Hvordan kjennes begynnende bekkenløsning ut?

Inne i skinka? Bekkenløsning, sier jo som navnet, bekkenet. Det er smerter som stråler opp i ryggen, og ned i lårene. Smerten kan nok oppfattes forskjellig, men det er i leddene det gjør vondt og det sprer seg utover, fordi bekkenløsning er hormonelt betinget.

Jeg ville ikke trodd det var det, det kommer i så fall i begge... Men du kan jo ta forhåndsregler. Alltid gå inn og ut av bil, seng, sofa, stol osv med bena samlet, begynn å svøm og kontakt fastlege for å bli henvist til fysioterapi (gratis for gravide) :)
 


Hybelkaninen skrev:
Inne i skinka? Bekkenløsning, sier jo som navnet, bekkenet. Det er smerter som stråler opp i ryggen, og ned i lårene. Smerten kan nok oppfattes forskjellig, men det er i leddene det gjør vondt og det sprer seg utover, fordi bekkenløsning er hormonelt betinget.

Jeg ville ikke trodd det var det, det kommer i så fall i begge... Men du kan jo ta forhåndsregler. Alltid gå inn og ut av bil, seng, sofa, stol osv med bena samlet, begynn å svøm og kontakt fastlege for å bli henvist til fysioterapi (gratis for gravide) :)


Tusen takk for utfyllende og informerende svar!
 
hos meg sjennes d ut som hoftene blir dyttet ut over. stråler i låret og opp i korsryggen. fikk en fæl og vond bekkenløsning sist svangerskap. havnet på krykker. så håper d ikke blir så ille denne gangen. sattser på d. allt for meg er anderledes i dette svangerskapet til nå for meg.
 
Hugser ikkje korleis min bekkenløsning var, berre at det var så vondt at eg nesten ikkje klarte å gå... Kjørte bekkenet mitt fullstendig i grøfta når eg måtte hjelpe ei jente frå akeulykke heimatt:P På slutten haltaeg meir enn ho :P
og det var så gale at dei på føden trudde eg hadde skada meg skikkeleg under fødselen:P og det var eit helvette å komme seg opp i senga, og det å snu seg, for det kjentes ut som det skulle knekke der oppe:P

og eg hadde rett og slett vondt overalt frå hoftepartiet og ned :P
 
Hadde bekkenløsning i begge mine andre svangerskap. Med hun føraste var det veldig gale klarte nesten ikke gå. Litt bedre med nummer to siden jeg tidlig gikk til behandling så fort det begynte. Som andre har sagt føler man det i lår, korsrygg. Men også i lysk og kjennes godt i underlivet. Litt tidlig å få det enda men noen begynner veldig tidlig så vær på vakt. Hvis du får bekkenløsning får du gratis fysio men ikke hvis det ikke er bekkenløsning. Hør med jordmor hvis du trenger fysio de kan ofte anbefale gode.
 
Takk for mange svar. Tror nok det er bekkenløsningssmerter jeg har fått, og det allerede i uke 6. De siste dagene har det blitt verre. Fått vondt, og litt sånn lammende følelse i halebeinet og når jeg gikk tur med hunden, fikk jeg ilinger i baken. Au! Så dette lover ikke bra. Blir bekymret, men får håpe at det kanskje går over når kroppen blir vant til alle hormonene.
 


Plommo skrev:
Takk for mange svar. Tror nok det er bekkenløsningssmerter jeg har fått, og det allerede i uke 6. De siste dagene har det blitt verre. Fått vondt, og litt sånn lammende følelse i halebeinet og når jeg gikk tur med hunden, fikk jeg ilinger i baken. Au! Så dette lover ikke bra. Blir bekymret, men får håpe at det kanskje går over når kroppen blir vant til alle hormonene.


Høh...det går nok ikke over du, det blir enten på samme nivå eller verre! Husj deg til legen asap og få hjelp, dette kan ødelegge mye (da tenker jeg for din egen trivsels del, ikke barnets). Få henvisning til fysio og la h*n lære deg knepene og øvelsene, og prøv å gå på svømming :)
 
Back
Topp