Hvordan holde på motivasjonen?

Sjarmtroll

Glad i forumet
Jeg har nettopp begynt å trene (torsdag). Akkurat nå er jeg supermotivert, men hvordan holde på motivasjonen? Jeg kjenner meg selv såpass at etter to uker forsvinner motivasjonen fordi jeg ikke ser resultater så fort. Også er jeg ikke slik som får til å spise sunnere (jeg brekker meg av grønnsaker selv om jeg prøver å spise litt av og til). Et annet spørsmål jeg har er; hvor ofte burde jeg trene? Så langt er planen å trene annenhver dag. Og noen som har bra treningsprogram som kan hjelpe å forme runpe, lår og mage (hovedsaklig)?
 
Annenhver dag er nok alt for mye hvis du akkurat har begynt. Min PT anbefaler hvertfall ikke meg å trene mer enn 2-3 ganger i uka for å holde på motivasjonen. Tren noe du syns er morsomt. Ikke vits å presse seg gjennom kjedelige økter nå i begynnelsen, nå er det viktigste at du får gode rutiner.

Driver du med kondisjonstrening, så skal det ikke så mye til før du merker resultater. Kanskje ikke utseendemessig, men må formen :) Lykke til!
 
Jeg har nettopp begynt å trene (torsdag). Akkurat nå er jeg supermotivert, men hvordan holde på motivasjonen? Jeg kjenner meg selv såpass at etter to uker forsvinner motivasjonen fordi jeg ikke ser resultater så fort. Også er jeg ikke slik som får til å spise sunnere (jeg brekker meg av grønnsaker selv om jeg prøver å spise litt av og til). Et annet spørsmål jeg har er; hvor ofte burde jeg trene? Så langt er planen å trene annenhver dag. Og noen som har bra treningsprogram som kan hjelpe å forme runpe, lår og mage (hovedsaklig)?

Quoter bare slik at du får med deg svaret mitt over her :p
 
Man kan dessverre ikke "punktslanke," men øvelser som bygger muskler i tillegg til kondisjonstrening vil jo forbrenne fett over hele kroppen, og mer muskler gjør jo at man ser "strammere ut." (Til en viss grad. :p )

Hvis du spiser usunt, må du mest sannsynlig trene ganske ofte, for å få forbrent alle kaloriene, men hvis du begynner for hardt, blir nok dørstokkmila fort lang.
Prøv å finne noen å trene med, og finn noe som du synes er gøy, f.eks Zumba, turlag, vanntrening, spinning e.l
Du kan trene hjemme også, men personlig må jeg ut av huset, for motivasjonen befinner seg ikke i sofaen. :p

Har du forsøkt å virkelig gå inn for å spise grønnsaker, altså lære deg å like det, og bruke den tiden som trengs for å venne deg til det? :)
 
Jeg holder motivasjonen oppe med å bruke litt tid på instagram og pinterest hver morgen . Og se andre sine weight loss -og treningsbilder minner meg på hvorfor jeg trener og tar sunne valg.

Jeg har også en konkurranse gående med min mann så det hjelper jo litt :)
 
Back
Topp