Hvordan kjennes rier ut?

Nica

Elsker forumet
Sånn egentlig liksom...? Når det begynner... Helt i begynnelsen...
Husker ikke fra sist... eller jeg hadde bare pang med åpningsrier og pressrier med en gang...[8|][&:]
Kan man kjenne det i rumpa også? I ryggen og foran og litt nedover bena..?

Kjennes ut som det skjer så mye rart inni meg nå, men skjønner liksom ikke helt hva.... Vondt i ryggen og stikkinger nedentil og i rumpa...
Hadde veldig rask fødsel sist, så er så redd for at det skal gå så fort denne gangen...

Kan kjennes på de stedene, ja, jeg hadde det verst i korsryggen denne gangen, tok skikkelig tak... Kanskje det er noe på vei da[:D]? Lykke til!!! Håper det ikke går så fort at du ikke rekker sykehuset, da...[;)]

Hehe, blir litt små nervøs her... Vil jo gjerne at noe skal skje, men tør liksom ikke helt håpe på det heller.. [:D] 
Jeg får bare se åssen det går, om det skjer noe mer.. kan jo bare være modningsrier også..? Har heldigvis bare 20 min til sykehuset, så bør jo rekke det...[&:][8D]

Som jeg skrev i innlegget mitt i går:jeg kommer til å føde hjemme jeg, for jeg har hatt så masse maserier denne gangen at når det først starter opp så tror jeg det er falsk alarm[;)]
Jeg husker faktisk ikke hvordan de ordentlige riene kjennes ut jeg... og enda så er det bare 18 mnd siden sist jeg fødte[8|]
Husker bare at det er fryktelig vondt[&:]

Er førstegangsfødende, og har ikke peiling.. har prøvd å lese litt, for jeg er mye plaget med murringer i ryggen og nederst i magen... kan vare en god stund av gangen..(er så vondt at jeg helst ville tatt en paracet for det, men venter svar på bl.prøver så jeg får være "avholdende") Men det jeg ikke skjønner er at det står at kynnere forsvinner hvis man endrer stilling, eller beveger seg, men jeg får disse vondtene like gjerne når jeg sitter som når jeg går.. når jeg går så får jeg ofte veldig vondt nederst i magen, sånn at jeg må stoppe.... er det noen som har opplevd det, og vet hva det er?? er det bare kynnere??

jeg hadde innmari vondt i rumpa, skambeinet, lysken og korsryggen...
håper det er noe på gang for deg da[:)]

Har hatt en eneste langvarig kynner eller hva det er i kveld jeg, den har vart kjempelenge (ikke tatt tid), og den forandrer seg ikke om jeg skifter stilling. Har småvondt i korsryggen, men ikke VONDT. Kjempevondt når jeg går nå, mellom bena og på innsiden av lårene; det er vel bekkenløsning? LITT usikker på om slimproppen gikk i dag eller ikke. Var hos lege og fikk en liten tøyning på livmormunnen, da sa hun det ville komme litt blod med litt slim etterpå. Men det var ikke noe å stresse med... Trodde det var det som kaltes slimproppen jeg, men nå ble jeg usikker. Var så mye mindre enn det jeg så for meg at det ville bli også. Det kom i små "doser" i noen timer etter tøyningen, så måtte skifte truseinnlegg hver gang jeg var på do.

ORIGINAL: Minimeg

ORIGINAL: Linnemi

Har hatt en eneste langvarig kynner eller hva det er i kveld jeg, den har vart kjempelenge (ikke tatt tid), og den forandrer seg ikke om jeg skifter stilling. Har småvondt i korsryggen, men ikke VONDT. Kjempevondt når jeg går nå, mellom bena og på innsiden av lårene; det er vel bekkenløsning? LITT usikker på om slimproppen gikk i dag eller ikke. Var hos lege og fikk en liten tøyning på livmormunnen, da sa hun det ville komme litt blod med litt slim etterpå. Men det var ikke noe å stresse med... Trodde det var det som kaltes slimproppen jeg, men nå ble jeg usikker. Var så mye mindre enn det jeg så for meg at det ville bli også. Det kom i små "doser" i noen timer etter tøyningen, så måtte skifte truseinnlegg hver gang jeg var på do.

Høres ut som mer slim enn slimproppen da. Har masse slim/utflod jeg og.
Om du har rier vil de oppta i styrke og varighet.
Riene er sjeldent hele tiden, men i perioder. Riene mine gikk over til å bli konstante under fødselen. Men det var VONDT!
Så hvis du får vondere og vondere så er det kanskje rier. Lykke til!

Takk for svar[:)] Er visst modningsrier jeg har, ringte føden for å spørre. Jeg har tak med vondt i korsryggen samtidig med steinhard mage, og det endrer seg ikke om jeg beveger meg. Men det kan jo ta tid før de virkelige riene starter da...

Back
Topp