Hvordan kjennes rier ut igjen?

Elisabeeth

Glad i forumet
Som andregangs gravid skulle man tro man hadde litt peiling, men jeg husker faktisk ikke! :oops:

I går kveld begynte jeg å få ubehagelie kynnere, det var kjempe ubehagelig i hele magen når magen ble steinhard. Men nå er det annerledes.. Det er akkurat som det murrer nederst i magen heletiden, også plutselig blir magen steinhard (som v kynnere) og det gjør vondt/strammes veldig nederst i magen. Jeg klarer ikke å sitte/ligge rolig når det skjer og har merket at jeg faktisk holder nesten pusten mens det holder på. I tillegg føles det ut som "ting" åpnes der nede når det holder på.. Jeg er redd for at jeg tar feil og at det faktisk bare er kynnere jeg har, selv om noe inne meg sier at dette er rier. Sorry, jeg er ikke flink til å forklare, men jeg håper noen skjønner og kan fortelle meg hvordan rier kjennes ut.. Forrige gang klarte jeg å snakke med føden på tlf mens jeg hadde rier, men nå vet jeg ikke om jeg hadde klart mens dette holder på - men forrige gang var de også mer uregelmessige.

Jeg har ikke tatt tiden så lenge, men de varer i ca 1 minutt og har kommet 11, 14, 7, 10, 10 og 7 minutter mellom de gangene jeg har tatt tiden.

Høres i grunn ut som om du er i gang :)

Ta en tlf til føden. Si som det er, du tror, men er ikke sikker :)

Ja tviler på at det er kynnere, for det gjør så vondt når det holder på! Men føler det er så tidlig å ringe, men burde kanskje det så vet de det ihvertfall? Bare så redd for at det forsvinner igjen..

Jeg ville ringt og gitt beskjed
. Du får mest sannsynlig beskjed om å vente hjemme til de er mer regelmessige, men da vet de at noe er på gang :)
Ofte holder de deg i prat på tlf så lenge at de får høre en ri, og kan dermed bedømme hvor harde de er selv.

Et godt tegn er jo at ingen stilling er behagelig :) hos meg satt det kun foran frem til 7cm åpning, så er jo veldig forskjellig fra person til person. Mine rier startet med 6min mellomrom så 10 min i mellom er bare å nyte!!

Nei det blir nok ikke fødsel idag, jenter! Kjenner riene litt i korsryggen, men de sitter mest foran og ingen stillinger er behagelige.. Å sitte i bilen er ikke til å anbefale!! Men de blir jo aldri ordentlig regelmessige - i stad kom de ca med 7-10 min mellomrom og varte i 46sek - 1 min (noen ganger litt lengre), nå går det ca 10-12 min mellom og varer ca 40-45 sek..

Forrige gang ble riene aldri regelmessige før jeg var i aktiv fødsel (ikke vonde heller), litt over tre timer etter var jenta vår født. De kunne bli borte alt fra 30-60 min.. Da startet det rundt 06:30, var på føden på sjekk ca 24:00 (var bekymret fordi jeg fortsatt blødde). Hadde da 2-3 cm åpning, ble lagt inn. Klokken 02:00 hadde jeg 4 cm åpning og 05:17 var jenta født. Kanskje jeg får litt lik fødsel igjen..? Spennende er det ihvertfall.

Men er det ikke typisk når man har fått beskjed av både på føden før, av jordmor og lege å ta kontakt med engang jeg kjenner noe er på gang fordi det kommer til å gå så fort denne gangen, at det egentlig kommer til å gå tregere? Bare tenker sånn for sist fødte jeg i uke 37+5, legen og jordmor sa at jeg kom til å føde rundt samme uke denne gangen også, men her sitter jeg og har termin imorgen... Hehe ;)

Nei det blir nok ikke fødsel idag, jenter! Kjenner riene litt i korsryggen, men de sitter mest foran og ingen stillinger er behagelige.. Å sitte i bilen er ikke til å anbefale!! Men de blir jo aldri ordentlig regelmessige - i stad kom de ca med 7-10 min mellomrom og varte i 46sek - 1 min (noen ganger litt lengre), nå går det ca 10-12 min mellom og varer ca 40-45 sek..

Forrige gang ble riene aldri regelmessige før jeg var i aktiv fødsel (ikke vonde heller), litt over tre timer etter var jenta vår født. De kunne bli borte alt fra 30-60 min.. Da startet det rundt 06:30, var på føden på sjekk ca 24:00 (var bekymret fordi jeg fortsatt blødde). Hadde da 2-3 cm åpning, ble lagt inn. Klokken 02:00 hadde jeg 4 cm åpning og 05:17 var jenta født. Kanskje jeg får litt lik fødsel igjen..? Spennende er det ihvertfall.

Men er det ikke typisk når man har fått beskjed av både på føden før, av jordmor og lege å ta kontakt med engang jeg kjenner noe er på gang fordi det kommer til å gå så fort denne gangen, at det egentlig kommer til å gå tregere? Bare tenker sånn for sist fødte jeg i uke 37+5, legen og jordmor sa at jeg kom til å føde rundt samme uke denne gangen også, men her sitter jeg og har termin imorgen... Hehe ;)

Bare vent, blir fødsel i natt ;) og når det nå tar seg opp bør du være obs. :)

Har du vært inne til sjekk i dag? Syns fortsatt det høres ut som du er i gang, jeg...

Du buurde kanskje dra for en sjekk om ikke du har gjort det? :)

Gratulerer så mye!!!! :)

Back
Topp