Hvordan kjennes masrier ut??

Pearl

Forumet er livet
Jeg er 2. gangs gravid og var mye plaget av masrier i mitt forrige svangerskap. Den gang fikk jeg vonde sammentrekninger i hele magen med utstråling nedover i lårene og i ryggen - var mye plaget av dette fra uke 35 - de var flere ganger regelmessige og varte nokså lenge... Men jeg var aldri i tvil om at det IKKE var fødsel, jeg bare "visste" det.. Når fødselen endelig startet skjønte jeg det ikke pga smerten var helt annerledes - jeg hadde kun krampeaktige sammentrekninger i blæreområedet med litt utstråling til ryggen - disse var uregelmessige og ikke veldig vonde.. Trodde jeg hadde uvi, var på legevakta - null utslag og ble så sendt til sjekk på føden hvor det ble påvist aktiv fødsel og 5 cm åpning..

I natt når jeg la meg fikk jeg uregelmessige, vonde sammentrekninger i blæreområdet som jeg tidvis måtte puste meg litt gjennom..De varierte fra 5-15 min i mellom og varte i 30-60 sek..  Det varte i ca 2-3 timer før jeg sovnet.. Har ikke kjent noe til dette i dag..
SÅ da blir spørsmålet - hvordan opplevde DU masrier i ditt svangerskap? Det jeg kjente i natt føltes mye mer ut som starten på fødsel sist gang enn som masriene jeg hadde sist - men det ga seg jo så det var jo ikke fødsel likevel..? (trodde ikke eeegentlig det var fødsel i natt altså, men det er da veldig tidlig å få masrier i uke 31 - og de kjente jo ikke ut som de masriene jeg hadde sist gang..)

(skal til jordmor på kontroll neste uke og vil ta det opp med henne da selvsagt..)

Svarer for å se om jeg kan få se svaret som er kommet.. Argh...

Zol80 skrev:
Kjente ikke forskjell på de og de skikkelige riene. 

Men hvordan visste du da at masriene var masrier og ikke fødsel??? Ble du sjekket på sykehuset? Takk for svar - da vet jeg ihvertfall at masriene kan kjennes ut som fødselsrier - så da får jeg jo bare følge med om de kommer igjen og varer lengre.... Er det fødsel stopper de jo ikke opp...

den siste gangen hadde jeg ikke masrier...

førse gang trodde jeg det, men hadde 6 cm på sykehussjekken... ikke særlig vondt med andre ord.

Vil gjerne ha flere erfaringer for nå er det begynt å gjøre vondt igjen....

Jeg tror jeg ville kontaktet føden for en sjekk jeg. Tenk om det skulle vise seg å være ordentlige rier? 

Pearl skrev:
Zol80 skrev:
Kjente ikke forskjell på de og de skikkelige riene. 

Men hvordan visste du da at masriene var masrier og ikke fødsel??? Ble du sjekket på sykehuset? Takk for svar - da vet jeg ihvertfall at masriene kan kjennes ut som fødselsrier - så da får jeg jo bare følge med om de kommer igjen og varer lengre.... Er det fødsel stopper de jo ikke opp...

Visste ikke det. Men hadde det i to dager før jeg fikk komme inn til en sjekk. Da hadde jeg 5 cm åpning. Så når det gikk fra maserier til skikkelige rier aner jeg ikke. Startet en torsdag med 10 min mellomrom. Hadde de like regelmessig til lørdagen, da begynte jeg å blø. Etter å ha blødd masse hele dagen fikk jeg til slutt lov å komme inn. Men riene var like sterke og regelmessige fra det startet torsdagen til de tok vannet mitt natt til søndag. Så var ganske sliten da hun endelig kom søndagen...

Lykkeliky skrev:
Jeg tror jeg ville kontaktet føden for en sjekk jeg. Tenk om det skulle vise seg å være ordentlige rier? 

Enig med Lykkeliky jeg. Ring føden. Litt tidlig både om det er vanlige rier eller masrier syns jeg. Lykke til.

JEg hadde masrier nesten 3 uker sammenhengende, og 3 ganger var jeg innom sykehuset med rier, som "bare" var masrier. Vondt var det!

Så jeg er enig med de over om å be om en sjekk på føden :-)

Det ga seg igjen etter 2 timer.. Var ikke så sterkt som i natt heller.. Så det er jo ikke reelle rier men masrier... Frustrerende at det skulle komme så tidlig.. Skal vurdere en telefon til  føden om det gjentar seg i kveld... Evt kan jeg jo alltids ta kontakt med jordmor i morgen.. Takk for mange svar!!

Back
Topp