Hvordan kan man rotere/skrå på et lag/element i photoshop?

maispirrevipp_bakes

Forelsket i forumet
Jeg sitter med julekortet, og har laget en firkantet ramme som jeg skulle ha lagt litt på skrå. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Finner ikke ut av det...

ORIGINAL: UPS

Jeg sitter med julekortet, og har laget en firkantet ramme som jeg skulle ha lagt litt på skrå. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Finner ikke ut av det...

Fant en måte å gjøre det på, men da måtte jeg lage det som eget bilde først. Hvis noen vet en lettere måte, er det bare å si fra, men fikk i alle fall ordnet problemet for nå.[:D]

Vet ikke helt om jeg forstår deg, men hva med å ta ctrl+T når du er på riktig layer?
Da kan du vri på den.....flytte på den osv

eller misforstår jeg nå?

ORIGINAL: Mochicka

Vet ikke helt om jeg forstår deg, men hva med å ta ctrl+T når du er på riktig layer?
Da kan du vri på den.....flytte på den osv

eller misforstår jeg nå?

Å pine heller, nå forenkla du livet mitt helt vannvittig!Du forsto akkurat. Det visste jeg ikke gikk ann engang. Føler meg som en komplett analfabet når det gjelder data akkurat nå, jeg som til og med endrer str på bildet før jeg limer de inn, jeg visste ikke at det gikk ann å endre str når man har limt det inn i layeret...[8|] 

Tusen takk for hjelpa.
Nå er jeg jo ferdig med julekortet nå, men tenkte jeg skulle lage noen med forskjellige bakgrunner å se hvilken jeg likte best, og pga måten jeg gjorde det på, må jeg jo lage enkelte deler om igjen, så det vil jo gå veldig mye fortere denne gangen da!

Du er nå offisielt min helt!

Et lite tips til hvis du endrer størrelsen ved å trykke ctrl+t; Hold inne shipt+t når du endrer størrelse for da beholder du forholdet på layeren/bildet.

Jeg pleier bare å klikke på hjørnet og vri på det jeg....

Back
Topp