Hvordan kjennes nedpress?

Lillemyoslo

Flørter med forumet
Hei! Andre her som opplever nedpress? Hvordan kjennes det ut for deg? Når jeg sitter på huk eller står lenge er det spesielt merkbart trykk nedover. Underlivet hovner også fysisk opp, og når jeg kjenner etter buler det nesten litt ut som en liten ball. Har kjent inni og kjenner ikke livmor eller noe som er faktisk på vei ut, så tror ikke det er fremfall (?), men er som om alt buler ut og nedover. Vanskelig å forklare, men ukomfortabelt. Er i uke 32.

Jo, kjennes omtrent sånn ut, ja.
Merkbart trykk nedover, som om noe buler ut, som om man i verste fall går med noe mellom beina :p

Jo, kjennes omtrent sånn ut, ja.
Merkbart trykk nedover, som om noe buler ut, som om man i verste fall går med noe mellom beina :p
Takk for svar:) Begynte å bli redd jeg har fremfall, fordi jeg fant ikke så mye på det at det faktisk hovner og buler litt ut. Krysser fingrene for at det blir bedre etter svangerskapet, ganske plagsomt.

Takk for svar:) Begynte å bli redd jeg har fremfall, fordi jeg fant ikke så mye på det at det faktisk hovner og buler litt ut. Krysser fingrene for at det blir bedre etter svangerskapet, ganske plagsomt.
Neida, helt vanlig.

Selvsagt, det hender seg jo at noen ender med fremfall etter svangerskap. I så fall vil jeg tipse deg om å sjekke ut f.eks hypopressiv trening, kan både forebygge fremfall senere, og redusere plager ved fremfall. :) Men per nå, tipper jeg det bare er graviditeten altså. Jeg hadde det faktisk verst i andre svangerskap, vært bedre i senere svangerskap. :p

Det kjennes ofte ut som et sterkt trykk nedover i bekkenet og noen ganger litt som om barnet presser på for å komme ut, det varierer fra person til person. Mange merker også en slags tyngdefølelse eller smerte i korsryggen samtidig.

Back
Topp