Hvordan kan en merke stillingen til babyen?

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
L

lykkeliten123

Guest
Eg var på ul for 2 uker siden, da låg baby i seteleie. Da kunne eg kjenne hode på babyen på høgre side, rett under ribbebeinet. No kjenner eg ikkje den runde kulen der lenger, men jeg kjenner myyye bevegelse ved blæra. Tror dere at det er spark jeg kjenner ved blæra, eller kan det være at babyen har snudd seg?

Hvordan kan jeg egentlig kjenne hvordan babyen ligger?:P

Veeel jeg kjenner at han kun sparker oppe i magen og slår nede.. Kjenner godt forskjell... Vet Athan ligger med hodet ned da, men visste det pga. Sparka før hun sjekka:)

:)

Jeg fikk ul av legen min denne uken. Var på forhånd litt usikker selv hvordan hun lå, men da vi så at hun lå i hodeleie skjønte jeg det veldig fort pga bevehelsene.

Kjenner tydelig forskjell fra da hun lå i sete leie med hodet pressende ut på siden, og nå som det er små ubehagelige dunk i ribbena. Så bokser hun ut på sidene/strekker ut armene. Og sikkert en gang om dagen, kjenner jeg små rytmiske "dunk" i underlivet/bekkenet, da hun hikker:)

jeg kjenner det kun på sparkene og om han skulle trykke ryggen ut så kjenner jeg den og og får da vite om det er fremdeles skråleie han ligger på...

Lurer på det samme selv,godt jeg skal på UL på fredag :p

Kjenner omtrent ingen bevegelser i ribbeina,men maaaasse nedi bekkenet.
Gjør vondt til tider.
Så virker som om hun ligger med rompa ned,slik storesøsteren gjorde helt frem til termin.

Eg kjenner veldig godt forskjell. Har en urolig gutt i magen for tiden, som driver og snur seg annen hver dag. Syns det er kjempe ubehagelig når man ligger i fotleie, seteleie men med beina under seg. Han sparker da rett i livmorhalsen, og det kjennes ut som han er på vei ut. Det gjør direkte vondt! Når han ligger i hodeleie, kjenner eg spark oppe på høyre side, ikke på langt nær så kraftige spark som når han ligger andre veien. Er mer seige bevegelser.

Kan legge til at storesøster lå i seteleie med beina oppover magen sin, og da merka eg veldig lite bevegelse generellt. Fordi ho lå så sammenklemt. Det var da et uoppdaget seteleie, der alle som undersøkte meg mente at hode lå ned. Ble oppdaget etter at vannet var gått, da de ville ta en ultralyd, just in case.

Back
Topp