Hvordan har dere tenkt å fortelle det?

Sjokolade

Gift med forumet
Julikulene 2020
Her har vi alle mange fine juleoverraskelser i magene våre, så jeg lurer på, hvordan har dere tenkt å fortelle folk det??
Har dere tenkt ut en artig måte?

Jeg er selv 12 uker på fredagen før jul og jeg gleder meg så sykt til å fortelle min far dette. Planen var å finne verdens tøffeste kaffekopp med "Bestefar" på, legge UL-bildene oppi og pakke inn. Jeg vet han gleder seg masse til å bli bestefar.

Backup-planen var å bare ramme inn UL-bildene og gi i julegave. Selvfølgelig la folk åpne mens vi er der.

Hva med dere? Tenkt ut noe artig?
 
Åh - så artig tråd! Dette er nemlig noe vi tenker mye på. At det blir på julaften veit vi men HVORDAN? Så langt har vi vært innom å ta bilde med sko på med årstallene våres og så 2020 under babyskoene, pakke det inn og gi til alle 4 besteforeldre (vi feirer julaften sammen), dekke på til en ekstra på bordet, lapp under asjetten, pakke inn genser til storesøster med ordene «big sister» på. Bare noe jeg har kommet på sånn kjapt
 
Åh - så artig tråd! Dette er nemlig noe vi tenker mye på. At det blir på julaften veit vi men HVORDAN? Så langt har vi vært innom å ta bilde med sko på med årstallene våres og så 2020 under babyskoene, pakke det inn og gi til alle 4 besteforeldre (vi feirer julaften sammen), dekke på til en ekstra på bordet, lapp under asjetten, pakke inn genser til storesøster med ordene «big sister» på. Bare noe jeg har kommet på sånn kjapt
Åååh så mange søte forslag!! Likte virkelig forslaget om bildet!
 
Jeg hadde veldig lyst å finne på noe gøy! Men tror ikke jeg klarer p holde det lengre. Til helgen er det planlagt hyttetur med familien. Og vi har alltid vin til maten. De kommer til å merke det for å si det sånn.!

men i utgangspunktet hadde jeg lyst å kle på storebror en genser med big brother å se hvor lang tid det tok før folk merket det :hilarious:
 
Her har vi en på 3 år, så tror neppe det blir offentliggjort på julaften, da vi skal vente med å fortelle henne det.

Har fortalt det til mamma allerede og da sa jeg "vi har smått begynt å planlegge sommeren da. For hvis alt går som det skal **** bli storesøster :p

Tenker evt å få tatt et bilde av storesøster med storesøster-tskjorte på å legge i julestrøme til besteforeldrene :p
 
Tror vi kommer til å forteller det lenge før jula, er egentlig litt forkjemper for å fortelle tidlig for å få mer åpenhet rundt å miste :happy: Men samtidig så blir det bare nærmeste familie og venner som får vite det om noen uker. Vil helst ikke komme i den situasjonen at jeg ikke vet hvem som vet at vi skal ha baby og at jeg dermed ikke vet hvem som må beskjed om at vi eventuelt har mista.

Forrige gang gjorde vi en litt større greie ut av det med å fortelle det i jula, var veldig stas og anbefales sånn sett hvis dere likevel skal vente :D Dette lille frøet har termin 8 dager før storesøster så på noen måter føles dette svangerskapet som déjà vu :hilarious:
 
Tenker å fortelle det til familien (inkludert min mann, som tok det veldig tungt når vi mistet sist) det på julaften. 2-åringen bytter til pysj etter gavene og kommer ned med en siste gave til pappaen sin, ultralydbilder og genser det står «storebror» på

Vil vente til jeg har sett et hjerte slå, og være flere uker på vei, siden det var tungt sist gang når det ikke gikk veien, og ble veldig belastende å måtte legge ut om MAen til alle vi hadde fortalt det til. Mannen min er også elendig med hemmeligheter, så tror det går helt fint å la han vente litt før jeg forteller det. Ikke sakt det til noen enda, og kommer til å holde det sånn til jul
 
Hadde det ikke vært for magen som har poppet ut nå, så ville jeg ventet leeengst mulig. Kanskje tatt en "Kristin Gjeldsvik" og ventet til mnd 7 ;) men her vet sjefen det, foreldrene våre det og et vennepar. Dette fordi jeg er sykemeldt og det har vært vanskelig å lyve om hvilke vaker jeg har og når jeg skal jobbe helg. Samt at vi har mistet en del ganger før, så det er godt med støtte om noe skulle skje. Men nå runder jeg 12 uker på torsdag og har tul i uke 13+4, så hvis alt ser bra ut da så slipper jeg magen løs :) Da skal eldste på 4 få vite det også, han lurer fælt på hvorfor mamma ikke har vært på jobb j det siste.
 
Vi har så smått begynt å fortelle til de som betyr noe. De andre får beskjed når det passer. Jul feires ikke med familien, og vi er ikke nære. Storesøster gleder seg veldig.
 
Tenker å fortelle det til familien (inkludert min mann, som tok det veldig tungt når vi mistet sist) det på julaften. 2-åringen bytter til pysj etter gavene og kommer ned med en siste gave til pappaen sin, ultralydbilder og genser det står «storebror» på

Vil vente til jeg har sett et hjerte slå, og være flere uker på vei, siden det var tungt sist gang når det ikke gikk veien, og ble veldig belastende å måtte legge ut om MAen til alle vi hadde fortalt det til. Mannen min er også elendig med hemmeligheter, så tror det går helt fint å la han vente litt før jeg forteller det. Ikke sakt det til noen enda, og kommer til å holde det sånn til jul
Å herregud kunne tenkt meg å være flue på veggen hos dere på julaften! Der hørtes utrolig koselig ut:Heartred
 
Har bestilt bodyer i minste størrelsen med forskjellige tekster på :)
Står «guess what?» på to av de, «hello grandma» og «aunties love» eller noe og «surprise you are going to be grandparents»
Litt forskjellige som skal pakkes inn å gi til de forskjellige i familien :)
Men det blir nok før jul tenkte vi. Vi skal på TUL når jeg er 9 uker, så vi tenkte at etter det skulle vi begynne å fortelle om alt var greit :)
 
Har bestilt bodyer i minste størrelsen med forskjellige tekster på :)
Står «guess what?» på to av de, «hello grandma» og «aunties love» eller noe og «surprise you are going to be grandparents»
Litt forskjellige som skal pakkes inn å gi til de forskjellige i familien :)
Men det blir nok før jul tenkte vi. Vi skal på TUL når jeg er 9 uker, så vi tenkte at etter det skulle vi begynne å fortelle om alt var greit :)
 

Vedlegg

  • E614E5F3-7858-4A33-BE7C-428D9CF35F52.jpeg
    E614E5F3-7858-4A33-BE7C-428D9CF35F52.jpeg
    38 KB · Visninger: 26
Har bestilt bodyer i minste størrelsen med forskjellige tekster på :)
Står «guess what?» på to av de, «hello grandma» og «aunties love» eller noe og «surprise you are going to be grandparents»
Litt forskjellige som skal pakkes inn å gi til de forskjellige i familien :)
Men det blir nok før jul tenkte vi. Vi skal på TUL når jeg er 9 uker, så vi tenkte at etter det skulle vi begynne å fortelle om alt var greit :)
 

Vedlegg

  • 9D311184-931A-4240-8825-7B307371CDB6.jpeg
    9D311184-931A-4240-8825-7B307371CDB6.jpeg
    33,5 KB · Visninger: 28
Å herregud kunne tenkt meg å være flue på veggen hos dere på julaften! Der hørtes utrolig koselig ut:Heartred

håper det blir det :Heartred Nå er det bare å holde det hemmelig så lenge :whacky011 Sist graviditet vistes det ikke før jeg var fire fem måneder på vei, så blir spennende å se nå
 
Her bor vil langt vekke fra familien, og får dessverre ikke reist hjem denne jula. Men vi tenkte at vi skulle FaceTime dem på julaften. Vi vil det til den kommende storesøsteren først, og så kan hun fortelle det til resten.
 
Her venter vi nok lenge. Jeg er småtjukk, og kan nok klare å holde det skjult en god stund. Kommer til å fortelle folk at terminen er i slutten av august/begynnelsen av september :hilarious:
 
For min del begynner det og tynnes ut av rekkene med folk og fortelle det til. Jeg og min mor er for øyeblikket ikke på talefot(hun skal gjøre meg helt arveløs) så har pappa og mine 4 søsken og fortelle det til og der tenker jeg det bare blir en melding med ultralyd bilde.
 
Jeg tenkte å pakke inn gave til besteforeldrene med ultralydbilde ( skal på tul først). De har barnebarn fra før så kommer nok ikke til å reagere når det står til bestemor fra favorittbarnebarn eller noe sånt :p
 
Vi har (som vanlig) laget bildekalender til de fleste i familien som de får hver jul med bilder av eldstemann. Jeg har veldig lyst til å skrive inn eller lime inn en lapp på ruta med datoen for termin med ordet «termin» eller lignende. For å se hvem som faktisk får det med seg når de åpner gaven og går gjennom kalenderen. Er da rundt 12 uker. Mannen er litt usikker på den ideen, så vi får se :hilarious:
 
Vi lager alltid bildekalender med bilder av barna. Tenkte å ha et eller annet bilde som annonserer det på julibildet. Så gjenstår det å se om folk gidder å se igjennom kalenderen :D
 
Back
Topp