Hvordan har du det??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Føler det går veldig greit :) bekkenløsninga klarer jeg å leve med fordi jeg har fått bekkenbelte og går til fysio :) ellers er føler jeg meg i form, bare litt mer trøtt enn vanlig :) Følelsesmessig så er jeg opp og ned, noen ganger er dagene skikkelig dritt og er mye lei meg og skjønner ikke hvordan i all verden vi skal klare å få gjort klart alt og synes det å få barn er kjempe skummelt, og andre dager føler jeg at vi kan klare alt! :) Veldig rart det der :) Gleder og gruer meg på samma tid også :) Å være gravid er ikke bare bare har jeg funnet ut :D

Synes det går veldig fint nå... Sliter fortsatt med en del hodepine, og noe vondt i bekkenet innimellom... Merker også at jeg fort blir sliten, men alt det er overkommelig... Nyter å gå rundt med struttende mage og kjenne det rører på seg hver dag nå :)

Føler meg generelt ganske bra! Kvalmen er for det meste borte, men plutselig kan jeg få en dag med kvalme og oppkast. Men den forsvinner dagen etter:) Ellers stresser jeg en del og griner mye:( Veldig irriterende! Ikke noe jeg er vandt med, men tror mannen foretrekker en trist kone enn en sinna en;)

Kunne vore bedre her.. Har hatt mye plager og har fortsatt ein del plager. Og med 2 barn fra før som krever sitt og ein mann som jobber mye blir dagene veldig lange. Føler meg veldig handikappa med ryggplager så veldig hjelpesløs alene. Og mannen min må ordne alt før han går stakkars :/ mye trist og gleder meg mest til alt er over nå. Går heldigvis fort. Og barna mine er heldigvis flinke og hjelper meg. Dagens klaging ! :p sikkert noen som har det værre.. Så kan vell ikkje klage for mye

Her går det veldig bra :) ingen plager *bank i bordet*!! Jobber 100%, og har det veldig travelt og gøy på jobb om dagen, sover godt om natta, normal matlyst, sosial på kveldstid, gleder meg over lillegutt i magen og livstegn i form av spark hver dag ❤️ i tillegg er mannen helt fantastisk, som vanlig! har ingenting å klage på :D

Jeg har det helt greit egentlig, men nå om dagen har jeg bare lyst på ting jeg ikke skal ha i meg. I hovedsak sukkerholdige ting og spekekjøtt. Spekekjøtt klarer jeg å ligge unna, men sukkeret er værre...

Takk som spør ;) Det går, ut i fra forutsetningene, veldig bra! :) formen er veldig fin, er bare bekkenet som ikke vil samarbeide!

Bedre.... Men kan enda være kvalm helt plutselig :-/ og så har jeg mye halsbrann!! :( så går mot 100%sykemelding no...

Formen er fin, men begynner å stresse VELDIG med at jeg ikke har kjent noen tydelige spark enda... Er 18+4 i dag :/

Sliter med mye dårlige dager iforhold til min kroniske sykdom, men det går igrunn greit. Tar dagene rolig, sover når minste sover luren sin, og tar ungene med på aktiviteter hvor de kan herje, og jeg kan sitte og se på innimellom :)

Deilig å kjenne spark hver dag nå, selv om det ikke er regelmessig eller så kraftig enda :)

Går i grunn greit! Merker at jeg er mye mer sliten nå og orker mindre, og min 5 og 2 åring krever jo sitt! Er i full jobb og er overrasket over en sjef (ny) som tilrettelegger uten at jeg ber om det (hjemmekontor, fri til yoga o.l). :)
Gleder meg endelig over å være gravid (tatt lang tid fordi det var skikkelig ikke-planlagt og langt unna "planen") og vet det er siste gang så prøver å bare nyte rett og slett! :)
Tenker mye på kusina mi som blør mye og nå er fullstendig sengeliggende i håp om å gå til 35 uker - hun er 21 uker nå.. Sammenlignet har jeg det bare gull..

Formen er bedre. Men fortsatt dårlig på morgenen om jeg gjør for mye. Er også avhengig av en powernap på dagtid skal jeg fungere utover ettermiddag/kveld. I går la jeg meg klokken 19.00.

Jeg har det fint, og har vært fin hele veien. Kjenner det i bekkenet etter en gåtur, og kjenner det også etter en arbeidsdag, men ikke noe som er plagsomt enda. Akkurat nå er jeg forkjøla, og merker jeg blir fort sliten.
Jeg ligger akkurat på grensen til svangerskapsdiabetes, så holder på å være flink med alt søtt- ikke så lett da jeg aldri har trengt å tenke over hva jeg spiser før, men har kutta ut cola/brus og sjokolade (ååååh)!!!! Skal på ny kontroll i desember.
Jeg har også periondontitt fra før, og var på kontroll i forrige uke etter en operasjon for et år siden. Jeg har kraftig betennelse i tannkjøttet og må starte med behandling hos tannpleier. Betennelse kan føre til lav fødselsvekt og for tidlig fødsel, så her må man bare gå jevnlig frem til fødsel..Jeg blir jo litt nedfor med tanke på betennelsen og mulig svangerskapsdiabetes, men prøver så godt jeg kan å være flink nå...

Last edited:
Har det helt greit :) Er fortsatt endel sliten, og til tider dårlig matlyst :p Går faktisk helt greit å ha praksis når jeg har vært så utrolig heldig å komme til et bra praksissted og få en kontaktsykepleier som forstår og tar hensyn! Må ofte sette meg ned pga svimmelhet, men hun bruker be meg sette meg ned før jeg selv kjenner jeg er dårlig xp Hjemme går det meste bra og, mannfolket er utrolig flink til å ta sin del og vel så det, både med husarbeid og med guttungen på 4år :)
Svigermor unngår jeg å syte til for hun blir så fort bekymra, som den engelen hun er! den dama er bare utrolig:Heartpink
Psykisk sliter jeg nok litt, er litt nedstemt og tenker mye på tunge ting for tiden. Tenker ta det opp på neste kontroll. Det lå nok litt i kortene, etter forrige svangerskap som ikke var så greit. At jeg ikke har foreldre og søsken osv.

Etter å ha vært forkjølet i to uker begynner endelig energnivået å øke. Sliter med bekken og rygg, og det er mye jeg må ligge unna av bevegelser etc som hemmer forholdet mitt med toåringen. Men jeg vet det er midlertidig og at hun og jeg får masse tid til lek og moro når lillesøster er født. Gruer meg sykt til is på bakken, men prøver å fokusere på at det snart er jul <3

Her er det berre velstand om dagen. Kvalmen er over (så sant eg huskar å ete), eg har ikkje hatt migreneanfall på sikkert 5-6 veker (før sv.skap vanlegvis 1-3 dagar pr veke i snitt), har irritabel tarm og gjekk før svangerskapet på diett, men no tåler eg alt mulig. Deilig å sleppe å tenke på mat og tilpassing heile tida.

Bekkenet skranglar, men det har det gjort av og på i snart 11 år. Er ikkje noko verre enn sist.

Har hatt eksamen nr 1 og 2 av 4 denne veka, og føler det har gått tålig bra. Stolt over å klare dette semesteret til tross for laber form i august-oktober.

Skal ta meg ein lur no, så er eg klar for klubb i kveld (er litt trøtt framleis, men på langt nær like ille som for nokre veker sidan). Og mannen har fått tilbud om jobb 30 min unna med buss (no brukar han nesten 1,5 t kvar veg). Berre fryd her, babyen sprellar og kosar seg.

Her er det berre velstand om dagen. Kvalmen er over (så sant eg huskar å ete), eg har ikkje hatt migreneanfall på sikkert 5-6 veker (før sv.skap vanlegvis 1-3 dagar pr veke i snitt), har irritabel tarm og gjekk før svangerskapet på diett, men no tåler eg alt mulig. Deilig å sleppe å tenke på mat og tilpassing heile tida.

Bekkenet skranglar, men det har det gjort av og på i snart 11 år. Er ikkje noko verre enn sist.

Har hatt eksamen nr 1 og 2 av 4 denne veka, og føler det har gått tålig bra. Stolt over å klare dette semesteret til tross for laber form i august-oktober.

Skal ta meg ein lur no, så er eg klar for klubb i kveld (er litt trøtt framleis, men på langt nær like ille som for nokre veker sidan). Og mannen har fått tilbud om jobb 30 min unna med buss (no brukar han nesten 1,5 t kvar veg). Berre fryd her, babyen sprellar og kosar seg.
Jeg har også IBS, men etter jeg ble gravid tåler jeg plutselig alt igjen :) kjempedeilig! Kan endelig spise epler :P hva tror du er årsaken til dette?

Back
Topp