Hvordan kjenner dere hvordan babyen ligger?

Verpesyk<3

Disney
Jeg skjønner ingenting av hvordan lille i magen ligger, ikke at det er viktig enda, men er bare nysgjerrig på hvordan folk kjenner det:-)? Jeg kjenner liksom sparkene like tydelig både oppe og nede. Når han sparker er det kraftig både over navlen, og med mot blæra. Og magen min er skjev, buler mye mer på høyresiden når jeg ligger nede for eksempel, så tenker hvertfall han må ligge på den sia, men hvordan vet jeg om det er rumpa eller hodet som ligger ned? Skal på vekstkontroll om 10 dager da (uke 32) så da ser de det jo da.

Jeg kan ikke forklare det. Det er noen typiske bevegelser som jeg merker. Hodet kjennes godt oppe. Og rumpa ligger ned. Bevegelsene blir bare så anderledes, og kjennes på en annen måte.:p
Og nedpresset blir litt rart, og det kjennes som spark ut rompa/skrittet når han er borti noen nerver. Vær kontroll har han ligget som dette bildet...
E0440F3B-2C58-49BF-9848-EDD69A26ABBD.jpeg

Kjenner rompa til venstre eller høyre og beina på motsatt side. Trodde jeg kjente spark nederst, men det er nok armene, for på kontroll i går så var hodet godt nedi bekkenet! 34 uker i morra.
Det presser litt nedover, men foreløbig mest oppover og til ene sida..

Her ligger rompa opp i høyre ribben og hodet nedover, kjenner spark på venstre side, men også dult andre veien, så hadde det ikke vært for ul hadde jeg ikke ant:P Så på ul at han slo mot venstre siden noe jeg trodde var spark mtp styrke, så jeg kjenner ikke forskjell på armer og ben..

Kjenner rompa til venstre eller høyre og beina på motsatt side. Trodde jeg kjente spark nederst, men det er nok armene, for på kontroll i går så var hodet godt nedi bekkenet! 34 uker i morra.
Det presser litt nedover, men foreløbig mest oppover og til ene sida..
Samme her. :)
Kan i tillegg ofte kjenne en tydelig liten fot oppe ved ribbeina

Jeg klarte heller ikke å kjenne hvordan han ligger, men har vært på UL og sett leie - og siden jeg kjenner sparkene etc på samme sted nå også så vet jeg han ligger på samme måte i alle fall. Om han snur seg så kommer jeg sikkert ikke til å ane hva som er opp og ned. :p Min ligger i tverrleie, og bevegelsene er under navlehøyde. Ikke kjent noe opp mot ribbein enda, og de er egentlig ganske langt nede på magen. Har vært en gang i blant at sparkene er i navlehøyde - men er fortsatt mest ut på siden.

Jeg aner ikke hvordan min baby ligger, kjenner kun bevegelser på sidene av magen når den er i aktivitet [emoji4] sist kontroll på den med hodet ned i allefall [emoji108]

Jeg skjønte ikke at hun lå i tverrleie før jeg fikk vite det på ultralyd i forrige uke. Etter det har jeg jo kjent det fordi hun alltid sparker på den samme siden (tenkte ikke på det før egentlig).

Har kjent det på hvor sparkene er kraftigst, og når babyen har snudd seg har hele magen skvulpet :p nå er han forhåpentligvis stabil i hodeleie og blir der :D sparker mot ribbeina, og jeg kan kjenne bena :)

Back
Topp