Hvordan holder du deg i form!?

2725020070603

Glad i forumet
4 uker igjen til termin, og de siste par ukene har vært harde. Har hele veien gått turer for å holde meg i form, men nå kommer kynnere og strekninger i magen så fort jeg har gått ut døra... hører alle sier det er lurt å trene i svangerskapet, for fødselen er like hard som 5 mila! Men hvordan i all verden holde seg i form når energinivået er på null, og kynnerne smyger seg på så fort en er utenfor døra??
Hva gjør dere for å holde formen på slutten? Tar i mot tips med takk! :) ryggen krangler mye i tillegg, så NOE aktivitet må til...

Jeg har ikke vært i mye aktivitet, annet enn lette gå turer. Fordi jeg har måtte være forsiktig med fysisk aktivitet.. Så har ikke så mange råd.
Men kan svømming være et alternativ? Hørt at mange andre har vært fornøyd med det. Men om det holder kynnerene på avstand det vet jeg ikke :)

Jeg har ikke vært i mye aktivitet, annet enn lette gå turer. Fordi jeg har måtte være forsiktig med fysisk aktivitet.. Så har ikke så mange råd.
Men kan svømming være et alternativ? Hørt at mange andre har vært fornøyd med det. Men om det holder kynnerene på avstand det vet jeg ikke :)

Jeg svømmer en gang i uka. Det funker bra ift. Kynnere :) men føler ikke det er så effektiv trening... er jo aktivitet, men blir ikke direkte sliten :p

Svømming er jo en veldig bra aktivitet, siden man bruker de fleste muskelgruppene, samtidig som belastningen på kroppen er minst mulig.
Her har jeg ikke rørt meg på mange måneder etter anbefaling fra gyn og jordmor. Eneste de anbefalte meg var faktisk svømming, men får migreneanfall av klorlufta.

I Skien har vi Gravidsvømming som gir styrke og kondisjon under vann uten å belaste feil muskler. Bruker manualer og de skumpølsene under vann til å strene armer og muskulaturen mellom skulderbladene for å styrke til vi skal bære rundt på babyen. Kneløft og tøying av bein også trener vi bekkenet med knipeøvelser! Blir god og sliten uten at det gjør vondt :D

Har også fire uker igjen til termin. Nå kjenner jeg at kroppen trenger hvile. Føler meg som en rugemaskin, hehe. Korte turer for å få litt frisk luft holder i massevis. Formen kan jeg hente igjen når bebisen er ute :)

Trente masse frem til uke30, men så tok jeg pause.... Her springer jeg etter 2 unger om dagen så de holder meg i bevegelse, ellers tar jeg dagene med ro og prøver å slappe av når jeg kan:p:)
Fødselen er hard ja og d hjelper nok p å holde seg i form i svangerskapet, men tror nok du holder ut selv om man ikke klarer løpe 5 mil :p;) Hehe... Mn om man har litt styrke i kroppen tror jeg nesten d er enda bedre... Altså å ha trent styrke;)

I form? Med med det bekkenet og den magen så er det trim å snu seg og komme seg ut av senga [emoji14]

Hehe, kjenner følelsen!! :p
Føler meg bare enda mer slapp og trøtt av å sitte på sofaen hele dagen :/ skulle så gjerne orket gå en tur og holdt kroppen litt mer gående til fødsel... men ser ut som vi er flere som har gitt opp det målet :p

Hehe, kjenner følelsen!! :p
Føler meg bare enda mer slapp og trøtt av å sitte på sofaen hele dagen :/ skulle så gjerne orket gå en tur og holdt kroppen litt mer gående til fødsel... men ser ut som vi er flere som har gitt opp det målet :p

Eg ga opp i september eg. :-P
All ære til dei som fortsatt holder kroppen oppegåande!

Hehe, kjenner følelsen!! [emoji14]
Føler meg bare enda mer slapp og trøtt av å sitte på sofaen hele dagen :/ skulle så gjerne orket gå en tur og holdt kroppen litt mer gående til fødsel... men ser ut som vi er flere som har gitt opp det målet [emoji14]
Jeg går innimellom, men når jeg er ødelagt i flere dager etterpå veit jeg ikke om det er verdt det. Bekkenet spiller ikke på lag med meg.

Går tur ca 1 tines tid i skogen hver dag med bikkja... Og når det er gjort, er det sofatrening og husholdningstrening til gubbe og barn kommer hjem... Dvs, reiser meg fra sofaen når jeg må på do eller skal spise, setter på en vaskemaskin og/eller tørketrommel imellom sofaslagene, bretter klær og legger på plassene sine. Kanskje jeg til og med rekker å støvsuge litt innimellom, man vet aldri :P

Går tur ca 1 tines tid i skogen hver dag med bikkja... Og når det er gjort, er det sofatrening og husholdningstrening til gubbe og barn kommer hjem... Dvs, reiser meg fra sofaen når jeg må på do eller skal spise, setter på en vaskemaskin og/eller tørketrommel imellom sofaslagene, bretter klær og legger på plassene sine. Kanskje jeg til og med rekker å støvsuge litt innimellom, man vet aldri [emoji14]
Wow, støvsuge! Det er mannens jobb [emoji14] Jeg får ikke lov av fysioterapeuten min faktisk, det er en bevegelse som ikke er noe god for bekkenet. Jeg spurte om jeg kunne få det skriftlig [emoji14] He he.. Jeg setter inn i oppvaskmaskinen, men den bøyingen opp ned om er når man tømmer den gir så kynnere at jeg lar heller være. Jeg vasker tøy da! [emoji14] Og smårydder!

Wow, støvsuge! Det er mannens jobb [emoji14] Jeg får ikke lov av fysioterapeuten min faktisk, det er en bevegelse som ikke er noe god for bekkenet. Jeg spurte om jeg kunne få det skriftlig [emoji14] He he.. Jeg setter inn i oppvaskmaskinen, men den bøyingen opp ned om er når man tømmer den gir så kynnere at jeg lar heller være. Jeg vasker tøy da! [emoji14] Og smårydder!
Haha! I know! Jeg er ganske stolt etter en sånn økt skal jeg si deg xD Egentlig fått beskjed om det samme selv :P men har så støv på hjernen at jeg bare ikke klarer å la den ligge noen ganger >.< når man har hund ass... Det blir helt sinnsyke tilstander med hundehår på gulvet innimellom :P oppvasken derimot klarer jeg ikke :P den bøyingsformer du nevner er helt forferdelig hos meg også, pluss at av en eller annen grunn brekker jeg meg av matrester :S kan ikke åpne matboksen til frøkna etter barnehagen engang :P

Haha! I know! Jeg er ganske stolt etter en sånn økt skal jeg si deg xD Egentlig fått beskjed om det samme selv [emoji14] men har så støv på hjernen at jeg bare ikke klarer å la den ligge noen ganger >.< når man har hund ass... Det blir helt sinnsyke tilstander med hundehår på gulvet innimellom [emoji14] oppvasken derimot klarer jeg ikke [emoji14] den bøyingsformer du nevner er helt forferdelig hos meg også, pluss at av en eller annen grunn brekker jeg meg av matrester :S kan ikke åpne matboksen til frøkna etter barnehagen engang [emoji14]
Haha oh Lord, de matboksene kan være ganske nasty da!

Å komme meg opp frå sofaen er dagens trim for meg. Nåke anna form for aktivitet er det ikkje håp for her :D

Går tur ca 1 tines tid i skogen hver dag med bikkja... Og når det er gjort, er det sofatrening og husholdningstrening til gubbe og barn kommer hjem... Dvs, reiser meg fra sofaen når jeg må på do eller skal spise, setter på en vaskemaskin og/eller tørketrommel imellom sofaslagene, bretter klær og legger på plassene sine. Kanskje jeg til og med rekker å støvsuge litt innimellom, man vet aldri :p

Det er samme aktivitetsnivå som meg... I den grad man kan kalle det mye aktivitet... Men det er da noe :happy:
Og hadde det ikke vært for hunden, så hadde det virkelig blitt lite. Samtidig, har vasket babyklær nå, og det tok på :p

Hender jeg slår på stortromma og lar mannen ha sex med meg da! Må skifte litt stillinger oftere enn vanlig da.

Er i full jobb enda, så føler jeg får mer enn nok trim der... en uke til permisjon og da skal jeg ikke holde meg i form. Da skal jeg ruge!! :-)

Jeg får kynnere om jeg går. Den korte rusleturen til svømmehallen og tilbake er mer enn nok for meg, men i svømmehallen der koser jeg meg.

Har svømt 6500 m bryst denne uka fordelt på 3 ganger. Blir ganske utslått etterpå. Føler det hjelper på formen. Tenkte jeg skulle forsøke neste uke også. Ikke noe nederlag om det blir bare 4000 fordelt på to økter heller når det er såpass nært termin.

Jeg tenker som du, må ha kondis til fødselen.

Back
Topp