Hvordan kjenne om livmoren har kommet over skambeinet?

Solstråle_89

Blir kjent med forumet
Jeg kjenner og kjenner men vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. hehe.. noen som har noen tips for hvordan jeg kjenner det?
 
Det sies vel at du skal kjenne en kant..? 

Men finner ikke livmoren jeg heller...
 
Hvis du legger deg på ryggen og holder magen litt inn mens du kjenner rett ned i magen på oversiden av symfysebenet, så er det der den dukker opp først. Kjennes ut som en pølse til å begynne med. Hehe. Men det er sikkert best å kjenne etter om morgenen før du står opp når blæren er full, for da kommer livmoren lenger opp :-)
 
Jeg kjenner det veldig godt. Den er halvveis mellom skambeinet og navlen her. Kjenner en kant, men kjennes nesten litt ut som en pølse i begynnelsen
 
Jeg kjenner den kun når jeg ligger på ryggen, og før jeg har stått opp om morgenen ! 
 
Jeg ser en appelsin stikke opp et stykke under navlen hver morgen... Men letest å kjenne etter en hard ball inni magen på morgenen når du ligger på ryggen i sengen. Slappe av i alle musklene. Trykke litt stikkende ned i magen for å kjenne etter...
 


Jordmor viste meg hvor den var på sist jm time! Da var jeg 11 uker,å
livmora var ca 8-9 cm over skambeinet!
Man må trykke rett ned,så møter du en "klump"  magen..
Jeg synes det er ubehagelig å kjenne den,får litt uvell følelse av å dytte på den...
 
Jeg kjente livmoren min i sted, når jeg dusjet. Det låg en hard klump rett under navelen, føltes som den var litt avlang og pølselignende, dog en tykk pølse såklart,  jeg syns dette var høgt oppe men jeg skal være mellom 12-13 uker nå, så det stemmer gjerne? Er jo 2gangs også.
 
Back
Topp