Hvordan kaster dere "sensetiv informasjon"?

Kanuttta

Elsker forumet
Tenker da på ark med personnr ditt på osv.
Jeg har en pose med ark jeg trode jeg skulle brenne opp, men det stinker jo bål i hele huset... Og jeg har ikke makuleringsmaskin... :(

Vi hiver det i peisen, eller brenner på bål hos naboen.

Kaster dem i vanlig papirsøppel jeg.. er ikke så fin på det, jeg :) Fins ikke redd for identitetstyveri.

Jeg er så naiv at jeg tenker sånn "skulle det først skje, må det jo være en relativt smal sak å ordne opp i det".

det havner i vedovnen.

Kan ikke huske å ha måttet kaste noe sånt men om jeg skulle gjort det så har du jo en rimelig fin makuleringsmaskin i hendene dine da..
Hadde revet det i stykker..

Makulerer det før det havner i papirsøpla.

alt som står av navn og andr osv pleie eg å ruva i mange små biter og kaste d i bossdunken :)

Før brant jeg det, nå har vi ikke peis så nå river jeg det sånn at det ikke blir noen hele nummer og kaster bitene i forskjellige søppelbøtter.

KristineBirgitte skrev:
Kaster dem i vanlig papirsøppel jeg.. er ikke så fin på det, jeg :) Fins ikke redd for identitetstyveri.

Jeg er så naiv at jeg tenker sånn "skulle det først skje, må det jo være en relativt smal sak å ordne opp i det".

Dumt å tenke slik. De jeg har lest om har slitt med å bevise at de er den de er, og mye som må ordnes opp i.....kjipt om noe tar opp stort lån i ditt navn og persnr, og du oppdager det ikke får banken krever pengene tilbake ;)

Brenner det jeg ikke ønsker noen skal vite om meg, men er det bare f.eks fødselsnr tusjer jeg bare over og river arket..

River i flere biter og fordeler i to søppelsekker. Har en bunke som skal hives nå egentlig. 
Om folk vil stjele identiteten min, har de jammen valgt feil person :-P

KristineBirgitte skrev:

OH, det bør du gjøre noe med!
Jeg har ei vennine som ikke får huslån, ikke bankkort, ikke mobilabonnement og hun har tapt en måneds lønning en stor sum arv.
De finner ikke ut hvem som har stått bak, og hun sliter enda med store kredittlån.
Det de hadde gjort er å overvåka posten hennes for en periode, og tatt alt av privat post. Kjempe skummelt!

Jeg brenner alt sånt, eller river deti flere biter og fordeler det utover flere poser søppel.

Brenner det i peisen...

Tar det med på jobb, og makulerer der :)

Hjemmemakulerer de, og kaster i bosset.. Gjerne også forkjellig boss ved behov!!

Sunniva snopesyk skrev:
Tar det med på jobb, og makulerer der :)

Det gjør jeg også hvis det er noe jeg virkelig ikke vil at noen skal lese. Ellers bare river jeg det i stykker og kaster det i restavfallet.

Sensitiv info-papirer brennes i ovnen. Ellers har vi makuleringsmaskin som også brukes.

River av personnummeret i fillebiter og kaster alt i papiravfallet - på vinteren brenner jeg det opp i ovnen.

Back
Topp