Hvordan kjennes UVI ut?

sofiebrvik

Gift med forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Ja, får man smerter av det? I såfall hvilke type smerter? :)

Sent from my iPhone

Normale symptom er vell stikkninger, vondt når en tisser(svie), magevondt. Om det er mer alvorlig vil man kjenne det godt i nyrene. Det gjør iallefall jeg, har ingen symptom før det kjennes ut som nyrene blir skambanket!

<3 lille spire <3

Jeg vil beskrive det som om du prøver å tisse ut et eple omtrent, i alle fall med en gang det begynner å renne.. Så kan det begynne å gjøre vondt nederst i magen (blanding mellom mageknipe og mensensmerter), og til slutt i nyrene. Hos meg kjenner jeg ofte lukten aller først , sånn maurtue lukt, også kjenner du ofte at det er igjen "en dråpe" uansett hva du gjør. Det hjelper mye å drikke en hel masse, for å skylle ut. Men siden man ikke kjenner det like godt som gravid, og at nyrene holder på urinen lengre når man er gravid ville jeg sjekket det opp ved minste misstanke. Jeg har slitt veldig med det, og hatt to nyrebekkenbetennelse, GRUSOMT!

Sent from my iPad using BV Forum

Det er så veldig individuelt! Selv merker jeg nesten ikke om jeg har det. Men veldig ofte svie når man tisser, stikking nede i magen, eller bare litt sånn svie smerte/ubehag nede i magen! Men som sagt, veldig individuelt. Noen blir veldig dårlige også..

Hmmm... svir ikke når jeg Tisser :)
Men er litt øm/Støl nederst i magen. Vet ikke hva det kommer av...
Sjekker jm uvi?

Sent from my iPhone

Hmmm... svir ikke når jeg Tisser :)
Men er litt øm/Støl nederst i magen. Vet ikke hva det kommer av...
Sjekker jm uvi?

Sent from my iPhone

UVI kjennes ,som nevnt ovenfor , annerledes ved gravidtitet. Dra til lege og levere urinprøve ved den minste mistanke. De sjekker dette uten time. Jeg har levert flere ganger utenom kontrollene. Da har jeg ikke hatt de vanlige symptomene på UVI, og det har likevel vært mistanke.

Dette er noe vi gravide skal få sjekkket asap. Så ta deg en tur så snart du kan til legekontoret .

Er forøvrig usikker på om jm sjekker.En skulle tro det lå i rutiner ved svkontroll, men ville sjekket dette opp ja.

Lykke til :)

Har med urinprøve og dfn blir kontrollert av jm hver gang. Ved mistanke ble jeg sendt på legekontoret med urinprøve til dyrking.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp