Hvordan holde skjult?

Skrufa

Betatt av forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Er førstegangsgravid og svært dårlig til å lyve :pompus:
Jeg er invitert i et selskap jeg må dra på imorgen, og det vil serveres alkohol.

Noen som har noen erfaring og tips for hvordan holde skjult? Her er alternativene:

1) kjøre bil - noe som vil få de til å mistenke med en gang, siden jeg aldri kjører til slike samlinger. og redd jeg ikke klarer å overbevise med løgnen om at jeg må kjøre på grunn av et eller annet.

2) late som jeg drikker - men finnes det noe drikke som ikke vil være mistenksomt mtp alkoholfri? Liker mest alkoholfri øl, men det står jo «non alcohol» i diger skriv på det meste..

3) alliere meg med verten, så jeg kan ha øl i glass. Det betyr at hun må få vite om dette, som egentlig går bra.

mistet forrige gang jeg var gravid, så ønsker å komme lenger enn sist gang før jeg forteller helst :)

noen som har noen tips?

Er førstegangsgravid og svært dårlig til å lyve :pompus:
Jeg er invitert i et selskap jeg må dra på imorgen, og det vil serveres alkohol.

Noen som har noen erfaring og tips for hvordan holde skjult? Her er alternativene:

1) kjøre bil - noe som vil få de til å mistenke med en gang, siden jeg aldri kjører til slike samlinger. og redd jeg ikke klarer å overbevise med løgnen om at jeg må kjøre på grunn av et eller annet.

2) late som jeg drikker - men finnes det noe drikke som ikke vil være mistenksomt mtp alkoholfri? Liker mest alkoholfri øl, men det står jo «non alcohol» i diger skriv på det meste..

3) alliere meg med verten, så jeg kan ha øl i glass. Det betyr at hun må få vite om dette, som egentlig går bra.

mistet forrige gang jeg var gravid, så ønsker å komme lenger enn sist gang før jeg forteller helst :)

noen som har noen tips?

Helle over alkoholfri vin til en vanlig vin! :) det er det beste jeg har prøvd. Ellers er det den vanlige "går på antibiotika og kan ikke drikke" :p

Helle over alkoholfri vin til en vanlig vin! :) det er det beste jeg har prøvd. Ellers er det den vanlige "går på antibiotika og kan ikke drikke" :p

tenkte tanken, men køen utenfor polet var så lang idag :facepalm: får evt prøve igjen imorgen.. tips til god alkoholfri vin?

tenkte tanken, men køen utenfor polet var så lang idag :facepalm: får evt prøve igjen imorgen.. tips til god alkoholfri vin?

Det finnes ingen gode:hilarious: syns alle smakte skikkelig dritt. Anbefaler å høre med de andatte på polet!

Ikke helt sikker på best måte her, men må nesten gjøre slik du føler er best :happy:

1 gang jeg ble gravid fikk folk vite det tidlig, nå skal vi holde det skjult ( så langt det lar seg gjøre) frem til uke 12 etter tidlig ultralyd.

Jeg var i bursdag på torsdag, viste da jeg var gravid pga svake positive tester siden mandag.
Der ble det servert spekemat, noe jeg elsker. Men fikk sniket til meg alt mulig annet og ingen sa noe:happy:

Sist jeg var gravid kjøpte jeg en alkoholfri vin som heter Natureo. Den var helt grei. Ellers har jo leske.no noe alkoholfri «sprit» som en kan blande drinker med. Og Seedlip er et merke med alkoholfri «sprit« en kan blande med, usikker på hvor de har det da. Ikke smakt noe av den alkoholfrie «spriten» selv da.

Jeg er i samme bås om noen mnd, når jeg er 10+6. Skal da feire en runddag, vært planlagt lenge, på en veldig fancy restaurant. Der er det typ 14 retter og masse jeg sikkert ikke kan spise.

jeg er spent på om det rett og slett blir avslørt den dagen. Tenker jeg må fortelle kokken og spørre om å få noe alternativt (evt bare minus det som er speket, upasteurisert osv...)

Gruer meg :p

Jeg har sakt jeg går på antibiotika for ett eller annet... ingen flere spørsmål :joyful:

Skal også i et middagsbesøk neste helg, da er jeg 5+6.. Det blir nok også servert alkohol, mulig jeg bare får være sjåfør denne kvelden så har jeg en unnskyldning :woot: Mannen har nok lyst å ta seg en øl, så håper det skal gå fint, uten at noen mistenker noe :p

Jeg var nylig på fest og helte over Schweppes Lemon over på Smirnoff Ice flasker, og festet korkene på igjen. Har også undersøkt litt angående alkoholfri vin, og har hørt at det ikke er så godt. Leste en god omtale av en sprudlevin, og kjøpte den. Nede i hjørnet står det 0% alc, men jeg bare skrapte av det og litt andre ting på etiketten. Syns den var god på smak og lettdrikkelig. Det går også an å blande den med f.eks bringebærlemonade eller appelsinjuice og lage mimosa. Var som regel det jeg gjorde før jeg ble gravjd.

Legger ved link til den ☺️ Og de kan nok anbefale andre ting på polet også, så kan du enten helle over eller skrape litt av. Evt oppbevare flasken i et kjøleskap og hente glass for glass. Håper du får en fin kveld ♥️

https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Frankrike/Richard-Juhlin-Blanc-de-blancs/p/1807901

Sniker fra desember 2020
Si du fåe antibiotika for blærebetennelse hvis noen spør, det kan ikke kombineres med alkohol.
Liten løgn selvfølgelig, men synes det er helt innenfor jeg :)

Skal på jentetur til Oslo 4 Juli. Planen er å ta toget og ta noen drinker. Men får vel bare slippe bomba da. Klarer ikke «juge» meg unna den :laughing002

Her var jeg i to 30 års lag da jeg gikk med andremann. Den ene gangen helte jeg over alkoholfri vin på en vinflaske med skrukork. Den andre gangen kjørte jeg på med mørkerød saft ettersom jeg syntes det smakte bedre :D

Utfordringen er dersom man blir bedt til noen som står for serveringen og alkoholen. Jeg ser for meg at jeg vil få problemer med å finne gode forklaringer på kommende familie - og vennemiddager.

Back
Topp