Hvordan har det gått på TUL

Peanut2018

Gift med forumet
Septemberbarna 2019
Hei, tenkte det hadde vært koselig å hatt en felles tråd om hvordan det var på tul. Fikk man sett et bankende hjerte? Kanskje var det to der? Kjenner jeg er selv veldig spent på å få se den lille i magen, men i mens jeg venter hadde det vært veldig kjekt å få høre om deres første møte. :love017
 
Bestilte akkurat tul til i morgen:) Symptomene kommer og går så veldig, så trenger å vite.
 
Jeg hadde TUL 6+0 pga blødninger, men kan ikke anbefale å dra så tidlig hvis det ikke er noe spesielt. Så ingenting selv, men legen så bankende hjerte, så det var betryggende. Vurderer en til TUL før OUL for å selv kunne se at alt står bra til, men venter til det er litt mer å se på :p
 
4 uker og 5 dager igjen :hilarious: utålmodig !
 
Så et bankende hjerte på tul igår:Heartred Ble i tillegg satt frem fra 6+5 til 7+1:love2
 
Jeg hadde TUL 6+0 pga blødninger, men kan ikke anbefale å dra så tidlig hvis det ikke er noe spesielt. Så ingenting selv, men legen så bankende hjerte, så det var betryggende. Vurderer en til TUL før OUL for å selv kunne se at alt står bra til, men venter til det er litt mer å se på :p
Fikk du henvisning til TUL pga blødning eller bestilte du privat? Legen min mente det ikke var vits i å ta ultralyd nå, pga blødning, kun måle HCG. Lurer på om jeg skal bestille privat time
 
Privat tul når jeg trodde jeg var i uke 7, så ingen bankende hjerte og det ble målt til ca uke 4. Dro på ny etter ca 2 uker, da jeg følte jeg måtte se noe. Ble målt til 6+5, og vi så hjerteslag:Heartred
 
Fikk du henvisning til TUL pga blødning eller bestilte du privat? Legen min mente det ikke var vits i å ta ultralyd nå, pga blødning, kun måle HCG. Lurer på om jeg skal bestille privat time

Ja jeg fikk henvisning, men først etter legen hadde målt at HCG fortsatte å stige. Kan kanskje være litt forskjellig fra lege til lege. Jeg var redd for MA og exu i tillegg til SA, så klarte ikke å slå meg til ro med bare hcgprøve. Men tror egentlig at «riktig» HCG-stigning er et ganske sikkert tegn på at alt er bra. Jeg blødde også veldig mye, så ville vite hvor alt kom ifra...
 
Jeg skal nå på tirsdag, gruer meg litt. Har hatt småblødninger i 8 dager nå, så er veldig spent på om det er noe der:confused:
 
Var på TUL 7+1. Fikk se en liten strek med et bankende hjerte ❤️
 
Har bestilt meg tul privat til det som vil da være ca 8+1, mulig jeg flytter den litt frem, usikker på om jeg klarer å vente tre uker...:nailbiting:
 
Skal ha når jeg er ca 10 uker på vei , 4 uker igjen i morgen :headphone: tiden går så saaaaakte !:hilarious: 18 februar kan bare komme nå!
 
Jeg var på tul onsdagen som var. Fikk ikke henvisning til sykehuset av fastlegen, «kun» HCG-måling siden jeg var såpass tidlig, og siden frøken utålmodig her ikke klarte å slå seg til ro med det, så ordnet jeg meg en privat ul samme ettermiddagen... :shy: Den viste en søt liten bønnelignende sak med sterke hjerteslag. :Heartred
 

Vedlegg

  • 3E8B8573-D4D8-4374-B386-C4336DFC6A0C.jpeg
    3E8B8573-D4D8-4374-B386-C4336DFC6A0C.jpeg
    571,2 KB · Visninger: 107
Fikk se et bankende hjerte forrige onsdag, ca 6+5 :Heartred
Skal på ny ul om en uke, da er jeg ca 8+3 :happy: da er det nok lettere å måle hvor langt jeg faktisk er på vei
 
Jeg skal nå på tirsdag, gruer meg litt. Har hatt småblødninger i 8 dager nå, så er veldig spent på om det er noe der:confused:
Hatt mange småblødninger (egentlig bare på papiret etter dobesøk), ultralyd på torsdag. Så kjenner på det samme som deg! Krysser fingrene for at vi får se hjerteslag begge to :)
 
Skal på tidlig ultralyd 7+3 i første omgang (om to uker) grunnet genetisk tilstand som øker risikoen for spontanabort. Gruer meg egentlig skikkelig men det får bære eller briste
Dersom fosteret lever, blir det ny ultralyd i uke 12.
 
Back
Topp