hvordan har du det idag?

frk88

Blir kjent med forumet
ja, hvordan har du det idag?

husker du på å tenke på deg selv oppi trassalderen?

her går det i hundreogti om dagen, skravla går, og her merkes det att han begynner å bli mer gutt, mindre avhenging av sin mor, og heller mer "kjajej sjøl" hehe...

her har han også kommet på att han skal på do, og ved første forsøk tissa han =) KJEMPE BRA :) hehe...

a mor, er hormonell og sliten om dagen, så det er ikke lett å finne tid til seg selv midt oppi alt detta =) hehe...
men tiden etter 1900 er MAMMATID!!! hehe =)

håper vi kommer sterke tilbake jenter =) tiltross for mindre tid nå =)

Her går det bra!
Will er jo en grei gutt og har alltid vært humørfylt og lett å ha med å gjøre. Dog ser jeg jo at han kan trasse noe inni granskauen når han først gjør det! Men språket er begynt å bli bra, så han skjønner det meste av hvordan verden fungerer (på en 2,5-årings nivå og forutsetninger, selvsagt). 
Angående mammatid er vi inne i en fase hvor det er litt lite av det, for jeg jobber fullt og han har nå en periode hvor han står opp ørtifjørti ganger etter han er lagt og har tusen unnskyldninger på lager slik at vi må komme.
"Mamma, har tissa masse i bleia!"
"Tisse på do!"
"Er så tørst!"
"Må tørke!" (snørr)

.. and so on. Kjenner jo tålmodigheten får seg en skikkelig gjennomgang, men når det gjelder det der holder jeg på prinsippene. Han sovner tilslutt, så mor og far vinner!
Men jeg synes 2-årsalderen er herlig. Han kan så mye og det er moro at han er blitt en liten person vi kan snakke med, leke med og gjøre ting med. Kunne hatt en 2-åring for alltid - ihvertfall over lang tid! 

Jeg er konstant enten trøtt eller høy på kaffe men ellers går det bra :D Linnea er som 2 åringer flest, en utforsker med enorm vilje <3 Linus sover, spiser og bæsjer :P Klart det er slitsomt, idag starta dagen før fuglene feis. Men det går jo over! Dessuten går det ikke ann å være sur og sliten med så herlige, blide unger rundt seg <3

koselig tråd :)

Vi har det kjempefint, kunne også hatt en 2-åring for alltid!! elsker det!
savner ikke babytida, så d kommer ikke en til baby her på laaaaaaaaaaaang stund :P
hun er ganske sta, trasser endel, men mest av alt er hun bare herlig og kjempe flink! :D

godt å høre att alle har det bra =)

tiltross for de daglidagse utfordringene vi har =)

dere er alle supermammaer =) det er hvertfall sikkert =)

nå går vi mot sommeren, og da blir det mer tid ute, mer kos, og noen fortsetter dotreningen, og noen blir tørre, eller kanskje alt er det =)

tenk på det, om ikke så lenge til er gulla våres alt 3år, hvor ble tiden av??

tar meg selv i å tenke, hva gjorde jeg egentlig for 3 år siden, hva gjorde jeg før jeg fant ut jeg var gravid? var livet mitt så perfekt som jeg mente???
livet kunne ikke hvert bedre enn det, det er idag. selvfølgelig følger det med seg mange utfordringer med små barn i hus. jeg er nok ingen samfunnsperfekt mamma, men jeg gjør det beste jeg kan =) ingen ting er bedre enn det =)

håper helga har vært knall og att dere fåren knall start på uka =)

Vi har det veldig bra! Vi storkoser oss som en familie på 4!
Det er jo veldig travelt da, med en 2 åring som maser og maser og maser og maser og maser og maser (you get the point??) hehe og en liten baby som krever sitt.. men kunne aldri byttet om på det!

men det er så hærlig å se hvor god Emma er med Helena, hvis hun griner i sengen så sier Emma: Mamma, Helena griner.. skyndt deg mamma!!! :)
og hun koser og legger leker inntil hun for å "leke" med hun osv.. sååå hærlig!

Og Helena har begynt å bli litt mindre avhengig av meg, no kan hun liksom ligge på leketeppe for seg selv i 10 minutter uten å grine :)

Men må si det er uvandt å gå fra en 100% flaske baby (Emma) til en baby som nekter å ta smokk og ikke vil ha flaske, men KUN PUPPEN!!! så jeg gleder meg veldig til jeg kan gå ut av huset uten en på slep igjen! hehe :)

Nå ser vi veldig fram til å flytte inn i huset vårt etter sommeren!! (må si det begynner å tære på tålmodigheten min å bo på 46 kvadrat altså!!!!)

Her går det egentlig veldig bra, selvfølgelig er det travelt til tider med litt trass fra begge to, men heldigvis sjeldent de trasser samtidig da.Syns og denne alderen er helt fantastisk, de oppdager så mye nå og forstår stadig mer. Her en morgen stod jeg og gjorde meg klar til å dra på jobb og Emma våknet og jeg sa jeg skulle på jobb, og da spurte hun; Mamma fjy oppi lufta? :-)
 Syns det og er deilig med å bo sånn vi bor, her i nabolaget er det sikkert 30 barn i alderen 8 år og nedover å leke med. Vi går inn hos hverandre og har virklig et godt navbolag som gjør at man får et pust i bakken innimellom ved at de stort sett er veldig opptatt med å leke med hvernadre.

Grattis med ny spire forresten frk88 =))))

Back
Topp