Hvordan i all verden...

m*n

Forelsket i forumet
...kan det ha seg at de som lever på andre siden av kloden ikke går oppned? Altså, siden jorden er rund så skulle det jo tilsi at noen faktisk lever livene sine oppned.

Er i det filosofiske hjørnet ja [:D]

Altså, jeg vet jo hvorfor det er sånn. Men det er bare noe merkelige greier at jorden er "flat" overalt.

ORIGINAL: Emmeline

Tyngdekraften[8|]

Ja, men det holder jo bare ting nede på jorden.

Heia Isac Newton[:D]

ORIGINAL: Oline

Akkurat det samme som gjør at når du hopper, så forsvinner du ikke ut i verdensrommet.

Populært kalt tyngdekraften.

Jojo, men hvis de ser for deg hele kloden så vil det jo være en del som er nederst. Og da mener jeg at det er ganske merkelig at man ikke opplever at man er oppned hvis du skjønner. Litt vanskelig å forklare hehe.

Akkurat det samme som gjør at når du hopper, så forsvinner du ikke ut i verdensrommet.

Hvem er det som sier at det er de som er oppned? Kanskje det er VI som er oppned [;)] og de som er "rette" veien

ORIGINAL: Rebecca85

Siden jorda går rundt så er vi alle opp ned noen ganger da [:D]

Nei, for den snurrer jo ikke alle veier. Det blir som med en globus.

ORIGINAL: Monany

Jojo, men hvis de ser for deg hele kloden så vil det jo være en del som er nederst. Og da mener jeg at det er ganske merkelig at man ikke opplever at man er oppned hvis du skjønner. Litt vanskelig å forklare hehe.

Hvem er det somo har bestemt hva som er opp, og hva som er ned?
Globusen din?

Uansett, tygndekraften "er" midt inni jordkloden, og fungerer som en magnet.
Dvs at den trekker ting til seg, samma hva som er opp eller ned.

Når du er i syden, har du noen gang fått følelsen av at du holder på å skli av hele jordkloden?

Ja[8D] men det var etter kanskje litt for mange fjellbekk[:D]

ORIGINAL: Monany

Hvem er det somo har bestemt hva som er opp, og hva som er ned?
Globusen din?

Uansett, tygndekraften "er" midt inni jordkloden, og fungerer som en magnet.
Dvs at den trekker ting til seg, samma hva som er opp eller ned.

Når du er i syden, har du noen gang fått følelsen av at du holder på å skli av hele jordkloden?

Det er jo ikke det jeg mener, men at jorden er jo rund, og derfor er det til en hver tid noen som er nederst. Og de er jo på en måte oppned. Selv om det selvfølgelig ikke kjennes sånn ut.

Back
Topp