Hvordan kjennes kynnere ut?

Twinkle90

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg er førstegangsgravid, og er i dag 20+6.
Vet ikke om det er kynnere jeg har opplevd de siste kveldene, så lurer litt på om dere som har opplevd dette før kan beskrive hvordan det kjennes ut? :happy:

Flere ganger har jeg lagt merke til at hele magen er strammere enn til vanlig, litt ømt når jeg tar på magen men ellers ikke smertefullt. Det føles ut som magen blåser seg skikkelig opp, varierende varighet. Kan det være kynnere?
 
Magen spenner seg og magen blir steinhard.. Jeg klarte ikke gå alltid når jeg hadde kynnere mot slutten i forrige svangerskap.
 
Jeg er førstegangsgravid, og er i dag 20+6.
Vet ikke om det er kynnere jeg har opplevd de siste kveldene, så lurer litt på om dere som har opplevd dette før kan beskrive hvordan det kjennes ut? :happy:

Flere ganger har jeg lagt merke til at hele magen er strammere enn til vanlig, litt ømt når jeg tar på magen men ellers ikke smertefullt. Det føles ut som magen blåser seg skikkelig opp, varierende varighet. Kan det være kynnere?
Hørest ut som kynnere ja. Det kan være vanskelig å skille mellom kynnere og rier etterhvert, men med rier skal det være mer smertefullt ,ikke bare ubehagelig.
 
Magen trekker seg sammen og blir steinhard.
Jeg har det med smerter, veldig ubehagelig!
Så ja det kan virke som det er det du har.
 
Den blir steinhard ja. Noen har med smerter, andre ikke. Så slipper det taket etterhvert ☺️
 
Når jeg har hatt kynnere i tidligere svangerskap så har de gjerne starta opp litt forsiktig, magen blir litt hard i kanskje 1-2 minutter og så slipper det igjen. Og gjerne holdt på sånn i 1 time eller 2. Etterhvert så ble magen hardere under kynnerne , jeg gikk litt smerter i korsryggen og det holdt på noen timer.
Er glad jeg ikke har kjent noe til dette enda :happy:
 
Jeg synes også at det høres ut som kynnere. Man får ofte litt mer kynnere når man beveger seg, eller når man ligger flat på ryggen. Hos meg er ikke kynnere smertefulle, bare av og til litt irriterende, og jeg tar dem mest som enda et (positivt) tegn til at kroppen forbereder seg. Men har hørt av jordmor at de kan være vonde hos noen.
 
I mine tre første svangerskap klarte jeg en sjelden gang i blant å kjenne en kynner eller to med hendene når jeg var ute og gikk tur på slutten av svangerskapet. Jeg kjente dem ikke med magen, men jeg kunne kjenne med hendene at magen ble hardere. Steinhard ble den ikke, og i og med at jeg ikke engang klarte føle dem med magen, så var de selvsagt ikke vonde:) Denne gangen så har jeg et par ganger klart å kjenne i magen at den strammer seg. Kjente det første gang allerede i uke 19. Så jeg er ganske spent på hvordan det utvikler seg videre. Kanskje jeg vil kjenne kynnere som faktisk er ubehagelige på slutten av svangerskapet.
 
Takk for svar dere :happy: Virker som om det kan være kynnere da. Heldigvis ikke vonde ennå.

Kjente det igjen i dag på jobb, det tok litt tid før det slapp tak. Får prøve og bytte stilling eller sette/legge meg neste gang for å se om det slipper taket.
 
Har nå i ettermiddag hatt skikkelig stram mage hele tiden når jeg går og står. Det er skikkelig ubehagelig og jeg har aldri hatt det sånn. Er så støl i magen og sliten nå:arghh:
 
Livmoren trekker seg sammen og blir hard. Kan kjenne livmoren er helt hard. Går raskt over igjen.
 
Magen blir hard og du kan kjenne nedpress.. gir seg etter en stund.. litt ubehagelig men ikke vondt
 
Fikk kynnere fra uke 14, magen ble stram å hard og det var vondt så tidlig..Nå i uke 23 så strammer å blir hard uten smerter :)
 
Back
Topp