Hvordan hjelper man til?

mini min

Andre møte med forumet
Hei alle sammen, har sittet å lest en del innlegg her på forumet, å lurer på om noen av dere har noen tips.
Saken som er problemet er en venninne av meg, hun fikk ifjor vår en nydelig liten gutt, og bor nå alene med denne gutten. I det siste har hun tapt MANGE kilo, her snakker vi altså oppmot 20 kilo ( pluss de 16 hun la på seg under svangerskapet,men også har mistet)..

Vi som er vennene hennes blir bekymret, og vet ikke helt hvordan vi skal "konfrontere" henne med dette. På facebook skrives det også om at barnet er vanskelig å legge, i tillegg til at hun trenger råd om billig barnemat. Kan det være at barnet sover dårlig pga matmangel?! Vi vet rett og slett ikke hvordan vi kan hjelpe til her lengre..

Barnefar er helt ute av bildet.

Så det jeg rett og slett søker er litt hjelp og tips til hvordan å ta opp dette med henne på en okei måte..

Takk på forhånd.

Inviter henne på middag? Tilby dere å passe ungen? Da jeg hadde dårlig råd en liten periode mens jeg og snuppa var alene hadde jeg aldri innrømt til noen at jeg hadde dårlig råd. Jeg bare dro hjem til mamma og pappa av og til så ungen fikk ordentlig middag der. Jeg kunne godt la vær å spise selv og sa jeg spiste varmlunsj på skolen eller skulle alge mat når jeg kom hjem, så de ikke skulle fatte mistanke.. Spiste ikke selv av det vi hadde hjemme så ungen skulle få nok mat. Det er veldig skamfullt.. Ellers, så kan du jo faktisk spøøre henne om det er noe galt og uttrykke din bekymring. Og la henne skjønne at enn hvor flaut det er, så må man kanskje ta i mot hjelp noen ganger? 

Hva med å si at ei du kjenner har små som ikke spiser barnemat glass lengre og spørre om hun vil ha de?
For ellers blir de kastet liksom..
Så slår dere sammen og kjøper inn en del?
Var jo nok av folk som hamstret når det var så billig[;)][:)]

Ellers er det å ta tur på å invitere henne på middag/ lunsj.
Kanskje spandere på henne.
Ha med dere litt ekstra når dere er på besøk.

Jeg har alltid med meg ffrukt og litt mat/ kjeks osv når jeg kommer til noen og bare setter det i kjøleskapet.
Ingen som stusser på det

Tusen takk for gode råd.. :-) Det hjelper veldig, skjønner jo at dette er et sårt tema, så vi får nesten bare ta det som det kommer..

Skjønner godt at dere er bekymret!
Hvordan virker gutten hennes da?
Endten be henne på middag eller foreslå å ta med mat til henne å lage det der! Da har gutten senga si der og dere kan sitte oppe litt lengere[:)]

Det jeg gjorde (når jeg hadde råd til det) var at jeg dro på butikken å kjøpte inn masse mat. En gang innimellom. Ville ikke ta imot først, men jeg lot nå posen stå og vet det kom godt med. 

Back
Topp