Hvordan har dere tenkt å fortelle det?

Når har dere tenkt til å fortelle? Vi tenkte (som sikkert de fleste med termin rundt denne tiden :hilarious:) å fortelle det rundt jul, men det ble til at de aller nærmeste (foreldre og søsken) allerede vet det. Vi har ingen planer om å annonsere det veldig offentlig (feks fb) i det hele tatt egentlig, men nå frister det veldig å fortelle det til «resten» (besteforeldre, tanter, venner osv) etter TUL i uke 7. Og da er det så godt som offentlig da vi ikke kommer til å be dem om å holde det hemmelig. Er det veldig tidlig? Virker som «ingen» forteller det allerede da. Har hørt at du er minst like «sikker» etter å ha sett liv på TUL, som du er hvis du er over 12 uker, og det gir jo forsåvidt mening det, da antall uker heller ikke er en garanti? Ble et veldig langt spørsmål dette, men lurer egentlig bare på når dere tenker å fortelle :hilarious:
 
Når har dere tenkt til å fortelle? Vi tenkte (som sikkert de fleste med termin rundt denne tiden :hilarious:) å fortelle det rundt jul, men det ble til at de aller nærmeste (foreldre og søsken) allerede vet det. Vi har ingen planer om å annonsere det veldig offentlig (feks fb) i det hele tatt egentlig, men nå frister det veldig å fortelle det til «resten» (besteforeldre, tanter, venner osv) etter TUL i uke 7. Og da er det så godt som offentlig da vi ikke kommer til å be dem om å holde det hemmelig. Er det veldig tidlig? Virker som «ingen» forteller det allerede da. Har hørt at du er minst like «sikker» etter å ha sett liv på TUL, som du er hvis du er over 12 uker, og det gir jo forsåvidt mening det, da antall uker heller ikke er en garanti? Ble et veldig langt spørsmål dette, men lurer egentlig bare på når dere tenker å fortelle :hilarious:


Jeg gjorde det siste vellykkete graviditet, og sitter nå med en to åring. Så går nok helt fint det. Sist jeg var gravid ente det med MA, selvom vi hadde sett liv på TUL, men det var også et veldig lite embryo i forhold til hva det burde vært, så hadde på følelsen den gangen at det ikke var ment. Så bare følg magefølelsen din på det ;)
 
Håper å klare å skjule d til julaften
 
Jeg er 10+6 på julaften, så da får kommende besteforeldre etc vite det. Ikke helt sikker enda på hvordan vi gjør det, om det blir bestemor og bestefar-kopp eller en body eller hva det blir til. Største utfordringen for egen del er å skjule det helt til gaveoppakkingen. Pleier å drikke mye kaffe og kose oss med øl til matlagingen på julaften til vanlig... Får snike inn noen alkoholfrie...
 
Svigers vet allerede, men skal fortelle det til mine foreldre og besteforeldre når vi er i uke 10. Har laget en vin-etikett hvor det står BABY *etternavn* 2020 som vi limer på noen vinflasker :)
 
Storebror skal dukke opp i en avslørende T-skjorte på julaften Eventuelt så pakker vi inn TUL bildet. Til de andre besteforeldrene og som ikke feirer jul med oss pakker vi inn en body kjøpt på wish med noe lignende «grandparents again» fra Nissen ❤️ Vi er 10+6 på julaften så håper ikke vi forteller nyhetene og mister rett etterpå bare.
 
Tror kanskje vi må kjøpe en morsom storebrorbody storebror kan bruke i jula. Så slipper vi å si noe :p
 
Jeg tror vi skal sende ultralydbilde i brev til besteforeldrene, og be de ringe oss på video når de åpner det. Bor langt unna alle sammen :)
 
Hvis alt går bra avslører vi for familien på julaften, 12 uker og noen dager! Det blir et slags skrapelodd som skal henge på hver kuvert til julemiddagen, til besteforeldre og tanter/onkler. Fikk ideen fra noen kort jeg så på EBay - har ikke helt pønsket ferdig hvordan det blir men elsker tanken på å overraske dem :dance011
 

Vedlegg

  • 07D82B5A-DF6C-42A2-A583-CD43D8936479.png
    07D82B5A-DF6C-42A2-A583-CD43D8936479.png
    66 KB · Visninger: 27
Venter egentlig på en t-skjorte som de står "big sister" på.
Så skal hun som er minst i huset nå (på snart 8) få overraskelsepakke.

Hun har uttrykkt mange ganger at hun synes de er veldig urettferdig at hun er minst i huset gjennom årene.

De tre andre barna skal få noen pakker med noen hint i, som de å skal få åpne opp før henne da. Så får jeg se hvor fort de legger sammen hintene. :hello2 Så får all ongan se når hun får åpne pakken sin og leser hva de står på tshorta.
Så skal jeg si noe i stil med at nå kommer hun ikke være minst lengre.
 
For 2 år siden lagde jeg et bilde selv for å gi til den kommende bestefaren, så fikk resten av familien min vite det samtidig. Det ble ikke det beste, men han sier fortsatt at det er den fineste julegaven han har fått ❤️

I år skal vi feire med svigerfamilien, så da skal vi lime tidlig UL bilde bak på en tegning fra den kommende storesøster til farmor, som en ekstra julegave ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_1634.JPG
    IMG_1634.JPG
    27,9 KB · Visninger: 23
Back
Topp