Hvordan har dere tatt permisjon?

Vi deler mye av permisjonen, jeg er hjemme fra mars til september. Så er han hjemme 3 dager pr uke og jeg 2 litt tungvint å fylle det ut hos NAV, men tror det etterhvert ble fylt ut riktig :p

Begge gangene fikk han to uker i forbindelse med fødsel, og et par uker en gang midt i min (jeg tok ferie da), og så tok han en dag i uka etter at jeg hadde hatt min og felles+ferie.

Jeg tar mødrekvote, felleskvote og oppstart ferie. Han tar fedrekvote og ulønnet permisjon fram til barnehagestart

Høres ut som en grei plan det da, hvis du kan jobbe litt ekstra og sånt :) da blir det jo penger for deg også. Kjipt uten fast jobb, ting blir liksom hakket mer usikkert når det er sånn :/
Ja det blir veldig usikkert, er greit nå for nå går jeg i et vikariat frem til rett før permisjonen starter, men slitsomt etter permisjonen.
Vi tenker litt på å ta ut kontantstøtte neste høst da, slik at jeg kan være hjemme med barnet istedenfor barnehage, også jobbe ekstra i helger, kvelder og eventuelt netter hvis barnet sover sånn tålig og mannen har fri :)

Han tar 14 uker etter jeg er ferdig.

Sambo har 14 uker, fedrekvoten, men tar halvparten av den i gradert permisjon.
Jeg begynte å jobbe i forrige uke, mini er litt over 7 mnd. Sambo har 60% permisjon, jeg har 40%, i 12 uker. Så har sambo 100% permisjon i 7 uker.

Back
Topp