Hvordan kjennes barnets bevegelser

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
For meg er jo de bevegelsene jeg kjenner fra barnet i magen, det som føles naturlig.
Jeg kjenner både spark, romstering og krampeaktige bevegelser og jeg kjenner at de blir kraftigere for hver uke som barnet vokser.
Hvordan er det for dere?

Jeg kom til å tenke på; hva om det jeg kjenner er annerledes eller feil? Er det flere som har slike krampeaktige bevegelser?
Jeg regner med det er helt normalt, og jeg er ikke bekymret -men nysgjerrig :)

Jeg kjenner både spark/slag, romstering når de snur seg (ikke så mye lenger), og at de trykker mot en spesiell plass feks når de sparker ifra mot ribbeina og trykker hodet nedover. Har også noen ganger kjent som krampeaktige greier ,tenker mulig hikke jeg? Dette er min 3. graviditet,men første gang med tvillinger og morkaka foran så endel annerledes er det..

det kjennes egentlig bare ut som babyspark :hilarious: Kjenner mye dunking og har gjort i flere uker, men har ikke peiling på om hun sparker, slår eller hikker. noen ganger er sparkene hardere en andre, merker også når hun snur seg (tror jeg).

utrolig fint å få oppleve, spesielt når samboer også både kjenner og ser spark :Heartpink

Jeg kjenner både at hun sparker, snur seg og hikker. Har også kjent sånne krampeaktige bevegelser flere ganger, varer bare et par sekunder mens hun romstrerer inni der. Har tenkt at det helt sikkert er normalt :happy:

Kjenner både spark og tumling :Heartblue
MEN jeg har morkaka foran denne gangen, så det tok mye lengre tid før jeg kjemte noe. Gikk glipp av den tiden med "bobler/fiskehale". Kjenner det aller mest ute på sidene, antar det er morkakas plassering, pluss at han ligger på tvers iflg jordmor :king

Last edited:
Kan dere beskrive denne krampeaktige følelsen? Forstår ikke helt?

her kjenner jeg kraftige spark, slag, dytting, hikking, strekking og snuing. De siste dagene har det også kjentes ut som hun rister på en måte.. masse små bevegelser på samme plass på en måte?!

her kjenner jeg kraftige spark, slag, dytting, hikking, strekking og snuing. De siste dagene har det også kjentes ut som hun rister på en måte.. masse små bevegelser på samme plass på en måte?!

Ja, det er liksom slik. Og også små bevegelser fra bein/armer (vil jeg tro), som krampeaktig rykker raskt kanskje 3-5 ganger, så stille.
Etterfulgt av andre romsteringer kanskje. Man opplever sikkert dette veldig ulikt -derfor nysgjerrigheten.

Kjenner spark,hikke,romstrering, at han snur seg, akkurat nå ligger han med hode ned, så mye spark i ribbebein, og mye press nedentil pga hode. Men er mest bevegelse på høyre side. Var sånn med forje og!
fantastisk å få oppleve disse bevegelsene❤️❤️

Dere som sier at barnet ligger med hodet ned fordi det sparker mot ribbeina, hvordan vet dere det? Vi var på 3D ul på søndag, og lillemor lå la da hodet ned, men også føttene ned foran ansiktet.. så hun sparker ikke oppover selv om hodet ligger ned.
Mine har egentlig sjeldent sparket i ribbeina - har vært mest press fra rumpe oppi der :laughing002

Dere som sier at barnet ligger med hodet ned fordi det sparker mot ribbeina, hvordan vet dere det? Vi var på 3D ul på søndag, og lillemor lå la da hodet ned, men også føttene ned foran ansiktet.. så hun sparker ikke oppover selv om hodet ligger ned.
Mine har egentlig sjeldent sparket i ribbeina - har vært mest press fra rumpe oppi der :laughing002

Jeg blir tett fulgt opp, og har vært på en del ultralyder, lagt med hode ned hver gang , kjenner det godt hvis jeg kjenner på magen heilt nede med trusekanten klart og tydelig et hode der :p men han snurrer jo litt rundt, så det er jo ikke hverdag han ligger sånn såklart! Som nå så har han beina ned (sparker kraftig på blæra) og hode opp i mellomgulvet!

Jeg kjenner ikke hvordan selve kroppen ligger, men jeg opplever spark i alle retninger! :D <3

Ja, det er sånn jeg også føler det :happy:

Back
Topp