Hvordan henger man opp persienner?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Noen som har gjort det selv eller har en gubbe som kan fortelle meg hvordan jeg egentlig fester persiennene til disse festene? Jeg skjønner ikke bruksanvisninga, den var vanskelig å skjønne, helt uten ord og nesten uten bilder. :S 

Skal jeg ta av disse plast-greiene som er på endene av persiennen?
Jeg har skrudd bare det ene festet på også, for jeg er usikker på hvor mye plass jeg må beregne på den andre siden, siden jeg ikke vet hvordan den ser ut når den er festet, om den er helt klemt innpå det festet eller om det er mellomrom? Føler meg litt udugelig akkurat nå, og har vondt i hodet... 

Vi har skrudd festene i vinduskarmen (den øverste karmen), og på våre persienner skal man hvertfall omtrent bare vippe de på plass, rundt de festene. 

Fru H skrev:
Vi har skrudd festene i vinduskarmen (den øverste karmen), og på våre persienner skal man hvertfall omtrent bare vippe de på plass, rundt de festene. 

Jeg tror det er det man skal gjøre, men jeg skjønner ikke helt hvordan det blir i praksis. :S
Det er KID-persienner, om det har noe å si. 

HM. 
Rart. Det har vært ganske forståelig på de bruksanvisningene vi har fått hvertfall...

Seriøst, jeg klarer ikke! Det er jo ingenting å hekte dem fast på for å kunne vippe dem på plass!

Blir skikkelig frustrert nå, og jeg har mistet følelsen i armene mine for lenge siden... 

Hvordan ser de festene ut da? De vi har hengt opp har hvertfall vært ganske flate, men hatt "kroker" som så vidt stikker ut. Så har det bare vært å hekte på oversiden av persiennen som er åpen på en måte...

Back
Topp