Hvordan henge opp 'roll up'-gardiner?

Isthabeth

Forumet er livet
Jeg gikk på det utrolig fantastiske tilbudet til jotex for et par uker siden, der alle gardiner av den typen var på salg. I dag kom herligheten, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal henge de opp? De henger rett ned,og så er det en snor foran og bak i hver ende. Ingenting jeg har prøvd til nå er noe særlig vakkert. Noen tips?

Er det en sånn du kan tre på vanlig gardinstang? 
Da er det jo bare å tre den på, rulle gardinen fra bunnen av så langt opp du ønsker og så knyte en fin sløyfe på hver side av gardinen :)

Hvis det er lift er det er sabla styr.. Jeg har gitt opp lift - skjønner ikke bæret..

Kan tre den på vanlig gardinstang, men det er ikke så lett å rulle den pent nede. Det blir så slaskete.

Da skal ikkje vera noke stang nede, men eg har tenkt å laga da sjøl.. synes og at den blei litt merkelig nede.. Men eg måtte rulla den mykje opp siden glaset mitt bare er 1 m då, kanskje da er derfor..

IsThaBeth skrev:
Skal ikke ha noe stang eller noe nede, som en ruller den opp rundt?

På den jeg har er det mulig å tre inn en pinne nede, det har jeg gjort. Da holder den seg bedre i fasong og det blir ikke noen "knekk" på midten :)

Hm. Ingen stang altså, men gardinene er laget med så bredd legg(?) nede at det er plass til det. Nød lærer naken kvinne å spinne, så jeg tok pappesken som fulgte med, og klippet remser av pappen og la inn nederst. Da ble det, ikke vakkert, men penere

Back
Topp