hvordan i helvete

Gollemor

Forumet er livet
VIP
får dere egget ut av skallet uten å knuse det?!?!?!?!?!?!?!
(som i blåse det ut for å male på skallet).

Og skal man farge det i vann med kakefarge før man blåser ut? Siden skallet FLYTER (føkk assa!!!!!) når det er tomt.

Påska avlyses.

Stikk hull i begge ender og så blåse ut. Så må det vel tørke før du kan male da? [8D] Skyll godt. [;)]

ORIGINAL: toneany

Stikk hull i begge ender og så blåse ut. Så må det vel tørke før du kan male da? [8D] Skyll godt. [;)]

Jeg har stukket hull i begge ender. Men når jeg blåser, så ender det bare med at hullet under eksploderer, og halve skallet forsvinner.
Så tok jeg å skylte de godt, tørket med papir og heiv de i kasserollen med farge.

Da har du kanskje ikke laget stort nok hull?

Du må ha større hull i bunn, der alt skal ut. [:D]

Regner med eggene har stått i romtemeratur før du starter å blåse?
Det gjør det i alle fall enklere. I så får du bare lage litt større hull så går det nok bra

stikk hull med nål og kok det. avkjøl.. så mal.
Jeg har aldri klart det blåsegreiene jeg heller[8D]

Panduro har sånn man tømmer eggene med, en blåsesak man dytter inn i egget på ene enden, trykker til og ut kommer gugga. 

Stikk hull i begge ender ja, bruk en synål. :) Så er det bare å blåse til man blir svimmel og uvel......

Men hvorfor skal du farge de tomme eggene i vannbad? [8D]  Evt må du vel da holde eggene fysisk under vann slik at de fyller seg med vann (gjennom hullene du stakk med synålen) Da vil de ikke flyte opp igjen. [:D]

Ellers kan du søke på google, masse hobbysider med mange tips og triks[:)]

Kanskje det var for lite hull.. hmm.. brukte først eggehulleren, så en synål for å poke hinna og plommen, så tråd-enden på nåla for gjøre hullet videre.

ORIGINAL: Gollemor

Kanskje det var for lite hull.. hmm.. brukte først eggehulleren, så en synål for å poke hinna og plommen, så tråd-enden på nåla for gjøre hullet videre.

Åh, du må ha en god del større hull enn som så ja!

ORIGINAL: Labambie

Innbiller jeg at det må være nesten 1 cm i diameter. Lenge siden jeg har blåst ut egg da. [8D]

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: Labambie

Innbiller jeg at det må være nesten 1 cm i diameter. Lenge siden jeg har blåst ut egg da. [8D]

nei nei nei, ikke 1 cm i diameter nei[8D] så tykt trenger det ikke være...

jeg pleier å bruke enden av en fyrstikk for å få hull,og da går det som regel greit[;)]

ORIGINAL: anita_29

jeg pleier å bruke enden av en fyrstikk for å få hull,og da går det som regel greit[;)]

Ja, det er sånn ca den diameteren på hullene mine (!).

Kjøper nye egg i morgen.

Back
Topp