Hvordan har dere tatt permisjon?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Hvordan har dere fordelt permisjonen deres?

Han har fedrekvote, jeg har resten :)

Han har fedrekvote, jeg har resten :)
Men hvordan har dere fordelt det da? Tok han alt på en gang, under eller etter permisjonen din?

Mannen min vil gjerne ta fedrekvoten men fordele den ut over tid, og derfor ta en dag i uken feks etter jeg er ferdig med min.

Her gjør vi det enkelt. Han tar fedrekvoten pluss 6 ekstra uker,altså 16 uker totalt, etter at jeg er ferdig.

Her har jeg hatt alt utenom fedrekvoten og så har jeg ulønnet frem til slutten av april. Så skal han ta sine uker+ferie frem til barnehagestart

Ham skal ha fedrekvoten (litt usikker på hvordan han skal fordele den enda) jeg skal ha resten + ulønnet, så skal være hjemme i 12 mnd. Forrige gang delte mannen den utover og hadde Vesla hjemme en dag i uken + hentet tidlig to dager i uken. Han syntes det var kjempe fint, da han fikk en dag alene med henne og det varte i et helt år :)

Jeg tar min og felles. Han tar ingen.
Jeg jobber gradert for å forlenge min

Jeg tar mødrekvoten og alt av fellesperioden + noen uker ferie før han overtar og tar sine uker sammenhengende før han så går i ferie. Han er lærer da, så han har lang sommerferie. :)

Jeg har tatt hele felles delen. Permisjonen min er nå ferdig og jeg skal gå ulønnet frem til sommeren. Da skal mannen ta hele perioden sin.

Her var han hjemme en stund etter fødsel også , han tok ut 3 uker ferie i tilegg til de 2 ukene. Jeg hadde perm først. Han fedrekvote på slutten,mens jeg også var hjemme ...men jeg tok litt ekstavakter. Så gikk jeg over i ulønnet som jeg skal være i frem til aug. Guttungen er 15mnd nå.

Men hvordan har dere fordelt det da? Tok han alt på en gang, under eller etter permisjonen din?

Mannen min vil gjerne ta fedrekvoten men fordele den ut over tid, og derfor ta en dag i uken feks etter jeg er ferdig med min.
Åå ja, du ønsket utdyping også hehe :) vi har akkurat søkt. Jeg tar alt i ett, og så er planen at han går ut og tar alt i ett etter det. MEN vi må vente og se for sånn som jobbsituasjonen hans er nå så jobber han veldig lite, og hvis det vedvarer så kommer han til å utsette det til han jobber mer. Som deltidsansatt så får han så lite utbetalt at det er ikke verdt det. Og da er han jo masse hjemme uansett.

Jeg er sykemeldt utenom permisjon så jeg er hjemme uansett etter at min permisjon er ferdig. Derfor kan han utsette uten at det byr på for store problemer :)

Hva gjør dere hvis han ønsker å fordele det utover? Må du være hjemme ulønnet de dagene han jobber da?

Her gjøres det enkelt. Han har 10 ukers fedrekvote, jeg har resten. Tar ut 4 uker ferie etter endt permisjon, deretter starter han sine 10 uker. Mulig det blir ulønnet permisjon på meg etter hans 10 uker hvis vi ikke får barnehageplass...

Åå ja, du ønsket utdyping også hehe :) vi har akkurat søkt. Jeg tar alt i ett, og så er planen at han går ut og tar alt i ett etter det. MEN vi må vente og se for sånn som jobbsituasjonen hans er nå så jobber han veldig lite, og hvis det vedvarer så kommer han til å utsette det til han jobber mer. Som deltidsansatt så får han så lite utbetalt at det er ikke verdt det. Og da er han jo masse hjemme uansett.

Jeg er sykemeldt utenom permisjon så jeg er hjemme uansett etter at min permisjon er ferdig. Derfor kan han utsette uten at det byr på for store problemer :)

Hva gjør dere hvis han ønsker å fordele det utover? Må du være hjemme ulønnet de dagene han jobber da?

Per dags dato har jeg ingen fast jobb å gå tilbake til, og om det fortsetter slik så setter jeg meg da opp på ekstravakter på kvelder og helger, også dagvakt/kveld de(n) dagen(e) han er hjemme, hvis det blir slik at jeg har mulighet til å jobbe litt mens han er på jobb ser jeg for meg at vi kan få barnevakt noen dager inni mellom :)

Han tar fedrekvoten og jeg tar resten. Fordelt det at jeg tar alle mine uker først, så tar han sine 10 uker siste delen av permisjonen.

Per dags dato har jeg ingen fast jobb å gå tilbake til, og om det fortsetter slik så setter jeg meg da opp på ekstravakter på kvelder og helger, også dagvakt/kveld de(n) dagen(e) han er hjemme, hvis det blir slik at jeg har mulighet til å jobbe litt mens han er på jobb ser jeg for meg at vi kan få barnevakt noen dager inni mellom :)
Høres ut som en grei plan det da, hvis du kan jobbe litt ekstra og sånt :) da blir det jo penger for deg også. Kjipt uten fast jobb, ting blir liksom hakket mer usikkert når det er sånn :/

Jeg tok fellesdelen, og 5 uker ferie etterpå. Han tok sin permisjon to dager i uken i et halvt år.

Jeg tar mødrekvote og fellesdelen, han tar pappaperm.
Den deler vi opp slik at han får god og lang sommerferie med oss både i år og neste år, så går han alene hjemme og jeg i jobb i to måneder.
Da har vi brukt alt av ferier og permisjoner :)

Jeg har først tatt mødrekvoten og felleskvoten, deretter skal jeg ha 5uker ferie fra 2014, så skal han ha sine 14uker sammenhengende :) Dette funker best for oss med tanke på amming og få fylt tiden til poden skal i bhg :)

Jeg tok mødrekvote og fellesperioden først, så har jeg vært hjemme, studert og jobbet litt kveld/helg nå i snart 3 1/2mnd før mannen tar fedrekvote på 14uker. Til jeg er ferdig med dette semesteret, så blir det hjemme sommer med litt kveld og helgejobb før barnahgestart i august :)

jeg tar mødrekvoten og felles+ 5 uker ferie etter det, også skal gubben ta sin del

Back
Topp