Hvordan har dere lært...?

Mrs.Pink

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Hvordan har dere lært å beregne IVF-termin?

Jeg har lært at du er i uke 2+0 på eggutrak, og 2+ antall dager embryoet er dyrket på innsettdag. Men har hørt mange forskjellige varianter nå.... Noen teller fra sprøytestart, noen plasser på 38 uker fra innsett (som vel for så vidt stemmer med metoden jeg har lært om du har innsett på dag 2).

Termin er vanskelig å beregne pga sykluslengder. Enten bruker man terminkalkulator eller så beregner gyno terminen etter embryoets størrelse på ul:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har lært det samme som deg, og fått dette bekreftet av flere gynekologer nå. Altså, om du setter inn egg to dager etter uttak og tester etter to uker, er du da 4+2 ved positiv test! Gynekologen jeg var hos sist uke fortalte det har kommet nye forskrifter it termin for IVFbarna. Det er IKKE lov å flytte på en IVFtermin !! Så om barnets størrelse ikke passer med IVFtermin på ordinær ultralyd skal den opprinnelige termin ikke flyttes på allikevel ( ved store avvik må man heller utrede årsakene til avviket) ..

Som deg har jeg lært.. Og det har stemt med ul.. De har aldri flyttet på terminene mine selv ved avvik..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg lærte å beregne på samme måte som deg. Dette ble gjort både på klinikken jeg var på i utlandet og på sykehuset her i Norge hvor jeg hadde alle kontroller gjennom hele svangerskapet . Det stemte også nøyaktig med rutine-UL'en.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har lært det samme som deg, og fått dette bekreftet av flere gynekologer nå. Altså, om du setter inn egg to dager etter uttak og tester etter to uker, er du da 4+2 ved positiv test! Gynekologen jeg var hos sist uke fortalte det har kommet nye forskrifter it termin for IVFbarna. Det er IKKE lov å flytte på en IVFtermin !! Så om barnets størrelse ikke passer med IVFtermin på ordinær ultralyd skal den opprinnelige termin ikke flyttes på allikevel ( ved store avvik må man heller utrede årsakene til avviket) ..
Trodde det var "gammelt nytt" at man ikke flytter en IVF-termin? Ved mitt forrige svangerskap i 2012 fikk jeg vite hva datoen ville blitt om de hadde fulgt OUL-målene, men jordmor var veldig klar på at man ikke flytter en IVF-termin. Var bare 2 dager forskjell uansett :)

Så bra at de fleste har lært samme metode som meg... Jeg var nemlig på samtale på sykehuset på onsdag, for å avtale dato for planlagt KS. Kirurgen lente seg fullt og helt på min terminberegning, og da ble jeg plutselig litt stresset på om jeg hadde regnet riktig :-p Men da satser jeg på det! Babyen min kommer 14. oktober :) :) :) Absurd å bare bestille time for å få babyen sin....

Termin er vanskelig å beregne pga sykluslengder. Enten bruker man terminkalkulator eller så beregner gyno terminen etter embryoets størrelse på ul:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Hvilken ul da? Den i uke 8 eller uke 18?

Trodde det var "gammelt nytt" at man ikke flytter en IVF-termin? Ved mitt forrige svangerskap i 2012 fikk jeg vite hva datoen ville blitt om de hadde fulgt OUL-målene, men jordmor var veldig klar på at man ikke flytter en IVF-termin. Var bare 2 dager forskjell uansett :)
Det har vært praksis å ikke endre IVFtermin, men nå er det også dokumentert i forskrifter .. Har vært noen leger som ikke har fulgt praksisen på det tidligere, sa han gynekologen, hvertfall..

Har lært å beregnde det samme som deg :)

Det har vært praksis å ikke endre IVFtermin, men nå er det også dokumentert i forskrifter .. Har vært noen leger som ikke har fulgt praksisen på det tidligere, sa han gynekologen, hvertfall..
Så bra de blir enige... Er vel ikke alle sykehus som er like oppdatert kan jeg tenke meg :)

Så da er man 4+0 etter 12 dager da

Bra at det er endelig kommet en forskrift, for jeg vet av flere som har måttet virkelig krangle med sykehuset på ul. Ei venninne av meg ble satt tilbake 3 uker. Hun viste jordmor papirene og ivf termin, men jordmor nekta å godta det. Hun måtte til slutt ringe klinikken for å få hjelp til å få endret det.

Bra at det er endelig kommet en forskrift, for jeg vet av flere som har måttet virkelig krangle med sykehuset på ul. Ei venninne av meg ble satt tilbake 3 uker. Hun viste jordmor papirene og ivf termin, men jordmor nekta å godta det. Hun måtte til slutt ringe klinikken for å få hjelp til å få endret det.
Sinnsykt

Back
Topp