Hvordan hjelper den andre foreldre til?

Hansmamma

Forelsket i forumet
Her i huset er det mannen min som tar natta siden jeg må få så mye søvn som mulig pga. alvorlig fødselsdepresjon (var innlagt). Før ga jeg pupper men måtte sitte hele natt uten søvn. Jeg hadde ikke nok melk og gutten var født for tidlig med lav fødselsvekt, dermed suget han dag og natt for å hente opp. Hadde mange netter da en 40-minutte sammehengende lur var ren luksus. Nå står jeg kun opp for å pumpe ut melk, og evnt. hjelpe med å varme mer melk (hvis gutten trenger mer) og rydder litt. Jeg er meget takknemlig at mannen min kunne gjøre dette, selv om mange fortalte meg barnet har TO foreldre, så det er vanlig at pappa også tar natta.

Innerst inni har jeg ganske dårlig samvittighet og skyldføleser. Føler at jeg belaster mannen min og ikke er en god nok mor. [:(] i tillegg er jeg superredd for at melken minkes. Vi prøvde mme i perioden jeg var innlagt. Gutten hadde så treg mage at den blåste opp som en ball[&o].

Hvordan er det hos dere? Hjelper den andre forelder dere?

Tar natt om jeg ber han om det, tar en natt i helga uansett, tar alltid storebror om han våkner på nattestid!!

Han gjør alt jeg ber han om å gjøre[:)]

Jeg gjør stort sett alt selv, han leker og snakker med henne noen ganger omdagen, ellers er det lite gitt.

vi har annenver dag.. den som ikke skal steller med mini må ta husarbeid...

Han er knallflink, over all forventning!! Tar stell og kos på natta (jeg gir kun pupp) og er veldig flink når han er hjemme etter jobb.. skifter som regel alt av bleier og koser masse med henne! Er utrolig deilig for slipper å spørre[:)]

Han gjør mye! Veldig flink med storebror, og hjelper ellers til med babyen når som helst. Passer de begge to så jeg får være sosial når som helst, sier aldri nei :)

ORIGINAL: Thea10

Jeg gjør stort sett alt selv, han leker og snakker med henne noen ganger omdagen, ellers er det lite gitt.

meen, kommer seg SAKTE men sikkert :)

tror jeg skal svare på denne en annen dag jeg !! [:'(]

ORIGINAL: Emilie 28.09.10

Nesten sånn her og. Pappaen kommer hjem fra jobb kl17 eller 18. Vi spiser middag, pupping, så har pappaen han det meste av tiden mellom kl19 og 21 (tar kveldsstellet nesten hver kveld) før pupping og legging.
I helgene går han ofte en laaang tur så jeg får hvilt meg. Har prøvd å gi mat noen netter i helgene og, men han har dels nekta flaska.

Natta tar jeg uansett hvem av barna som våkner,jeg har permisjon...

Her tar jeg nettene i uka, og han i helgene. Men to helger i mnd har han nattevakt, så det blir lite søvn på meg.
Ellers har han blitt flinkere å hjelpe til med henne på ettermiddagen i ukene (etter å ha blitt forklart maaaange ganger at jeg også blir sliten etter en dags arbeid, hun er jo min "jobb") [:)]

Han tar nattstellet så sant han ikke skal på dagvakt. Ellers hjelper han masse til, lager flasker, mater, skifter bleier, bader, tar legging, triller tur. Jeg er storfornøyd :) Vi samarbeider veldig bra synes jeg :)

ORIGINAL: KineL

for meg er det en fulltidsjobb å være hjemme med baby, derfor deler vi på stellene.

Han gjere masse![:D] Eiaste han ikkje gjere er å gå tur, bade og nattflaske når han skal på jobb!

Kjempe flink med vesla[:D]

ORIGINAL: Smulan*

ORIGINAL: KineL

for meg er det en fulltidsjobb å være hjemme med baby, derfor deler vi på stellene.

er ikke akkurat noe fri å gå hjemme med baby nei....

sier seg vel selv hvem som tar natta her[8D]

Send mannen din til meg du[8D]

typen min har skifta 2 bleier på sønnen sin[:-]
han var mer behjelpelig med dattern.

synes ikke han hjelper noe særlig til, må be han om alt hele tiden.
glad jeg ammer enda, for jeg hadde sikkert ikke fått han til å gi flaske osv.
han jobber, men det er ikke dermed sagt at han er fritatt for alt i heimen.
jeg er alt for snill[&o] å bør be han ta seg sammen og få rævva i gir.
ser ofte på meg selv som alenemamma for 2 små barn. helgene tar jeg begge to fordi han snorker og jeg gidder ikke
å bruke en halv dag på å vekke dyret.
så hvordan den andre foreldren hjelper til?? ikke stort. han våkner ikke av baby callen om nattan og isteden for at jeg skal bruke et kvarter på å vekke han og deretter si hva han må gjøre enda han har hvert pappa i snart 2 år, så gjør jeg det selv.[&o]
merker at han har skjønt at det snart er alvor, for jeg flytter nemmelig snart ut om det fortsetter. så nå har han dukket opp midt i kveldstellet på ungene for å ta over osv.
men kjenner jeg han rett....varer det en uke.

Lykkepia: har vi like sovemonstrer til mannfolk?[:@]

ORIGINAL: Lykkepia

Her jobber gubben utrolig mye og sovner etter at gutten har lagt seg. Jeg tar natta , har ikke fått hjelp EN eneste natt i løpet av denne tida. Men det er egentlig fordi at jeg sover utrolig lett , så jeg får ikke sove uansett om han skal stå opp og lage melk og gi han mat. Hver lyd våkner jeg av , nesten ikke å overdrive.

Pluss at gubben står opp klokka fem , og trenger mye søvn. Jeg er en person som ikke trenger såå mye søvn og jeg er nå heldig med at gutten min sover fra 20 til ca 2 -3 , kaaan bli 4 til og med. Også er det 4 -5 timer til!

PLUUUSS , at gubben faktisk er umulig å vekke! Det er helt utrolig så godt sovehjerte han har[8D]
Så jeg orker ikke stå og skrike og vekke han!

som å høre meg selv snakke...:p
her sover mannen i dyp dyp koma, og er så og si umulig å vekke. han vokner ikke hvis hun hyler skikkelig høyt og lenge heller. det bekymrer meg litt. Får meg ikke til å ha lyst til å dra vekk en kveld og la han ha ansvaret alene når han ikke greier å vokne når hun gråter!

Gjør det meste selv, hender han tar et måltid på kvelden, og en søndagsmorran som regel..

ORIGINAL: *Prinsessa

Send mannen din til meg du[8D]

typen min har skifta 2 bleier på sønnen sin[:-]
han var mer behjelpelig med dattern.

synes ikke han hjelper noe særlig til, må be han om alt hele tiden.
glad jeg ammer enda, for jeg hadde sikkert ikke fått han til å gi flaske osv.
han jobber, men det er ikke dermed sagt at han er fritatt for alt i heimen.
jeg er alt for snill[&o] å bør be han ta seg sammen og få rævva i gir.
ser ofte på meg selv som alenemamma for 2 små barn. helgene tar jeg begge to fordi han snorker og jeg gidder ikke
å bruke en halv dag på å vekke dyret.
så hvordan den andre foreldren hjelper til?? ikke stort. han våkner ikke av baby callen om nattan og isteden for at jeg skal bruke et kvarter på å vekke han og deretter si hva han må gjøre enda han har hvert pappa i snart 2 år, så gjør jeg det selv.[&o]
merker at han har skjønt at det snart er alvor, for jeg flytter nemmelig snart ut om det fortsetter. så nå har han dukket opp midt i kveldstellet på ungene for å ta over osv.
men kjenner jeg han rett....varer det en uke.

Lykkepia: har vi like sovemonstrer til mannfolk?[:@]

Er som å høre sånn det er her jo [:'(]

Back
Topp