Hvordan kjennes de første bevegelsene til den lille ut?

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg er førstegangs og er klar over at det kan drøye en stund enda før jeg kjenner spark/bevegelse.

Alikevel har jeg de siste dagene kjent «noe». Det var først på høyre side i et par dager og i dag på venstre side. Litt nedenfor navelen. Vanskelig å beskrive..men typ som leamus...eller bobler som sprekker eller noe.

Kan det være den lille?! 15+2 i dag.

Ofte kjennes de første bevegelsene ut som en fiskehale som slår eller bobler som sprekker ja
Også kommer det små dult og så blir det mer og mer av alt

Min er mer til å åle og strekke og spenne imot, blir satt ut når jeg får små dult og venter forgjeves på at det skal bli mer av det så jeg får kjent etter litt nøyere

Ofte kjennes de første bevegelsene ut som en fiskehale som slår eller bobler som sprekker ja
Også kommer det små dult og så blir det mer og mer av alt

Min er mer til å åle og strekke og spenne imot, blir satt ut når jeg får små dult og venter forgjeves på at det skal bli mer av det så jeg får kjent etter litt nøyere

Så spennende :-) håper det er den lille! Kjæresten min tror ikke helt på meg da:)

Nei, men det er trolig det. Blir sterkere og tydeligere etter hvert

Føler det samme! Er og førstegangs og vet det kan ta lengre tid, er 16+2 i dag.
Innimellom (og gjerne etter jeg har spist eller legger meg, og ikke hver dag) er det som du skriver leamus eller nesten som sommerfuglvinger, altså vanskelig å beskrive men ja fiskehaler?:)
Er mange cm nedfor navel og varierer mellom hvordan side det er på, men er sånn at jeg tenker at "det DER er ikke normalt" hehe, håper jo det er lille!

Med første kjentes det ut som en liten mark som lå og vred på seg :)

Nå er jeg i uke 16 men har foranliggende morkake, så jeg kjenner lite :(

Ja! Det er det jeg føler! Har ikke helt klart å sette ord på hvordan det føles i magen. Romstering har jeg kalt det. Men når du sier det, så kjenner det ut som en mark! Jeg er førstegangs og var veldig usikker på hva jeg skulle kjenne etter, men dette føles hvertfal annerledes. Gleder meg til å kjenne mer skikkelig. Håper du får det snart og [emoji4]

Utrolig gøy å kjenne disse små bevegelsene:) jeg har ikke kjent særlig siden torsdag, men på ul fikk jeg vite at den lille lå på tvers med beina akkurat der jeg kjente noe dagen før:)

Jeg har de siste dagene kjent noe som minner om leamus ca 7 cm under navlen. Kjenner det når jeg legger meg flatt ned på sofaen. Er førstegangs og kun 16 + 2 på vei, men føler meg nesten sikker på at det er spark! Merkelig at jeg kjenner det så tidlig, men har aldri opplevd noe lignende før. Kjenner ofte «sparkene» 10-15 ganger i løpet av litt under 10 min :)

Jeg er tredjegangs og kjente med første 17+4, andre 16+6 og denne gangen 16+1 :)
For meg kjennes det mest om kvelden, litt som en mark eller at det spenner i magen.
I går kveld føltes det som at det klødde inne i magen, og det får man jo ikke gjort noe med :D

Jeg fikk for meg at jeg kjente noe lite allerede i uke 14 denne gangen, men så tok det noen uker før det ble sterkere og mer regelmessig.
Det blir gøy når det blir mer tydelig:woot: Og på slutten slitsomt når babyen danser salsa på blæra:wacky:

Jeg fikk også vite at jeg har foranliggende morkake og derfor jeg kanskje ikke har kjent så mye :) er 19 uker i dag. Men det er vel sånn at etterhvert som babyen blir større og sterkere så vil vi også kjenne det?

Er min nummer 2 så har vært en del bekymret siden jeg sammenligner med første svangerskap hvor jeg kjente liv lenge før OUL, så egentlig litt deilig å få en foranliggende morkake å skylde på [emoji23]

Jeg fikk også vite at jeg har foranliggende morkake og derfor jeg kanskje ikke har kjent så mye :) er 19 uker i dag. Men det er vel sånn at etterhvert som babyen blir større og sterkere så vil vi også kjenne det?

Er min nummer 2 så har vært en del bekymret siden jeg sammenligner med første svangerskap hvor jeg kjente liv lenge før OUL, så egentlig litt deilig å få en foranliggende morkake å skylde på [emoji23]
Du vil kjenne spark med foranliggende morkake ja, men sannsynligvis ikke like kraftig [emoji5] Jeg var førstegangs da jeg hadde det og kjente første skikkelige spark i uke 20 og utenpå i uke 21. [emoji5]

Jeg er og andregangs i uke 16+3 å kjenner utrolig lite. Kjente spark første gang i uke 17+2 sist og forventet å kjenne tidligere denne gangen men har kjent noe som kan være bevegelser, men er ikke helt sikker på om det er baby eller luft. Og jeg har morkaka oppe. Skikkelig kjedelig å gå å vente på bekreftelse

Jeg er og andregangs i uke 16+3 å kjenner utrolig lite. Kjente spark første gang i uke 17+2 sist og forventet å kjenne tidligere denne gangen men har kjent noe som kan være bevegelser, men er ikke helt sikker på om det er baby eller luft. Og jeg har morkaka oppe. Skikkelig kjedelig å gå å vente på bekreftelse
skjønner det er kjedelig når du venter å kjenne tidligere enn første gang, men ikke uvanlig at det tar tid likevel.

Er førstegangs,og jeg føler at når jeg bøyer meg ned er det som om noe velter inne i magen [emoji28]

15+5 og kjenner ingenting enda :( Ikke fått mage heller... er bare skikkelig oppblåst utover lunsj til kveld

Jeg er andregangs, 17+2. Forrige gang hadde jeg foranliggende morkake og da tok det lang tid før jeg kjente noe. Denne gangen har jeg kjent det i flere uker, og det første jeg kjente kjennes akkurat ut som noe som rant, trodde nesten jeg tisset på meg. Nå har det gått mer over til små dulter. Veldig spent på hvordan det blir fremover, nå som morkaka ikke er foran. Man hører jo om de som nesten får ribbeinsbrudd av sparking. Det klarer ikke jeg åpnet forestille meg. For det første så var jo morkaka foran, og for det andre var hodet opp hele forrige svangerskap.

Er 18+ 4 å de siste dagene har mini hatt full fotballkamp inni der å den tar virkelig spenntak innmellom for da gjør det faktisk vondt så dette skal bli morro, ingen av de andre har vært så kraftige i sine spark som denne lille bølla er så tenker bare «au» :laughing021

Jeg er førstegangs, var på OUL i går og ble satt frem noen dager så er 20+2 i dag. Kjente første bevegelser såvidt i uke 17, da var det mer en "lemusfølelse". Nå våknet jeg i dag tidlig av at han sparket og muligens hoppet på blæra mi! Snakk om å springe raskt på do :laughing002

Back
Topp