Hvordan har mannen tatt det?

LadyZ

Gift med forumet
Uff... sitter her med tårer i øynene nå. Min kjære klarer ikke glede seg over graviditeten ennå. Han sier det ikke har gått opp for han. Nå hadde vi akkurat en diskusjon der jeg sa at jeg ville fortelle mine foreldre om det i uke 8 og andre i uke 12. Han mener både uke 8 og uke 12 er alt for tidlig. Det som kom frem til slutt var at han var redd ting skulle komme ut på facebook sånn at han en dag kom på jobb og kolegaene sa gratulerer.
Jeg mener han ikke kan nekte meg å si det til folk i uke 12. Da er vi jo over den magiske grensen... Og ønsker han å si det senere, så dumt for han om det da kommer ut på facebook. "Får de på jobben vite det gjennom facebook blir jeg forbanna" var det siste han sa før han nå gikk i dusjen!

hem...den der var litt vansklig synes jeg...
vet ikke helt hva jeg skal si til det,men jeg tror at hvis det hadde vært meg,hadde vi måttet møttes på halvveien og blitt enige om når det skal fortelles.

selv har vi allerede fortalt det til foreldrene våre og de nærmeste vennene... ville jo egentlig ventet nærmere 12 uker,men hemmeligheten brant så fryktelig i munnen vår så vi klarte ikke la være.

vi har gitt klar beskjed til de som vet det at det ikke skal sies videre og ikkke skrives noe om på nettet... og vi har også vært veldig påpasselig å si det at det er veldig tidlig ennåå og at alt kan skje..

huffda...domt at han tar det sånn...:( men enn hviss du begynner å få mage da? ska du ikke kunne si noe da heller?

håper det går opp for han å at dere kan si det i uke 12 i allefall=)

mannen her tok de jo selfølgelig med glede:) var jo planlagt i 7mnd så=)

tror ofte gutta har et litt annerledes syn på det. nå vet jeg ikke om dere har barn fra før, men særlig hvis det er 1. gang tror jeg mange har vanskelig å forholde seg til det. Vanskelig å forestille seg. Tror nok at etter som tiden går og dere har vært på ul og magen vokser, så blir det hele mer virkelig, og da spørs det nok ikke om han snur litt og har lyst til å fortelle det likevel.

ORIGINAL: håperpå2010

tror ofte gutta har et litt annerledes syn på det. nå vet jeg ikke om dere har barn fra før, men særlig hvis det er 1. gang tror jeg mange har vanskelig å forholde seg til det. Vanskelig å forestille seg. Tror nok at etter som tiden går og dere har vært på ul og magen vokser, så blir det hele mer virkelig, og da spørs det nok ikke om han snur litt og har lyst til å fortelle det likevel.

Ja, jeg tror i grunnen det.... Tar nok litt lengere tid før det synker inn. Er vårt første, og det klaffet alt i PP3. Vi hadde nok også trodd det skulle ta litt lengere tid.

Han tar det supert, i og med at dette er kjempeplanlagt!

"Nå er tiden inne for at vi skal stifte familie. Det er meningen det skal skje nå!"
[:)]

Eneste er at han syns det er ekkelt å skal må stikke tissemann inn i tissehøna [8D] hehehe....
"Tenk om jeg kommer borti" [;)]

Kjære deg,
Første gang jeg var gravid var samboeren min på akkurat samme måte. Kanskje hakke verre.
Men til slutt var det han som gledet seg mest. Han var ivrigst på å få fortalt alle rundt han
om den store nyheten. Så dette går nok fort over :)

Klem til deg[:)]

Huff, trist at det skal være sånn..

Min kjære ble veldig satt ut det dette ikke var planlagt, men gleder seg veldig nå. Kommer og holder rundt meg og stryker meg på magen. Gleder seg veldig til jeg får mage [:)]

Ellers så er han veldig forståelsesfull og venter med å fortelle det til jeg er helt klar for å fortelle det til mine foreldre. Han mener at de skal vite det først, siden det er jeg som bærer barnet fram.. Litt rar min kjære, men veldig omtenksom av seg

Du skal se han tenker annerledes når han får litt tid til å la det synke inn, og har vent seg til tanken [:)][:)]

ORIGINAL: HøstVinterMamma

Du skal se han tenker annerledes når han får litt tid til å la det synke inn, og har vent seg til tanken [:)][:)]

Det tror jeg også. La ham få noen dager på seg til å venne seg til tanken, så tar han sikkert til fornuft. Når han bare får tenkt seg litt om forstår han vel at dere ikke kan holde det hemmelig helt til fødselen.[8D]

Hvis han ikke tenker annerledes om et par uker, så ville jeg bestilt ganske tidlig time til jordmor eller lege. Kanskje det vil være bra for ham å snakke om graviditeten med en tredje person, det er mange som synes det blir mer virkelig da. Tanker og følelser rundt det å skulle få barn er typiske tema å snakke om på første kontroll.[:)]

Tror kanskje det er helt normalt jeg... Som du sier så skjedde det fort, i 3 PP og han har kanskje blitt "tatt litt på senga" siden det gikk så fort...
Så er det nok en skremmende tanke,at han får forpliktelser resten av livet, tror et kan skremme mange mannfolk... Tror bare han trenger mer tid på seg til at det synker inn[:)] Går nok helt fint[:)]

Mannen her er veldig glad, å gleder seg enormt, samtidig som vi holder gleden godt igjen, har prøvd i godt over 2 år og i tillegg mista før, så vi tør ikke ta av enda[:)]

Du skal se det går bra[:)]

Back
Topp