Hvordan holde graviditeten hemmelig på fest?

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Sikkert mange som skal på sosiale lag i sommer. Her kan vi dele tips og triks for sammenhenger hvor det serveres alkohol! Jeg skal på sommerfest med jobb, og trenger tips. Å bruke unnskyldningen om at man skal kjøre går ikke, da det er bestilt hotellrom.
 
Sikkert mange som skal på sosiale lag i sommer. Her kan vi dele tips og triks for sammenhenger hvor det serveres alkohol! Jeg skal på sommerfest med jobb, og trenger tips. Å bruke unnskyldningen om at man skal kjøre går ikke, da det er bestilt hotellrom.

Jeg "tok" et par øl i helgen på hyttetur. Dvs, jeg tok en, åpnet den, latet som jeg drakk, og når typen var nesten ferdig med sin byttet vi flaske... om typen/sambo ikke er der, kanskje du kan alliere deg med en nær venninne / kollega?
 
Er festlokalet rett ved hotellet? Helle vann på åpen ciderboks, event alkoholfri vin over på tom flaske med vin. Det er triksene jeg kommer til å gå for.
 
Var på fest en tid tilbake hvor jeg bare drakk fancy eplejuice og ingefærøl. Tror ikke folk merka det i det hele tatt, jeg bare fylte glasset mitt innimellom og alt var fint.
(Var ikke gravid, men hadde ikke lyst til å drikke)
 
Festen skal være i lokalene til jobben. Så jeg kan stikke inn på kontoret for å trikse og mikse med drikkevarene.

Det blir kjøpt inn øl på forhånd. Men tror jeg skal dra en løgn om at jeg ikke er så glad i øl, og derfor har med egen drikke. F.eks. cider eller vin.
 
Skal i et bryllup til helga, og så lenge jeg kan bestille selv tenker jeg å be om alkoholfritt. Til middagen tenker jeg at jeg lar dem helle i vin, skåler og later som om jeg drikker :happy119 også skal jeg være toastmaster, så tenker jeg kan unnskylde med meg at jeg vil holde meg edru pga ansvaret ;)
 
Jeg gjør det så enkelt som å si at jeg har ikke lyst til å drikke alkohol i dag.
Noen maser selvfølgelig men er bare å stå på sitt, evt nevne at man synes det er skikkelig uhyggelig med sånt drikke press.

Folk får tenke sitt, jeg koser meg med alkoholfritt øl eller annet og har det fortsatt hyggelig på festen :)
 
vi skal på ferie med venner. Så må bare enten være ærlig å si jeg er gravid eller finne på noe lurt. Blir vanskelig å ha en unnskyldning hver dag i 5-6 dager, når vi til vanlig gjerne tar vin på kveldene og et par cider/rusbrus iløpet av dagen
 
Skal på blåtur med jobben på fredag, vi er ikke så mange på jobben og alle kjenner hverandre veldig godt. Så at jeg plutselig ikke kan drikke er nok ganske misstenkelig! Skulle hatt en skikkelig god dekk-historie! haha...
 
vi skal på ferie med venner. Så må bare enten være ærlig å si jeg er gravid eller finne på noe lurt. Blir vanskelig å ha en unnskyldning hver dag i 5-6 dager, når vi til vanlig gjerne tar vin på kveldene og et par cider/rusbrus iløpet av dagen
Hadde sagt det jeg. Greit i tilfelle formen er litt laber også.
 
vi skal på ferie med venner. Så må bare enten være ærlig å si jeg er gravid eller finne på noe lurt. Blir vanskelig å ha en unnskyldning hver dag i 5-6 dager, når vi til vanlig gjerne tar vin på kveldene og et par cider/rusbrus iløpet av dagen

Samme her! Er på ferie 4 dager med gjengen. Jeg bruker å snuse på fest, så jeg skal ta en tom snusboks og fylle med Onico (tobakksfri snus). Og bare si jeg har ikke lyst til å drikke noe særlig. Så hvis folka lurer på om det er fordi jeg er gravid så bare: Hallo, jeg snuser jo:greet025
 
Skal på blåtur med jobben på fredag, vi er ikke så mange på jobben og alle kjenner hverandre veldig godt. Så at jeg plutselig ikke kan drikke er nok ganske misstenkelig! Skulle hatt en skikkelig god dekk-historie! haha...
Medisiner er en kjempegod unnskyldning ;)
 
Samme her! Er på ferie 4 dager med gjengen. Jeg bruker å snuse på fest, så jeg skal ta en tom snusboks og fylle med Onico (tobakksfri snus). Og bare si jeg har ikke lyst til å drikke noe særlig. Så hvis folka lurer på om det er fordi jeg er gravid så bare: Hallo, jeg snuser jo:greet025

Genialt! :D
 
vi skal på ferie med venner. Så må bare enten være ærlig å si jeg er gravid eller finne på noe lurt. Blir vanskelig å ha en unnskyldning hver dag i 5-6 dager, når vi til vanlig gjerne tar vin på kveldene og et par cider/rusbrus iløpet av dagen
Samme skal vi. I tre uker. Så jeg må fortelle dem. Vi gjør det samme som dere: vin og øk til maten på kvelden og sånt. Jeg kan ikke juge i tre uker. :laughing002
 
Jeg sier bare at jeg ikke vil ha, men nå drikker jeg svært sjeldent alkohol :p
 
Alkoholfri vin på vanlig flaske fungerer veldig bra om man ikke skal dele med noen da ;) husk skrukork på den vanlige flasken :-o
 
Back
Topp