Hvordan kjennes kynnere ut?

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Det er som om magen blir litt hard, også kjenner jeg press på magen og nedpress på blæra.
Syns ikke det er direkte vondt, mer ubehagelig.
Kan dette være kynnere?
Er 29+0.

Dette høres ut som kynnere. Selv så opplever jeg at magen blir hard spesielt når jeg anstrenger meg/rører på meg. Magen blir hard og det kan innimellom oppleves vonde. Blir litt «stinn» i magen.

Dette høres ut som kynnere. Selv så opplever jeg at magen blir hard spesielt når jeg anstrenger meg/rører på meg. Magen blir hard og det kan innimellom oppleves vonde. Blir litt «stinn» i magen.
Men kan de bli vondere etterhvert? Er ikke at magen strammer seg eller at det er noe vondt som er verst, er "presset" på magen og på blæra...

En venninne av meg ble sykemeldt pga kynnere når hun var gravid, men tenker at da må det jo ha vært mye verre enn det jeg opplever nå [emoji85]

Høres ut som kynnere du har. De skal ikke gjøre vondt, men de er skikkelig ubehagelig om man er mye plaget!

Jeg har mye ubehagelig kynnere, spesielt om jeg går mye. Må stoppe å holde meg fast for de er skikkelig ubehagelige! Magen strammer seg som en hard ball og man føler seg stinn i magen.

Det er som om magen blir litt hard, også kjenner jeg press på magen og nedpress på blæra.
Kan dette være kynnere?
Er 29+0.
Er nok kynnere ja, og høres akkurat ut som mine. 29+1. [emoji6]

Høres ut som kynnere du har. De skal ikke gjøre vondt, men de er skikkelig ubehagelig om man er mye plaget!

Jeg har mye ubehagelig kynnere, spesielt om jeg går mye. Må stoppe å holde meg fast for de er skikkelig ubehagelige! Magen strammer seg som en hard ball og man føler seg stinn i magen.
Også føles det som om hele blæra fylles på 2 sekunder, og det presses mot den!
Skikkelig ubehagelig ja [emoji30]

"Bra" jeg ikke er alene da [emoji85]
Hadde en oppfatning om at kynnere var vonde, så derfor jeg var usikker på om det var kynnere eller ikke..
Akkurat slik jeg også tenkte. [emoji23]
Ble bevisst på det fordi jeg fikk en i det øyeblikket jordmor skulle måle symfysen. [emoji28][emoji38]

Høres ut som kynner, selv kjennes det som om magen knytter seg under navlen og jeg kjenner ikke noe nedpress, men det er nok ulikt. Jeg kjenner det spesielt når jeg er i aktivitet da er de virkelig merkbare, når jeg er rolig opplever jeg til tider at magen er hard, men kjenner sjeldent "knyttingen"

Men kan de bli vondere etterhvert? Er ikke at magen strammer seg eller at det er noe vondt som er verst, er "presset" på magen og på blæra...

En venninne av meg ble sykemeldt pga kynnere når hun var gravid, men tenker at da må det jo ha vært mye verre enn det jeg opplever nå [emoji85]

Kynnere kan jo komme av stress eller overanstrengelse. Det er jo også sånn at da bør man ta det mer med ro. Ikke uvanlig å bli sykemeldt om man har mye ubehagelige kynnere.

Som flere nevner skal de ikke være vonde, men kan oppleves ubehagelige. Snakk med lege/jordmor om dette neste gang du skal på kontroll :)

Kynnere kan jo komme av stress eller overanstrengelse. Det er jo også sånn at da bør man ta det mer med ro. Ikke uvanlig å bli sykemeldt om man har mye ubehagelige kynnere.

Som flere nevner skal de ikke være vonde, men kan oppleves ubehagelige. Snakk med lege/jordmor om dette neste gang du skal på kontroll :)
Er allerede sykemeldt pga bekkenet, så høres merkelig ut om de skal komme av stress/overanstrengelse [emoji28]

Er allerede sykemeldt pga bekkenet, så høres merkelig ut om de skal komme av stress/overanstrengelse [emoji28]

Her føles det litt ut som en ubehagelig nesten litt kvalmende, bølge som kommer innover meg og strammer magen, litt rart og ubehagelig men ikke vondt nå. Lege og jordmor mente det var kynnere jeg hadde tidligere i svangerskapet også, men da var det veldig vondt:-/ heldigvis gitt seg nå. Har hatt det både under bevegelse og når jeg bare har lagt og slappet av

Det er jo noe alle gravide får, livmoren har startet å «trene» til fødselen. Men enkelte får ekstremt mye kynnere ved feks ganske dagligdagse bevegelser eller noen får mer smertefulle kynnere. Det var vist ikke lege/jordmor så glad i og da var terskelen for å sykmelde lav. Forsto på jordmor at ved ekstremt hyppige kynnere kan de være litt bekymret for at det skal gå over til å bli rier og derfor må de kanskje sykmeldes og holde seg veldig i ro. :-)

Sier ikke at det MÅ komme av det, men at det kan. Har akkurat vært igjennom en flytteprosess der det ble mye tråkking, vasking og styr så hadde jeg masse kynnere.
Vet min jordmor nevnte at de ønsker jo ikke at de skal være for tette og kraftige for det kan være med å fremprpvosere rier. :)

Kan dette være kynnere?
Er 29+0.
Jeg hadde fått det for meg at kynnere var litt som mensenkramper, men når jeg spurte jordmor hvorfor magen ble så hard med litt nedpress sa hun at deg var kynnere og at man egentlig ikke skal ha noe smerter når man har det :)

Jeg har begynt å få det «ganske ofte», men det er ikke vondt. Magen strammer seg, det virker litt som om jeg kan kjenne bedre hvor babyen er/hvordan han ligger når det skjer. Skjer av og til når jeg stresser, men også når jeg ligger på sofa og slapper av. Akkurat likt som sist svangerskap for meg. Kjenner flere som mener at de aldri merket noe til dem gjennom hele svangerskapet, så det er sikkert veldig individuelt!

Som de andre nevner over her, magen strammer seg og blir hard som en ball. Ikke vondt, bare ubehagelig :) Er 30+1 nå, har en del kynnere :)

Jeg har opplevd at magen strammer seg og blir hard, også myk igjen, men det er verken vondt eller ubehagelig, jeg bare ser at det skjer uten å kjenne det. Så det er mest fascinerende!

Hvordan kjenner dere nedpress? Har av og til at at stikker skikkelig i underlivet og det er ubehagelig..

Jeg har opplevd at magen strammer seg og blir hard, også myk igjen, men det er verken vondt eller ubehagelig, jeg bare ser at det skjer uten å kjenne det. Så det er mest fascinerende!

Hvordan kjenner dere nedpress? Har av og til at at stikker skikkelig i underlivet og det er ubehagelig..
Jeg kjenner også "stikkinger" i underlivet og lurer på hva dette er

Jeg kjenner også "stikkinger" i underlivet og lurer på hva dette er

Såkalte dåsekniver? [emoji28][emoji85] Er veldig vanlig, og utrolig ekkelt.. Jordmor sa det nok var pga nerver i klem der nede nå når baby begynner å bli større. Blir ikke bedre fremover for å si det sånn.. [emoji51][emoji85]

Back
Topp