hvordan holde orm borte?

detnyenicket

Gift med forumet
Har den siste uka sett 4 (!!!) buormer rett rundt huset. Den ene var en halvmeter fra inngangsdøra. Vet de er freda, men den måtte dessverre bøte med livet (mannen). Den siste så jeg nå en halvmeter fra sandkassa. Den blei flytta (meg). 

Synes ikke det er noe særlig å ha de SÅ nærme huset, selv om de ikke er farlige. Ikke når en har unger som gjerne vil springe litt barbeinte på plenen og nysgjerrig hund som vil leke... 

Det må jo være et bol rett i nærheten av huset her, så lurer på om det er noe middel vi kan strø ut som gjør at de ikke kommer så nære. Pappa sa det var bra å ha de for de holdt huggormen vekk, men jeg vil uansett ikke ha de som kjæledyr...

Jeg hørte noen som sa at de strødde aske rundt tomten så holdt de seg vekke, for de liker ikke brentlukten. Etter at de hadde gjort det så hadde de ikke sett noen ormer i hagen, men du må vel sikkert gjøre det med jevne mellomrom.

ååå fy faen jeg er livredd de!de kan være farlige, unger kan reagere på giften i bittet dersom de blir bitt.
hadde de vært her så hadde jeg fått panikk!!!og flytta!!

MaMMAtilsønnenmin skrev:
ååå fy faen jeg er livredd de!de kan være farlige, unger kan reagere på giften i bittet dersom de blir bitt.
hadde de vært her så hadde jeg fått panikk!!!og flytta!!

Det er huggormbitt man kan reagere på.  Buormen er harmløs. 

Ellers har jeg ingen tips.

Få deg eit piggsvin som kjæledyr, dei tek dei lett;-) Men ellers har eg ingen råd enn å sette pris på dei...

Neri83 skrev:
Få deg eit piggsvin som kjæledyr, dei tek dei lett;-) Men ellers har eg ingen råd enn å sette pris på dei...

Heller det, ja... :)

Back
Topp