hvordan jobber du nå??

Siriusa

Forelsket i forumet
Lurer bare litt på om andre fortsatt jobber 100% her? Jeg driver egen frisørsalong,samtidig som jeg driver en MIXbutikk, å jobber ofte 7dager i uka! å det blir endel sene kvelder i hverdagene! Merker at det tar på sinnsykt mye, å den siste tida har jeg vært så utslitt å ryggen/bekkenet har ikke vært samarbeidvillig i det hele tatt:-( Jeg vet jeg må roe ned litt, hvis ikke blir jeg ødelagt innen babyen kommer. Men hvordan fungerer dette med sykmelding? Hvordan regnes det ut det du får hver mnd ved å være sykmeldt? jeg har nemmelig aldri vært sykmeldt før , så jeg sjønner ingenting av det der :-P

Jeg jobbet frem til nylig 100% på storbarnsavdeling i barnehage, for et par uker siden fikk jeg anbefaling av legen å sykemelde meg 50% ettersom bekkenet begynner virkelig å værke, og det at jeg var heilt tom for energi etter jobb (så vidt jeg orket å lage middag av og til). Jeg er i uke 25 nå, og må si selv om jeg var motvillig til å begynne med å gå ned til 50% , har det vært fantastisk deiligt å jobbe 50%, jeg har faktisk energi etter jobb, og det beste er at bekkenet værker ikke så gale nå lengre (løfter mye mindre):-D

Jordmora mente sist jeg var der at jeg burde trappe ned en god del på jobbinga. Magen strammer seg skikkelig , som tydeligvis kommer av stress som ikke er bra ifølge jordmora! Men for 6mnd siden jobbet jeg kun med mixbutikken å tjente ikke stort(lærling før der) så de siste 6mnd etter at jeg har åpnet frisørsalongen går det som et skudd. å jeg tjener endelig BRA. derfor følger jeg at jeg må jobbe mye så jeg tjener meg opp gode svangerskapspenger, (??????) eller? hvor langt bak i tid regner de ut hvor mye en får hvis en sykmelder seg, å etter babyen har kommet??? jeg er så blank her!:-P  Når jeg fikk førstejenta fikk jeg kun engangstønad ettersom jeg da ikke hadde tjent noenting!

Jeg ble 20 % sykmeldt forrige uke, frem til det jobbet jeg 100 % ....

Jeg har også fått problemer med rygg og bekken....

Jeg jobber på en småbarnsavdeling i bhg. og det går bra så lenge jeg er forsiktig med løftinga av barna.

jeg jobber fortsatt 100% på en småbarnsbase.. Håper å få gjøre det helt frem til permisjonen starter. Det går veldig greit hittil hvertfall, selvom jeg selvfølgelig blir ganske sliten og legger meg ofte rett etter storebror er i seng..

Jobber 100% som lærer i ungdomsskolen. Har fått fritak fra å gå vakt nylig, og det har vært godt. Ellers går det greit, i perioder er det veldig travelt, andre perioder får jeg gjort unna alt arbeid i arbeidstiden og kan ligge på sofaen hele kvelden og kose meg med familien i helgen. Har den siste uka egentlig vært for dårlig til å være på jobb. Magen strammer seg straks jeg har gått 10 meter, det gjør litt vondt i lysken hele tiden egentlig, og noen dager må jeg legge meg ned straks jeg kommer hjem. Men jeg hadde foreldresamtaler som måtte gjøres unna, og det hadde ikke blitt bedre av å utsette det. Nå er det heldigvis overstått, og jeg har tatt fri i helgen. Sov til 10 i dag, og det var så deilig å stå opp og ikke være kvalm. Ellers er jeg kvalm hver morgen, og får bare i meg en kopp sjokoladekaffe og ristet loff med smør...
Håper å kunne gå til permisjonen starter, men begynner å kjenne at jeg også kanskje har begrensninger... ;)

Jeg jobber selv 100 % på småbarnsavdeling. Merker det begynner å bli tungt, men nekter å gi meg
Jobber i tillegg en helgestilling på et avlastningssenter for funskjonssyke barn.
Aner ikke hvordan man regner ut permisjonspenger ift. sykemelding, men søk opp litt på nett, eventuelt ring NAV å hør på mandag! Masse lykke til, håper du klarer å roe ned litt for din egen del! Det er noe med å komme tilbake til normalen ETTER fødselen også, og å ha kjørt kroppen for hardt på forhånd kan gjøre det vanskeligere!

Klem og LYKKE til

Jeg ble tatt ut av 100% en min så fort jeg bikka 12 uker. Siden jeg jobber i ambulansetjenesten så er det en del ustabile pasienter og veldige stressende situasjoner. men ble flyttet over til en dagbil som jeg da jobbet 80% på frem til forje uke, for da ble det for tungt å bære pasientene opp og ned trapper osv.. Nå har jeg fått en 20%  undervisningsstilling.. Men alt dette har vært veldig godt planlagt fra arbeidsgivern side;)

Jeg har 3 dager i uken med svømmetilvenning/ trening 0-6 år og 1 dag med kurs i spedbarns massasje altså 0-1 år.. 
Så får vi se om jeg får nok deltakere til 1 kurs til i uken.... 
Men i og med at jeg har så mange timer i uken med klorvann ( ca 8t) så blir det en stor påkjenning for kroppen, det varme vannet ca 34 grader og klor er ikke helt sunt over lengre tid :P ) regner jeg de 4 dagene som 100 %.... 

Ikke sykemeldt enda, har en 80% stilling. Står mye, men håper jeg klarer iallefall en mnd til

Jobber 100% som sykepleier på sykehus, reduserte 20% for noen uker siden! Så nå jobber jeg 80%, det fungerer veldig fint nå:) håper det fortsetter sånn, godt å være i jobb:)

jeg jobber 100 % og har planer med å fortsette med det. Må vel kanskje slutte å si ja til alle oppgaver hele tiden for begynner å kjenne at bekkenet mitt verker, samt at magen strammer seg en del i løpet av dagen. Litt mye stress for tiden

Jeg jobber nå 70 %, etter å ha bli sykemeldt 30 % på onsdag. (Var sykemeldt 20% før det)

Jeg er sykemeldt ut svangerskapet p.g.a bekkenproblemer og en jobb der jeg står hele dagen ! ... Kjempekjedelig... dagene går kjempe sent. 

Så flinke dere er som fortsatt står på! Ble nesten litt forlegen da jeg så hvor mye dere gjør.. hehe.. Har vært sykemeldt 100% i 6 uker, og skal begynne med tilvenning igejn denne uken. Jobber også i barnehage, og sliter med å stå/gå. Håper på å få jobbet litt fremover for har endelig begynt å bli bedre i hofter og rygg, men kjenner jeg er litt bekymret for en ny runde med smerter :/

Jobbar 100%, og det går fint enn så lenge. Håpar å klara det fram til eg går ut i permisjon.

I forhold til permisjonen skal det ikkje ha noko å sei om du mottar lønn på vanleg måte eller er sjukemeldt - det tel og som opptjening. For å ha krav på foreldrepengar lyt du ha vore i jobb (eller tilsvarande) i 6 av dei siste 10 mnd før fødsel. Men er litt usikker på kva du eigentleg spør om? http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

Du vel uansett ikkje sjølv om du skal sjukemeldast eller ikkje, det er legen som gjev deg sjukemelding. Men om formen er dårleg så er det ikkje dumt å ta ein tur for å høyra kva som kan vera lurt for deg. Som det vart sagt ovanfor - du skal tross alt fungera etter at ungen er her og

Jeg er tilkalling på legekontor. I sommer jobbet jeg 100 %. Null problem med det. Nå er det færre vakter å få. Fra 2-3 dager i uka, men kjenner at jeg ikke har greid å gjennomføre 100% lengre.

Siriusa: hvis du driver stedene selv, så har du vel privat sykeforsikring? For å få rett til sykepenger, altså?

Vi vanlige ansatte får jo sykepenger via nav eller jobben vår, men de som er selvst.næringsdrivende må ha forsikring....

Eg er også litt usikker siden du er selstendig næringsdrivende.
Men du har jo krav på hjelp fra det offentlige sjølv om du ikkje jobber i det offentlige!
er jo en velferdsstat dette her

ser du har fått en del svar tidligere.
Men eg som jobber i kommunen har det vertfall slik:
eg har akkuratt samma lønn/utbetaling no som før eg blei sjukemeldt. når en er gravid og blir sjukemeldt betaler arbeidsgiveren penger til meg (som vanlig) men de får tilbakebetalt alt fra NAV.
Når permisjonen begynner skal eg ha 100% permisjon. da får eg utbetalt 80% av den lønna eg har no.
tingen er den at eg har litt ulik lønn fra måned til måned pga ekstravakter osv.
da skal en levere inn tre lønnslipper til NAV (sammen med søknaden om fødsels penger). en velger da selfølgelig de lønnslippene med mest penger på;)
så tar de gjennomsnitt av desse tre og det er summen du får utbetalt.
du må ha jobba 6 av de 10 siste mnd før fødselen for å ha rett til penger under permisjonen.

eg jobber som sjukepleier. jobber 20% no. to dager i uka to timer kver gang. pga bekkenet mitt og en veldig tretthet. sover middag på 2-3 timer kver dag for å fungere.

Back
Topp