Hvordan har du det no?

Linnsi86

Glad i forumet
Hei jenter. Vesla er 3 dager gammel.
Det går egentlig greit. Trener meg på å amme henne,begynner å komme mer melk no. Ellers er det mye soving og kos. Jeg har veldig lite energi.
Jeg er ganske så hoven og sår i høna.
Hele venstre siden av meg er litt nummen og føles litt rar. Epiduralen sin feil vil jeg tro!?! Eller er jeg hoven i bena og fingrene. Kjenner jo jeg hadde en lang fødsel 14 timer.. Men
Formen kommer seg! Så hva med dere? Mye smerter? Tips vi kan dele med hverandre?

Jeg var også fryktelig sår og hoven i underetasjen. Mitt tips i den sammenheng ; hver gang du har vært på toalettet så hopp i dusjen og spyl med vann nedentil. Mye mer skånsomt enn å tørke med papir.

Ellers ; drikk mye, helst vann. Og spis godt og helst sunt - du trenger ekstra energi til ammingen. Og hvil og kos så mye du kan :-)

Så bra at det går fint med dag! Mi lille er 19 dager og ting begynner å bli rutine og komme på plass.... Dagene etter fødsel var støl, øm og slitsomt! Men etterhvert blir alt mye bedre! Man blir mer selvsikker og får mer dreisen på ting!!
Lykke til, nyt tiden og kos deg ❤️

Idag er Brage 11dager og eneste rutinen vi har er at det er ingen! Endres hver dag nesten.

Er fortsatt litt øm i høna, men det er vel pga stingene. Ikke deilig og reise seg fra dype stoler eller sofa. Idag har jeg blitt plaga så veldig av luftsmerter i magen, litt rart siden jeg ikke har hatt problemer magen.

Men en ting jeg lurer på, har ikke hatt noen merkbare etterrier, men idag da jeg pumpet så fikk jeg sterke smerter nede ved symfysen og korsryggen. Kan det være det? Så rart at det først kom nå evt. Ga seg ikke på 30min.. Noen med erfaringer?

Så bra at formen kommer seg :) høna roer seg ganske kjapt, iallefall gjorde den det hos meg, men jeg ble ikke klipt og hadde kun pyntesting. Lille her er 18 dager og begynner å vise tegn til kolikk. Det var min største frykt, men vi får bare ta en dag av gangen. Rutiner har vi ikke helt funnet enda, så gleder meg til det begynner å falle på plass :)

Så bra at formen kommer seg :) høna roer seg ganske kjapt, iallefall gjorde den det hos meg, men jeg ble ikke klipt og hadde kun pyntesting. Lille her er 18 dager og begynner å vise tegn til kolikk. Det var min største frykt, men vi får bare ta en dag av gangen. Rutiner har vi ikke helt funnet enda, så gleder meg til det begynner å falle på plass :)
Hvilke tegn til kolikk har dere? Begynner å få mistanke her og:( Hun er 20 dager og det begynner alltid på kvelden og ganske akutt.

Hvilke tegn til kolikk har dere? Begynner å få mistanke her og:( Hun er 20 dager og det begynner alltid på kvelden og ganske akutt.

Her er det ubehag nesten hele dagen. Etter måltid er det gråting og ubehag, tar laaang tid å roe ned og når hun endelig roer seg/ sovner så er det snart tid for mat igjen. Jeg skal ta det opp med helsesøster til uken, for det kan være melkeallergi eller noe i den duren. Hun får nesten bare mme for jeg får bare pumpet ut til ca et måltid pr dag. Kjempevanskelig å vite hva man skal gjøre når de er så urolige :(

Hadde keisersnitt, så de to første dagene klarte jeg så vidt å komme opp av senga. Første dobesøk holdt jeg på å besvime selv med to jordmødre på hver arm. Men nå er vesla 1 mnd idag, og jeg har det ganske bra, men er fortsatt innmari øm i såret. Ellers har hun fått en fin rytme på døgnet, og på kvelden får hun mme som siste måltid, og da er hun fornøyd og sover gjennom natta :)

Her er det ubehag nesten hele dagen. Etter måltid er det gråting og ubehag, tar laaang tid å roe ned og når hun endelig roer seg/ sovner så er det snart tid for mat igjen. Jeg skal ta det opp med helsesøster til uken, for det kan være melkeallergi eller noe i den duren. Hun får nesten bare mme for jeg får bare pumpet ut til ca et måltid pr dag. Kjempevanskelig å vite hva man skal gjøre når de er så urolige :(
Det er det vanskeligste med hele mammarollen synes jeg. Det å ikke vite hva man kan gjøre for at de skal føle seg bedre:(

Min kar er bare to og en halv dag gammel.. Men fysja meg så mye tid man får til å tenke når man ligger aleine på sykehuset! Gleder meg fælt til å dra hjem i morgen og virkelig starte mammalivet, sammen med pappan. Kjenner jeg savner han fælt. Kommer nesten en tåre når jeg tenker på det nå. Sliter veldig med å sove på natta spesielt, har sovet mest på dagtid imellom besøk osv. Mini har vært veldig urolig og utrøstelig de to første nettene, så er spent på i natt. Nå sover han på puppen, skulle vel sikkert prøvd å sove jeg og men har bare ikke lyst :-) Føler meg vel bare litt ensom og forlatt når det er så stille her.
Høna mi har det forresten fint såvidt jeg vet. Ble klippet så det er jo selvfølgelig ømt og jævlig. Men blør mindre og mindre for hver gang jeg er på do. Puppa derimot.. Fyttikatta så vond de er.. Renner jo melk hele tia haha.. Alle klærne mine er skitne også. Mannen tok hjem skittentøyet og jeg hadde bare den ene genseren jeg hadde på meg, ei hvit tskjorte. Den klarte jeg å legge i bæsjebleia til mini. ^^

Baby er tre uker og jeg begynner å merke underskuddet på søvn. Har kort lunte og griner for ingenting. Ellers har renselsen så og si gitt seg og det er ikke så ømt og vondt etter fødselen lenger. Sliter med overfylt blære etter epidural. Er det noen andre av dere som opplever det?

Back
Topp