Hvordan kjennes magene deres ut?

I89

Flørter med forumet
Min mage er hard hele tiden uansett om jeg står eller ligger. Er dette normalt? Fikk vite av både jordmor og lege at de hadde vansker med å kjenne hvordan babyen lå pga dette. Men både lege og jordmor har kommet frem til at babyen lå med hode ned.. Så ble jeg henvist til UL pga liten vektoppgang, og da lå lillegutt i seteleie. Dette har han tydeligvis gjort hele tiden fikk jeg beskjed om. Kan det være noe i veien med livmoren min eller noe siden magen er hard hele tiden og at gutten ligger i seteleie? Overlegen som kjente på magen min idag mente at dette kun var magemuskler.. Men jeg føler meg usikker og har begyndt å bekymre meg for at det skal være noe i veien.

Magen min er rimelig hard hele tiden, men jordmor nevnte ikke noe om problemer med å kjenne hvordan babyen lå allikevel.....

Skulle tro du var i gode hender og legen/ jordmor/ sykehuset hadde vel sagt noe om de var bekymret?

Magen min er også veldig hard hele tiden. Jordmoren har trodd flere ganger at jeg har kynnere, men magen min er bare sånn. Vært sånn i alle svangerskap. Men hun har ikke sagt noe spes på det. Bare at det er litt vanskeligere å kjenne hvordan babyen ligger.

Høres akkurat ut som mitt forrige svangerskap; Magen var jevnt over hard hele tiden, og legen hadde sagt at gutten lå rett vei lenge. Så kom jeg til en ny jordmor som mente at det kunne kanskje være snakk om seteleie, men hun var absolutt ikke sikker og ville ikke at jeg skulle bekymre meg. Uansett ble jeg henvist til ultralyd for å sjekke. Jordmora som var med gynekologen spurte spent om hun kunne få kjenne, fordi det var "så spennende med tvilstilfeller." Hun syntes det kjentes ut som om babyen lå rett vei. Ultralyden viste seteleie. Gutten ble snudd rette veien og fødselsen tre uker etter gikk som "normalt."   

Denne gangen føles magen lik mht å være hard nesten hele tiden, men på nylig ultralyd ligger jenta mi med hodet ned. Men begge gangene har alt vært helt i orden mht det jeg antar er en form for kynnere som gjør magen helt hard.

Lykke til!

Her er også magen hard. Og øm, så foretrekker at dem ikke driver å presser på den hvis dem klarer å la være :) Men blir fulgt opp med ul så fikk høre av jm at hun ikke trengte å trykke hvis det var ubehagelig :) Men lillegutt ligger med hode ned, og har gjort det noen uker nå :)

Back
Topp