Hvordan kan jeg ommøblere dette rommet?OPPDATERT

Dollface

Forumet er livet
VIP
Sånn ble det.. Er ikke ferdig rydda da, men det ble mye bedre iallefall - og jeg fikk sortert vekk en haug av drit [:D]
Og nå slipper jeg å glo inn i den stygge tapeten når jeg holder på her oppe [8D]

FØR:

Det er en dør i hver ende - omtrent der begge bildene er tatt fra. I tillegg er det en dør til på lang/høyveggen som vi ikke bruker..
ALle møblene må være der. I tillegg står det en høy bokhylle bak meg der jeg står og tar det nederste bildet.
Bordene henger ikke sammen på noe vis, og det er godt med stikkontakter.. [:)]

Ulempen med å flytte senga til andre siden, er at det er vegg i vegg med vårt sovero.. Liker å snorke i fred [8D]

Helt ærlig likte jeg faktisk rommet veldig godt slik det var nå jeg! [:)]
Likte veldig godt den kontorløsningen!! [:D]

Men et spørsmål og en idé jeg fikk...
Hvor langt er mellomromet mellom den hyllen og veggen der sengen står nå?
Hva med å snu sengen så den står på langs, eventuelt "bygge inn" en benk der som kan funke som sofa og seng?
Jeg har SÅ lyst på det liksom! [:-]

ORIGINAL: *FruM*

Hva med å snu sengen så den står på langs, eventuelt "bygge inn" en benk der som kan funke som sofa og seng?

[:D]
jeg liker rommet jeg også eeeegentlig.. Men jeg har så lyst å gjøer noe der! Og jeg får ikke male taket nå.. må vente til det blir varmere og vi kan lufte [8D]
Dessuten er det så "mørkt" der.. pga gulvet.. vil slipe det ned og male det hvitt.. og jeg HATER fondveggen.. er mange som sier de syns den er fin, men IKKE JEEEEEEEEG... [:-]
Noe rosa hadde vært fint.. noe inspirerende! [:D]
Vel.. enn så lenge får jeg vel snu et ark eller noe.. [:-]

Ville malt alle veggene i samme farge, gjerne en litt mørk farge (sot?)... Rosa blir litt suppete synes jeg... evt mørk rosa.. Og hvitt gulv + hvite møbler...

Synes også det kunne vært en god ide å lage en "innebygd" seng på langs under vinduene... Kunne brukt sånne kjøkkenskaper/skuffer som man ofte lager benk i fbm kjøkkeninredningen f.eks med madrass og puter oppå...

Eller hva med å dele rommet i 2? Et kontor og et "soverom"...

ORIGINAL: Anna Anka

Ville malt alle veggene i samme farge, gjerne en litt mørk farge (sot?)... Rosa blir litt suppete synes jeg... evt mørk rosa.. Og hvitt gulv + hvite møbler...

Synes også det kunne vært en god ide å lage en "innebygd" seng på langs under vinduene... Kunne brukt sånne kjøkkenskaper/skuffer som man ofte lager benk i fbm kjøkkeninredningen f.eks med madrass og puter oppå...

Eller hva med å dele rommet i 2? Et kontor og et "soverom"...

Det er det jeg har prøvd å gjøre med expediten der.. [8D][8D] Åpenbart ikke så vellykket.. [:D][8D]

Men joda.. det er stor sjans for at den tapeten ryker.. og at taket blir hvitt.. og jeg har sååå lyst på hvitt gulv, evt å legge maken laminat som vi har på soverommet - ask.
Men sånn umiddelbart NUH.. er det ingenting jeg kan flytte på altså??? For litt forandring? [:D]

Er så vanskelig når man bare ser bilde ogi kke har målene på vegger og takhøyde. Men bare sånn for å flytte litt på ting kan du jo kanskje ta: Den expedit hyllen og stille på høykant på andre siden av døren på bilde nr 1 hvis det er nok plass.
Eventuelt flytte senga og kontorpulten, slik at de bytter plass[8D] ikke den største endringen, men er som regel ikke så mye som skal til.

Hvor høy er den brune kommoden som står der? kanskje byttaom den og senga hvis deter ledig plass langs med veggen der. Edit: så jo nå at du har skrevet at dere har rom på andre siden, men går jo ann å prøve. Er ikke sikkert det er så innmari lytt.

Er det ett soverom eller gjesterom/kontor liksom?

ORIGINAL: ~kaos~

Er så vanskelig når man bare ser bilde ogi kke har målene på vegger og takhøyde. Men bare sånn for å flytte litt på ting kan du jo kanskje ta: Den expedit hyllen og stille på høykant på andre siden av døren på bilde nr 1 hvis det er nok plass.
Eventuelt flytte senga og kontorpulten, slik at de bytter plass[8D] ikke den største endringen, men er som regel ikke så mye som skal til.

Hvor høy er den brune kommoden som står der? kanskje byttaom den og senga hvis deter ledig plass langs med veggen der. Edit: så jo nå at du har skrevet at dere har rom på andre siden, men går jo ann å prøve. Er ikke sikkert det er så innmari lytt.

Det er gjesterom nr 2.. vi prøver å unngå å ha folk der, fordi vi må gjennom for å komme inn til vårt soverom, men om vennepar har med unger så er det de som blir stua inn her [:D]
Satt egentlig og lurte på å hive ut senga.. Vi har dobbeltseng på det andre gjesterommet, 120madrass, 90madrass og en enkel oppblåsbar gjesteseng..[:-]

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: ~kaos~

Det er gjesterom nr 2.. vi prøver å unngå å ha folk der, fordi vi må gjennom for å komme inn til vårt soverom, men om vennepar har med unger så er det de som blir stua inn her [:D]
Satt egentlig og lurte på å hive ut senga.. Vi har dobbeltseng på det andre gjesterommet, 120madrass, 90madrass og en enkel oppblåsbar gjesteseng..[:-]

Hvis dere har mulighet til å hive ut senga er jo det helt perfekt, mere plass[:)] men kan jo gjøre som de overfor her tipsa om eventuelt å bygge inn sengen, så det blir som en liten sofa. Har dessverre ingen tips. Kanskje letter hvis du hadde hatt plantegning og fulle mål av rom og møbler[8D][:)]tar litt tid det vil jeg tro. Så ta deg heller en dag hvor du kan dytte noen av møblene litt rundt. Kan jo kanskje bytte ut bokhyllen med løse hyller for å frigjøre gulvplass. Nei vet ikke jeg, håpløst sånt der[:)]

Men om jeg setter senga bort i hjørnet der pc-skjermen står, med hodeenden inn mot rommet vårt.. den lange delen av skrivebordet der senga står nå, og kortenden i L under skråtaket.. og Expediten som romdeler på samme måte som nå..

Blir det teit?

[:-]

For hvis ikke så tror jeg jammen meg at jeg skal gjøre det nå.. [8|]

ORIGINAL: ~testomania~

Men om jeg setter senga bort i hjørnet der pc-skjermen står, med hodeenden inn mot rommet vårt.. den lange delen av skrivebordet der senga står nå, og kortenden i L under skråtaket.. og Expediten som romdeler på samme måte som nå..

Blir det teit?

[:-]

For hvis ikke så tror jeg jammen meg at jeg skal gjøre det nå.. [8|]

Det var forslaget jeg hadde tenkt å komme med, sette senga nærmest den døra med fond-veggen...

Eller byttet ut senga i en sofa eller noe annet lurt!

MEN jeg likte rommet, GODT!

Det ble ikke så verst...
Nå gjenstår bare mye rydding, for rommet var bomba i utgangspunktet og nå ser det igrunnen bare eh.. ja.. enda verre ut.. [:-]
Gubben tilbød seg å hjelpe med sorteringa.. Tror ikke det hadde blitt mye igjen etterpå [8D][8D]

Sengekroken ser jo faktisk koselig ut nå da.. Trenger bare et par store puter, så er det jo nesten som "pikerommet" igjen [:D]
*flytter inn permanent*

Nå som du har pulten på den andre veggen så har du jo mulighet til å få opp noen hyller feks over pulten til enda mer scrappe stuff [:D]

ORIGINAL: Kidada

Nå som du har pulten på den andre veggen så har du jo mulighet til å få opp noen hyller feks over pulten til enda mer scrappe stuff [:D]

det er en mulighet ja... men nå så jeg en sjans til å kvitte meg med masse drit, så det kan hende det faktisk ikke trengs mer hylleplass [:D]

nuh er det natta, så resten får tas i morra [:D]

det er en mulighet ja... men nå så jeg en sjans til å kvitte meg med masse drit, så det kan hende det faktisk ikke trengs mer hylleplass [:D]

nuh er det natta, så resten får tas i morra [:D]

Ikke værst, regner med vi får se "etter" bilder når det er klart [:D] Dagens innsats!

Kryper mot senga her også... får ikke lov å ha sånne morsomme nattprosjekter jeg...[>:][>:]

Du kan bytte ut sengen med en hemnes dagseng, den ser mer ut som en sofa når den ikke er i bruk! [:D]
Den skal vi skaffe oss på vårt gjesterom/kontor.

ORIGINAL: *FruM*

Akkurat det samme tenkte jeg[:D]

Blei veldig bra joh! Følte senga passa mye bedre der du har den nå [:D]

Blei veldig bra joh! Følte senga passa mye bedre der du har den nå [:D]

Følte jeg også.. får en litt annen opplevelse IRL da, men nå føler jeg at det er en kosekrok liksom.. Skal bare stæsje med puter og sånt (til gubbens store irritasjon.. hoho..), så blir det så bra..
[:D]

Back
Topp