Hvordan holde motet oppe i kvalmen?

Thea5632

Andre møte med forumet
Har vært ekstremt kvalm fra uke seks til uke ti - og føler det er helt ulidelig tungt å tenke på at det kanskje er to uker eller mer til kvalmen gir seg.

Vet at det er noe bra i enden, men per nå er den dårlige formen så altoppslukende at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Eneste jeg setter pris på er å sove - så jeg slipper å være våken og kvalm.

Går på Postafen, har sånn bånd fra apoteket og spiser sunt og kjeks på morgenen etc.

Hvordan - kan man liksom jobbe med seg selv mentalt - for å komme gjennom disse ukene?
Hva sier dere til dere selv?
Ble gal av å sitte hjemme - så prøvde oss på en liten ferietur, men får dårlig samvittighet overfor typen - da jeg er så dårlig at jeg såvidt kan være med på noe. Er bare på fint hotell i Norge.

Gode klemmer til alle andre som har det slik! Og selvfølgelig til dere som har sluppet dette....hahah, unner ingen å ha det sånn!

Synes også det er vanskelig. Prøver å ta time for time. Den beste stunden er akkurat i det jeg våkner, og ikke noe kvalm. Prøver å ligge musestille fordi jeg vet at ved minste bevegelse kommer kvalmen kastende over meg og det er do neste... Har fått tips om å tenke på en av mine lykkeligste øyeblikk, lukke øynene og gjenoppleve dette minst en gang daglig for å minne meg om at det finnes bra liv også... vet ikke om det hjelper da... Ellers er saftis og iste med massemasse isbiter det eneste som lindrer bittelitt for min del. Lykke til videre! Når premien kommer, er dette kun et vagt minne som ikke en gang hindrer deg i å flere barn [emoji13]

Bare sniker, men det fins andre kvalmestillende medisiner du kan få enn Postafen, hvis du vil. Jeg fikk Stemetil sist og det hjalp meg masse! Det var etter at Postafen og Afipran (og alle andre kjerringråd og kvalmestillende ting var prøvd ut) ikke hadde noen effekt på meg, bortsett fra at Postafen hjalp meg å få sove på nettene. Det går jo over, men det går jo ut over livskvaliteten underveis, og ikke minst energien...

Og så hjalp det med Mariekjeks, kald appelsin og Farris med eplejuice ;) grøsser bare jeg tenker på det...føler med dere!!

Zofran kvalmestillende har vært redningen her i det siste.. De hjalp ikke på det aller, aller værste, men nå som det er blitt litt bedre funker de som fjell, bare jeg tar de før jeg står opp. Er sengeliggende uten...
Men med de så kan jeg ha fine dager uten så mye kvalme og oppkast! Men har dårlig samvittighet for at jeg har tatt disse daglig.. Er så redd det har gått utover lille i magen :(

Zofran kvalmestillende har vært redningen her i det siste.. De hjalp ikke på det aller, aller værste, men nå som det er blitt litt bedre funker de som fjell, bare jeg tar de før jeg står opp. Er sengeliggende uten...
Men med de så kan jeg ha fine dager uten så mye kvalme og oppkast! Men har dårlig samvittighet for at jeg har tatt disse daglig.. Er så redd det har gått utover lille i magen :(

Off, ikke tenk det da! Du skal jo faktisk leve disse dagene, ukene og månedene du bærer frem barnet ditt. Må du, så må du.

Vil bare sende deg en trøsteklem. Skjønner hvordan du tenker, men ikke straff deg selv med disse vonde tankene. Trolig ville ikke legen gitt deg disse om det var spesielt skadelig eller hvis det ikke var nødvendig mtp din helse.

:Heartbigred

Jeg har tatt zofran fra uke 5 og til fødsel med begge mine gutter. De er friske og raske [emoji12]

Phenergan hjelper meg, blir trøtt, men kvalmen er nesten ikke eksisterende, også fordi denhenger i sø lenge at du rekker å ta ny tablett før den gamle slutter å virke :)

Back
Topp