hvordan hoste saft har dere til babyer?

Vi kjøpte solvipect på apoteket, og den har vært gull å ha i kjøleskapet når han har vært tett. Den er for slimhoste... Han fikk 1 ts på kvelden før han la seg da han var på det verste.

Gav Tussin. Halv teskje 2 ganger om dagen.

Hvis det er slimhoste han har så kan du gi slimløsende feks Bisolvon, den er reseptfri. Har selv en veldig hostete Lucas her og vi må til legen idag vi og (men han har mer tørrhoste som ikke vil gi seg).

ORIGINAL: Wicked

Vi kjøpte solvipect på apoteket.

Den fikk jeg anbefalt på apoteket til lillemann når han hadde stygg hoste[:)]

ORIGINAL: *Mina min*

Vi kjøpte solvipect på apoteket, og den har vært gull å ha i kjøleskapet når han har vært tett. Den er for slimhoste... Han fikk 1 ts på kvelden før han la seg da han var på det verste.

Ikke at det er krise akkurat, men skal ikke oppbevares i kjøleskap. Tror noen stoffer skiller seg og effekten blir dårligere.

Det står på at den skal oppbevares kjølig og ristes før bruk... [8|]

Spørs jo helt hvilken hoste det er det da.
Mathea har fått efedrin mot krupp, og hun reagerer ikke negativt på den, så den er gull verdt her i huset. Mot slimhoste har vi brukt Solvipect.

ORIGINAL: SookieStackhouse

Og så er det vel viktig å ha i bakhodet at slimhosten er der for å få opp slim, og uten hosten så kommer ikke slimet opp, derfor skal man være forsiktig i bruk av hostesaft til slimhoste annet enn når det er nødvendig, for eksempel for nattesøvnen

En hostesaft mot slimhoste demper ikke selve hosten, men tynner ut slimet sånn at det er lettere å hoste opp, og deretter blir du lettere kvitt hosten [;)]

Ikke at det er krise akkurat, men skal ikke oppbevares i kjøleskap. Tror noen stoffer skiller seg og effekten blir dårligere.

Det står på at den skal oppbevares kjølig og ristes før bruk... [8|]

hmmm.. på min Solvipevt fra Nycomed, står det: Må ikke oppbevares i kjøleskap pga utfelling! Rist flasken.

Spesielt [&:]

Vuuuuuuuuuuups, min flaske var GAMMEL!!! [&:] Men den jeg kjøpte nå sist, DEN står det at den ikke skal i kjøleskap... [8|] Den som gikk ut på dato i 2007 (!!!!!!!!!!) står det at den skal oppbevares kjølig... [&:] Hohohohoho, godt vi ikke har brukt av den gamle... Det er sikkert noe jeg har igjen etter Miriam var mindre! [:'(] Sååååååååå, du har helt rett!!! [:D]

Vi fikk anbafaløt Bisolvon av legen da han var kraftig forkjølet. Og er ingen annen hostesaft som skal brukes mot slimhoste her i hus.. For den var NAM!!! [:D]

ORIGINAL: JeanetteR

Og så er det vel viktig å ha i bakhodet at slimhosten er der for å få opp slim, og uten hosten så kommer ikke slimet opp, derfor skal man være forsiktig i bruk av hostesaft til slimhoste annet enn når det er nødvendig, for eksempel for nattesøvnen

En hostesaft mot slimhoste demper ikke selve hosten, men tynner ut slimet sånn at det er lettere å hoste opp, og deretter blir du lettere kvitt hosten [;)]

Høh, idiotkjerringa på apoteket sa jeg ikke måtte finne på å ta hostesaft mot slimhoste annet enn på natta [X(] Så jeg gikk med vekselsvis tørrhoste og slimhoste i 3 (!!!!) MÅNEDER

Sludder og vrøvl!
Det var ihvertfall det legen til Mathea sa til oss, når vi fikk opplæring i å ha "kruppbarn". Hosten hennes går over i slimhoste etterhvert, og Solvipect har vært gull verdt. Den også [;)]

Men jeg har derimot ikke fått med meg at den ikke skulle i kjøleskapet, så der har jeg sovet i timen [8|] Så den har jeg nå helt ut og kasta, og skal gå til innkjøp av ny i dag! Takk *Mina min* [:)]

Dette er helt riktig, og dette fikk vi også beskjed av legen vi var til i julen. Da hadde Lucas veldig slimete hoste, og vi kjøpte derfor slimløsende Bisolvon så det ble lettere for han å hoste opp slimet. Da hostet han så hardt at han brakk seg og spydde masse, men etter vi begynte å gi han Bisolvon så ble han fort mye bedre [:)]

Har brukt Solvipect... Men har gått over til Bisolvon.. synes vel egentlig den virker bedre.. 

ORIGINAL: Holie

Vi kjøpte solvipect på apoteket.

Den fikk jeg anbefalt på apoteket til lillemann når han hadde stygg hoste[:)]

Vi også!

Når jeg jobbet på barneavd. var vi veldig restriktiv med å gi barna hostedempende midler, da hosten er der for en grunn, nettopp for å få opp slimet. Slimløsende blir noe helt annet, men må brukes med forsiktighet, da noen barn kan spy av slimet som løsner, og da bør man være obs feks på natten.

Back
Topp