Hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut?

Lja022

Forelsket i forumet
Har de siste dagene fått sinnsykt vondt i hofte/lyskepartiet, og føles nesten ut som beina bare dingler fast i overkroppen.. ehh..litt rart forklart.. har også litt sånn, strålinger nedover.. tenker at d kan jo være kroppen som bare jobber litt ekstra pga livmoren som vokser.. men er jo greit å få sjekket ut, slik at jeg kan ta litt hensyn.. jeg akter ikke å bli dårlig i svangerskapet!!!

Dytter litt for deg jeg....lurer på det samme egentlig.

Har også litt sånn følelsen av at beina ikke henger med resten av kroppen, også har jeg smerter i halebeinet, korsryggen, i rompa og nedover beina....Lest at det også kan være foran i lysken og stråle nedover sånn som du beskriver...

Æsj, håper vi slipper med dette da! *trøsteklem*

Det kan kjennes forskjellig fra dame til dame men her er hvordan jeg har det.

Vondt fra korsryggen og nedover rompa på begge sider men mest på den høyre, klarer ikke stå å gå lengre turer må ta sittepauser ofte. klarer ikke tung fløting. ved bæring kan jeg ikke ha noe eller noen på hofta må da bære frampå magen med begge hendene men klarer ikke det lenge.
Klarer ikke stå lenge av gangen.

Har prøvd øvelser for bekken men når jeg gjør disse er det sånn som at høyre hofte er på tur ut av legg(kjennes iværtfall sånn ut).

viktig med god oppfølgning

klem

ORIGINAL: mammatilaksel

Det kan kjennes forskjellig fra dame til dame men her er hvordan jeg har det.

Vondt fra korsryggen og nedover rompa på begge sider men mest på den høyre, klarer ikke stå å gå lengre turer må ta sittepauser ofte. klarer ikke tung fløting. ved bæring kan jeg ikke ha noe eller noen på hofta må da bære frampå magen med begge hendene men klarer ikke det lenge.
Klarer ikke stå lenge av gangen.

Har prøvd øvelser for bekken men når jeg gjør disse er det sånn som at høyre hofte er på tur ut av legg(kjennes iværtfall sånn ut).

viktig med god oppfølgning

klem

Hørtes veldig kjent ut det her...Skal på kveldsvakt nå, lurer på hvordan det går denne uka....sykepleier er ikke den beste jobben når det kommer til bekkenløsning kjenner jeg..... [:-]

synes det høres veldig ut som bekkenet herjer litt..
Men ta en tur til legen så får du fort svar..
Viktig å ta hensyn til bekkensmerter...

god bedring jenter..
vet godt hvordan dere har det, så sender en god bedrings klem

æ går te fysio med dem symptoman der. men det va heldigvis ikke bekkenløsning men vondt i ryggen. har itj helt fått nå diagnose,men kjennes nesten litt muskulært ut,som om nå nerva kjem i klem nesten. å da skyt det nedover foten.  ganske plagsomt må æ si,å når æ har en lege som ikke sykmelde mæ, så får itj æ hold mæ i ro te det bli bedre heller.

ORIGINAL: Hjertejenta

synes det høres veldig ut som bekkenet herjer litt..
Men ta en tur til legen så får du fort svar..
Viktig å ta hensyn til bekkensmerter...

god bedring jenter..
vet godt hvordan dere har det, så sender en god bedrings klem

ORIGINAL: betsy82

æ går te fysio med dem symptoman der. men det va heldigvis ikke bekkenløsning men vondt i ryggen. har itj helt fått nå diagnose,men kjennes nesten litt muskulært ut,som om nå nerva kjem i klem nesten. å da skyt det nedover foten.  ganske plagsomt må æ si,å når æ har en lege som ikke sykmelde mæ, så får itj æ hold mæ i ro te det bli bedre heller.

Det kan nok stemme det.. Det som sannsynligvis skjer er at det er irritasjon enten av isjiasnerven selv, eller muskulatur/ledd rundt isjiasnerven, noe som medfører stråling nedover..
Jeg får dette når jeg er betent.. [:)]

ORIGINAL: maibaby 2011

Det kan nok stemme det.. Det som sannsynligvis skjer er at det er irritasjon enten av isjiasnerven selv, eller muskulatur/ledd rundt isjiasnerven, noe som medfører stråling nedover..

ikke for å ta over tråden[:)] men e det nå håp for at det går over? har hatt det siden æ fant ut at æ va gravid nesten. kjennes nesten litt betent ut ja,men så leng det belastes så føles itj det ut som at det bli nå bedre.

ikke for å ta over tråden[:)] men e det nå håp for at det går over? har hatt det siden æ fant ut at æ va gravid nesten. kjennes nesten litt betent ut ja,men så leng det belastes så føles itj det ut som at det bli nå bedre.

Va jo veldig rart at legen din ikke vil sykemeld dæ da.. [:-] for du går vel en del når du e på jobb? klag og si at du SKA ha sykemelding. siden det enno ikke har blitt bra. Æ e sykmeldt for akkurat det samme,å æ kjenne at det hjelpe med litt mer ro enn æ har hatt på jobb ihertfall [:)]

Det er avhengig av hva som er årsaken til betennelsen/presset på nerven..
Det kan være hormonelt, det kan være en vanlig betennelse i en leddpose eller i en muskel/ledd, det kan være forskyvninger i bekkenet som er årsaken.
Jeg har revmatisme, med kronisk betennelse i korsryggen, og hos meg får jeg dette når jeg er skikkelig betent, jeg har mye murringer og smerter før det, men dette er veldig individuelt..

Men sykemelding burde vært vurdert om du står og går mye i jobben ja.. fysioterapi/manuellterapaut kan hjelpe om det er feilbelastninger som er årsaken, men om det er hormonelt, så er det kanskje ikke mye å gjøre med det utover å holde leddene myke, samtidig som du ikke belaster for mye..

Back
Topp