går over. Svake kynnere merker man nesten ikke, mens sterke kynnere kan bli ganske så ubehagelige.

Jeg hadde modningsrier ganske lenge sist, og de var ikke SÅ vonde. Regelmessige, men ikke kjempevonde. Kjentes som mensensmerter som kom i tak i korsrygg og frem mot magen. Man merker jo at intensiviteten øker på jo mer moden man blir... men alt i alt så hadde jeg ikke så forferdelige rier. Det skal jo kjennes at man føder, hvis du skjønner? :-)

Da jeg fikk rier med første så kjentes det rett å slett ut som je hadde magasjau, så je skjønte ikke at det var rier før det ble for jævlige til å væra bare magesjau. syns det var rart at je ikke fikk gjort no på do :p

Det er jo HELT individuelt, så en rie for en person kan være noe helt annet for en annen person. 

Selv kjente jeg ikke riene mine i starten. Så at magen stramma seg, men det var null smerte, omtrent helt fram til fire cm. Da tok det seg til gjengjeld opp :P Vondt, vondt, vondt - men kan ikke fortelle deg hvor smerten satt eller noe sånt - for det husker jeg ikke! Hehe. Mensmerter gange en million, vil jeg kalle det. Og jeg hadde ikke klart å legge meg i fosterstilling om jeg så fikk penger for det. Jeg måtte stå hele tida, hang på preikestolen helt til pressriene starta. 

Jeg har hatt masse kynnere denne gangen, men akkurat som riene mine i starten, så gjør de ikke vondt i det hele tatt. Er bare ubehagelig, på en måte, at magen strammer seg i ett sett. 

Back
Topp