Hvordan kjennes rier ut?

FruMarihøne

Glad i forumet
Dere som har født før. Hvordan kjennes tidlige rier ut?
Ligger her med mensenmurring/vondt foran og bak. Og "tak" som er ubehagelig, men synes liksom ikke det er "vondt nok" til å være rier?
 
Dere som har født før. Hvordan kjennes tidlige rier ut?
Ligger her med mensenmurring/vondt foran og bak. Og "tak" som er ubehagelig, men synes liksom ikke det er "vondt nok" til å være rier?

Sniker
Hele magen blir helt stram og det gjør vondt. Det er som et tak i hele magen om du skjønner. Hvor det gjør mest vondt er individuelt, men det kan gjerne begynne med vonde murringer i tak/bølger før riene tar seg opp :) har hatt en fødsel hvor det var mest vondt foran nederst på magen, og sist gang var det vondest i lysken og korsryggen.
 
Før forrige fødsel hadde jeg flere ganger regelmessige vonde kynnere som etterhvert dabbet av. Dagen før fødsel hadde jeg også dette, men kjente det også i ryggen. Den natten gikk det over til å bli rier. Kjente da at det ble mer tak i sammentrekningene, og kjente det som et belte rundt magen med tak i både mage og rygg, samt nedpress. Jeg synes det var en tydelig overgang til rier, men er jo noe individuelt hvordan det oppleves. De første 3 timene med rier var ikke veldig vonde hos meg, men helt tydelig rier.

Har i natt våknet av vonde regelmessige kynnere. Magen blir stram og jeg får nokså kraftige «menssmerter». Vil ikke kalle dette rier enda. For at det skal være rier skal det vel ta seg gradvis opp i hyppighet og styrke. De fleste vil kjenne det når det faktisk er rier, men finnes jo unntak :) Blir spennende å se hvordan det utvikler seg hos deg :)
 
Her dabbet det helt av igjen. Har hatt kynnere i flere måneder, men disse var .... røssligere? Og oftere. Medfulgt av verking i lav rygg og lav mage....

Slimproppen gikk i helga og hatt rosa/brun utflod i to døgn, så regna egentlig med det var starten på noe. Men nå er det tyst!
-Så da håper vi vi kommer oss litt nærmere termin allikevel!
 
Kan det gå lang tid mellom de første riene? Har i dag fåttfølelsen av at det er ei nerve i klem i hofte/lår, kjenner at bekkenet er utvidet på en måte og kjenner menssmerter av og på nederst i mage og rygg. Men det går lenge mellom
 
Last edited:
Her var jeg ikke i tvil når det kom rier. Sikkert en klisjé, men skjønte med en gang at det ikke kun var murringer. Det føles ut som menssmerter, men de er oftest plassert over større område og er kraftigere :)
 
Det var liksom ingen tvil når det var rier. Gikk med maserier i noen dager før jeg fødte, men da riene kom, var det annerledes. Er du i tvil, så har du nok ikke rier.
 
Sniker :peeking:
Helt ærlig? Det høres helt sinnsykt ut, men er man laktoseintolerant selv, så skjønner man det :hilarious:
Det kjennes ut som du (laktoseintolerant) har gomla i deg en svær skål med fløteis uten å ta laktoseenzymer :hilarious::hilarious:
Det river i kroppen fra mellomgulvet og ned :hungover:
Det er ihvertfall det jeg har å sammenligne det med:p
 
Sniker :peeking:
Helt ærlig? Det høres helt sinnsykt ut, men er man laktoseintolerant selv, så skjønner man det :hilarious:
Det kjennes ut som du (laktoseintolerant) har gomla i deg en svær skål med fløteis uten å ta laktoseenzymer :hilarious::hilarious:
Det river i kroppen fra mellomgulvet og ned :hungover:
Det er ihvertfall det jeg har å sammenligne det med:p

Jeg er og laktoseintolerant! Lol! Da har jeg noe konkret å sammenligne med! -takk for tips!
 
Back
Topp